sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:419

ללא אמצעים כספיים המינהל הכספי של שילטון בית"ר היה ראוי לשמו מבחינה מינהלית , אבל דל ביותר מבחינה כספית . ההכנסות הכספיות של השילטון היו ממקור קבוע אחד : פידיון תעודות בית"ר , וממקור מישני : דמי חנוכה לראש בית"ר ( רק . ( ° / 030 המקור הלא קבוע והמיק רי : תרומות מהוועד למען בית"ר או מפרטים . לכיסוי ההוצאות השוטפות של השילטון ( בלא החובות ) ב ( 787 נ . סולובייצ'יק תבע לאשר עלייתו לארץ ישראל , אלא שקיבל דין הפקודה להיות מגויים בפולין , משום צורך המקום . עי' 'הירדן . 1935 . 3 . 24 ' , עי' לעיל הע' . 773 ( 788 מירקין מומחה היה לג'יאו ג'יטסו ( פס שחור , דרגה . ( 11 שילטון בית " ר - למילוי תפקידיו עבודת שילטון בית"ר מלאחר הכינוס בקראקוב היתה אחוזה ודבוקה במאבק למען זכות העלייה לבית"ר , בהגברת ההכשרה התרבותית וההגנתית , במאמץ להבטיח יתר מיקצועיות להכשרה 'החלוצית . ' אחר הכינוס בקראקוב יצא לובוצקי לשמש קומיסאר שילטוני בארץ ישראל , שיהא אחראי הן לבית"ר ארץ ישראל והן לגיוס הבית"רי . פרופס יצא לביקור חדש ברומניה , ומשם נסע לוועד הפועל הציוני בירושלים . הארי לוי ערך ביקורים באירופה המערבית . קפל שיי מש ( בווינה ) קומיסאר לארצות אירופה המרכזית ו עורך הירחון ( בגרמאנית ) 'תל חי . ' בפאריס גופה פעל הלפרן , שקיבל על עצמו את הנהלת המחלקות להכשרה הגנתית ולהכשרה ימית . רמבה , האיש החדש בשילטון ( בא לפאריס , , ( 1935 . 3 . 6 קיבל על עצמו הנהלת המחלקה החדשה להכשרה תרבותית , וכן את מחלקות ה'נשרים , ' הבית"רייה , ואף את עריכת הידיעונים של השילטון . רמבה ביקש לערוך הרשמה של המנהלים עבודה תרבותית , לארגן סיפרייה מרכזית לבית"ר . כן ביקש להוציא לוח שנה — לוח בית"ר לתרצ"ו — מעין כל בו קטן . ועוד תיכנן : הוצאת ' ילדי לאום' . במאי 1935 פירסם השילטון חוזר בעניין שיפור הלשון והמיבטא , ושוב המליץ על החוברת הקטנה 'המיבטא העברי' ( 1930 ) שפירסם ז'בוטינסקי מתוך יחסו המיוחד ליופיו של הדיבור העברי . החוזר דיבר ב'הדר' - בראש וראשונה בלשון העברית שבפי הבית '' רים . רמבה נתכוון להוציא לאור את 'המיבטא העברי' ל ז'בוטינסקי במהדורה שנייה מורחבת . הלפרן ביקש להקים בתי"ס מיוחדים למדריכים מיק צועיים , בתי"ס מיוחדים לבוקס , למדריכי ספורט , ולעשות לפיתוח ההתמחות במיקצועות הגנתיים ( חפי רות , קשר , התעמלות , תעופה , וכיו"ב , ( להעביר ל פאריס את המזכירות הראשית של פש '' צ , שפעלה בהנהלת נ . סולובייצ'יק בווארשה . כתוספת להכשרה ההגנתית הגיש ( מארס ( 1935 אביג דור מירקין לשילטון תוכנית של עבודה בג'יאו ג'יט סו . אותו זמן נתמנתה ועדה לדון בכול הבעילת הכרוכות בתילבושת בית"ר . חבריה היו : מירקין , אלכסנדר רייטר , גניה וכטר ( ממאנדז'וקו . ( לקייץ הכין ( 1935 . 6 . 10 ) הלפרן את תוכנית הלימודים לעונה ב' של פלוגות שירות א , ' במחנות קייץ של שלושה שבועות ( ועוד 3 ימי סידור המחנה ) / מיש טר סגור ומפתר , חפירות הגנה , איתות -, טופוגראפית , עזרה ראשונה , סיוף או בוקס , התעמלות . תוכנית זו נתבטלה למעשה משום הגיוס לאירגון הבחירות or קונגרס הצ"ח . השילטון עמד על המגמות השוררות במחנה הציוני להפר את ההסכמים , ולהכריח את בית"ר באי אלו ארצות לוויתורים עקרוניים , כגון ההימנעות מפעולה לקרן תל חי . 'השילטון החליט לחייב את הבית"רים בכול הארצות שלא לוותר אף במשהו על הפרינציפים היסודיים של בית"ר . ' הודעה רשמית לעיתונאים מסר השילטון ( סוף מארס ( 1935 בשאלת היחס לעבודה העברית במשק העברי בארץ ישראל . ( 784 עי ' שכטמאן , ב , . 356—342 כיוון שז'בוטינסקי לא פגע במימסד של ההסתדרות הציונית האנטי ריביזיוניסטית , וכיוון שלא עסק שם במיפעלי התרמה , יכלו משנאים לראות כישלון בנסיעתו , בייחוד לנוכח התרחקותו של וייז והתקפתו הגסה . עי' 'היינט . 1935 . 3 . 28 ' , ( 785 בהתגלות לב סיפר , שמכוחה של בית"ר פולין החליט להמשיך במאמצו המדיני בדרך עצמאית ( עדות ד'ר אלדד ( 786 . ( ספר קריאה ל'נשרים ' , בני , 15—12 סיפורים מסיפרויות העולם ן צרפת , אנגליה , איטאליה , גרמאניה , צ ' כיה , אוסטריה , לאטביה , ליטא , סיפרות עברית , המטרה ו להחדיר את רוח האהבה והמסירות לעם ולארץ . יארך הזמן , אבל אז , בבינתיים הארוך , עלול אף גן העדן להתענן קצת' . 784 אף לעת הפלגתו ( 1935 . 4 . 10 ) לאירופה בא קהל גדול של צה"רים ובית"רים אל הנמל . הללו חשו , שביקורו היה חשוב , חשוב להם , אפילו לא הצליח לפרוץ פר צות גדולות בחומת המימסד היהודי השבע . ראש בי ת '' ר שב לאירופה — למסעות חדשים , לעמל חדש . יצרו הספרותי הציק וביקש להשתלט על עבודתו , אבל בגין בית"ר שלו לא ויתר . 785

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help