sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:108

מובן ה"אוואנטוריזם" להלן ימצא הקורא מכתב של ראש בית"ר לנציב בית"ר בארץ ישראל . הוויכוח האידיאולוגי , שהמכתב משמש לו הד , עורר תשומת לב לא מעטה גם מחוץ לארץ ישראל . מהות הוויכוח מסתכמת בשאלה זו ? האם לא הגיע הזמן לערוך ביקורת על כל שיטות בית"ר — ואולי גם על הרוויזיוניזם בכלל ? הרי שיטות אלו נתגבשו אצלנו באותן השנים , שבהן עדיין היתד , רווחת האמונה באפשרות להגיע לשינויים ראדיקליים בתנאים המדיניים של מפעל הבניין בארץ ישראל — בדרכי שלום ובמהירות , ואילו עכשיו כבר פסה אמונה זו , הציונות ההרצלאית כמעט שנדחקה למחתרת , ומשום כך צריכות להיות , לפי דעה זו , גם שיטות פעולה אחרות . עכשיו יש להתרכז במחאה מדינית אקטיווית ; בייחוד מצווה הנוער ללכת בדרך זו ; הצורות הרגילות , הקודמות , של החינוך העצמי של בית"ר איבדו את טעמן ולא עוד אלא שנהפכו לאיבוד זמן לבטלה . לתכנית מעשית זו מצרפים לפעמים גם אידיאולוגיה חדשה : למשל , כל חלומות בית"ר על "אבירות" ושאר סוגי ההדר אינם נחוצים לאיש : את ההיסטוריה עושים ה"סאנקי לוטים ; " רק הודות ל"סאנקילוטים" ניצחו גם לנין , מוסוליני , היטלר ; ורוח זו ( מובן לשם מטרה אחרת ) עלינו לטפח כעת גם אצלנו . החרפה ניכרת של ויכוח זה נגרמה על ידי אחד ממאמרי " ) על אוואנטו ריזם , ( " ובו משפט אחד . במאמר דובר על כך , שישנן תקופות ומקרים , כאשר ה"אוואנטוריזם" הוא בלתי נמנע ומועיל . והיה משפט כזד , במאמר : בדברי על צעיר ארץ ישראלי אחד , שאינו פוחד ללכת בתוקף אמונתו לבית הסוהר ואפילו לבוא לידי התנגשויות עם שוטרים , קראתי לו על כך , שחור על גבי לבן : "מורנו ורבנו . " מובן , שאני מוכן לחזור על כל זה שוב . בלא "אוואנטוריזם" לא תוכל להתקיים שום תנועה לאומית , וגם התנועה 1 ראש בית"ר הוא תוארו הרשמי של ז'בוטינסקי לגבי מעמדו בתנועת הנוער . 2 מושג הלקוח מלקסיקון המהפכה הצרפתית . משמעו "בלי אברקיים ; " בני מעמד זה לבשו מכנסיים ארוכים במקום אברקיים . המושג מקביל ל"יחפנים . "

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help