sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:477

פקודת הגיוס שוב חזר ראש בית"ר למסעותיו בקרב מרכזי העם באירופה . ושוב חזרה אליו רוח עלומים , אמונה ותקווה . שוב צלל במערבולת חדשה - בפעולה למען הבחירות לקונגרס החדש . הוא נתגייס למאמץ בלתי רגיל , ותבע ( 1935 . 6 . 16 ) את בית"ר לגיוס כללי : ' בהסכמת השילטון הנני מכריז , החל מהחמישי ביולי עד פקודה חדשה , גיוס עולמי של כל קנני בית"ר להעברת הבחירות לכנסייה המייסדת של ההסתדרות הציונית החדשה . בזה מתבטלים החל מהיום הנ"ל , כל המיפעלים , כגון קורסים למדריכים , מחנות קייץ וכד , ' מלבד פלוגות ההכשרה בגולה ופלוגות הגיוס בארץ ישראל . ' בטוחני , שהנוער הבית"רי יקריב גם את הקורבן הזה . וכמו שמילא בכבוד את תפקידו הענקי במישאל , שהמשבר אינו תוצאת תוספת השורות על גבי השקל , אלא התפתחות של עשר שניס . ( 926 על צדדים שליליים בשקל דיבר ב . גוטסדינר , 'בדרך , . 1934 . 1 . 12 ( 927 לא היה סיכוי לספח מיפלגות או חלקי מיפלגות , כגון ' המדינתיים ' , 'הציונים הכלליים ' או 'המיןרחי . ' טי ' מאמרי רמ בה , מרלין וקלארנואן , 'אונזער וועלט . 1935 . 5 . 24 f 5 . 10 ? „ 5 . 3 ' , ההתפתחויות הרצויות , גוף שניתן לקרוא לו : . 923 TUS POPULUSQUE JUDAEORUM 'SENA לפיכך דבק בהכרה , שאין לעשות 'צנס' כספי כתנאי להצבעה בבחירות לקונגרס . ראש בית"ר ראה את העוני בגיטאות אירופה המיזרחית , ושמע שם , שקשה לבני מישפחות הצה '' רים לשלם מחירו של השקל , אפילו מחירו מינימאלי , משום שרובם עניים מרודים . לנגד עיניו היתה המציאות והמינהג , שההסתדרויות קנו לאוהדיהן שקלים ושילמו את מחירם , ושבכוחן של הסתדרויות עשירות היה להבטיח לעצמן רוב של קולות . ז'בוטינסקי התבטא : 'מחמת המציאות היהו דית המגוחכת , הרי הסוציאליסט הוא כיום העשירה במיפלגות הציוניות — תוצאה של 15 שנות מדיניות של קרן היסוד , ונוסף על כך הכנסה קטנה ונאה מכוח העיסקה האצילית הקרויה הסכם ה"טראנס פיר" הגרמאני . שום מיפלגה אחרת אינה יכולה אפילו לקוות לנצח בתנאים כאלה , תהיה הפופולאריות שלה בהמונים כל שתהיה' . 924 ז'בוטינסקי שאף למיליון מצביעים לקונגרס , שמכוחם תקום מציאות מדינית חדשה בתוך העם , ואף ממשלת המאנדאט לא תוכל להימנע מהתחשבות בה . הוא לא נתכוון להתחרות בהסתדרות הישנה , אלא ללכת בדרך מקבילה , תוך התאמת תפקידים ופעולות , במשך תקופת שנים , שלאחריהן יקום מערך ציוני חדש ומשותף . ז'בוטינסקי ראה את ההמונים הרעבים ללחם באירופה המיזרחית , ואת הקונגרס ראה כשלהם , הקונגרס שנותן להם זכות בחירה חופשית , הקונגרס 'לכול דכפין . ' 'שקל הרצל לא יימכר בכסף . ' במקום תשלום בעד השקל ביקש מהמצביע הצהרה , שנוסחה : ' א ) אני דורש מדינה יהודית משני עברי הירדן . ב ) אני דורש הסכם חברתי בלי מילחמת מעמדות ביישוב . ' בנוסח קצר זה נאמר למעשה הכול . היה בכך משום היערכות פנימית חדשה לפי שיטת הקובלנה הלאומית , שנועדה כלפי חוץ . בדי , שהיה כאן אף משום תשובה עקיפה לנוסח המישמעת של השקל הציוני הישן , שקל שאין מדובר בו במדינה ולא בהסכם חברתי , אלא במישמעת להנהלה הציונית . מלכתחילה סביר היה התשלום בעד השקל , כשהחב רים הציונים עדיין היו מעטים ומוכרים , אלא מש תוכננה עכשיו הקמתה של הסתדרות המונית על בסיס לאומי כולל נסתבר ביותר , שאין לקשור את זכות ההצבעה עם התשלום . התשלום אין בו להבטיח יתר כנות ויתר סדר בבחירות , ואין בו לעכב סילופים וזיופים . כרטסת ההצהרות עשויה להיות מכשיר אירגוני צודק לא פחות משוברי השקל , שאין עושים בהם כלל שימוש יתר . את הצד החומרי של אירגון הבחירות הציע ז'בוטינסקי להבטיח , דווקא באמצעות תרומות , שיתרמו המצביעים , כנדבת לבם ובהישג ידם , בקופסאות שמאחורי הפרגודים . ראש בית"ר ציפה למשוך להסתדרות הציונית החדשה ( שם זמני , שנשאר קבוע עד לסופה ) כוחות של המונים חדשים , המעוניינים אישית בציונות , בעלייה ובקליטה . הוא ציפה אף להצטרפותם של אישים חדשים , מן הוותיקים ומן הצעירים , שירחיבו את גבולות המיסגרות הישנות בכוח השפעתם , ויחדשו מיפעלים בכוח יוזמתם . כשההסתדרות הישנה חיפשה לה שותפים בחוגי נוטאבלים ואנשי ממון , ביקשה ההסתדרות החדשה את שותפיה בהמוניו הדלים של העם . ( 923 ריליוואנטית המובאה שהביא שכטמאן ' ) ז'בוטינםקי , ' , ג ( 18 מדברי דבוטיוםקי , בשנת ; 1905 'הציונות אינה נזי 3 לגת , אלא האירגון הלאומי . כל האומה , להוציא יסודות הנות נים ביטוי מפורש לסירובם , יש לה חלק ונחלה באירגון לאומי כזה ' . לא אחת שב ז'בוטינסקי אל רעיונות נעוריו . . ( 924 טי"ש , . 17 ( 925 ז'בוטינסקי ב'יומנר ' ) אונזער וועלט / ( 1935 . 5 . 10 הדגיש ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help