sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:407

מהחלטות הכינוס העולמי השני מטרת החינוך הבית"רי . 1 החינוך הבית"רי שואף ליצור אדם השלם בגופו ובנשמתו על יסודות ההדר הבית"רי , שיעמוד כולו תמיד לשירות בביניין המדינה העברית ויהיה לאזרחה בעתיד . . 2 לשם עיצוב דמותו הנפשית של האדם והחלוץ והאזרח הבית " רי , על השילטון לעבד תוכנית לעבודה תרבותית , שתכיל : דברי ימי ישראל , תולדות הציונות , ידיעות כלל אנושיות , תורת האזרח , דימוגראפיה ישראלית , סוציולוגיה , וכר . . 3 הכינוס קובע , כי אחד האמצעים המובהקים לחי נוך החלוץ הוא מילוי תפקידים יום-יומיים למען המדינה העברית . . 4 הכינוס בהכירו בערך החשוב של המסורת העברית , בתור גורם נכבד בחינוך העברי ובקיום האומה , מחייב כל בית"רי לכבד ולהוקיר את ערכי המסורת . עיברור . 1 המועד האחרון לעריכת הבחינות לעברית לפי תוכנית השילטון הוא כ' בתמוז תרצ"ה . . 2 בעלי התואר שלא יעמדו בבחינה יפוטרו מתוארם . . 3 כל הנכנסים לבית"ר שאינם יודעים עברית יהיו טירונים עד לכ' בתמוז תרצ"ה . הנקל לתאר , שמכריעות וקשות לביצוע היו החלטות אלו , ולאו דווקא משום מידה של רישול או אינרציה , שהרי קודם כל חסרו המורים לביצוע . עם זאת אין ' ספק , שמאמץ אדיר לעיברור התנועה הביא עמו התעוררות והישגים במאות קננים בארצות שונות . עניין פיטוריהם של בעלי התואר , שלא עמדו בבחינות , היה קשה במיוחד , ולמעשה לא ניתן כלל לביצוע , משום שלא נמצאו אחרים טובים מהם מבחינת ידיעת העברית . הכינוס הכריז , 'שהכתב העברי המרובע הוא הכתב הרשמי בבית"ר' — הכרזה שניתנה כפי שצריך להניח , משום הירהורו של ראש בית"ר בהמרת הכתב העברי בכתב לאטיני , ומשום נטייתו ונטיית עוזריו בשילטון בית"ר להשתמש בכתב הלאטיני בתיכתובת פרטית ופנימית . היה יציג לגבי כל מרכזי התנועה באירופה ובארץ ישראל . אף איש 'זבולון' ( פולין ) הורשה להשתתף בו בזכות מייעצת . רובו ככולו נתנהל עברית , רק 3-2 היו יוצאים מן הכלל , ואף ד"ר הופמאן , שופט בית"ר , הבטיח חגיגית , שזו לו הפעם האחרונה ל דבר לועזית בפני קהל בית"רי . ההחלטות שנתקבלו היה בהן , על כל פנים ברובן המכריע , כדי לקדם את בית"ר כתנועת המונים לקראת תפקידיה ההיסטוריים . דרכים ואמצעים בחינוך . 1 הכינוס מכריז על הערך השווה של שלוש ההכשרות הבית"ריות , ודורש מאת השילטון להדריכן בכיוון אחיד וממוזג , שלא יבכר ענף הכשרתי אחד על ' מישנהו . . 2 הכינוס מכיר בערכו הלאומי והמוסרי של התנ"ך ומחייב את הוראתו בכול קנני בית"ר . . 3 הכינוס קובע עמדה חיובית לשיטות הצופיות , ' שיתאימו למטרת החינוך הבית"רי , בייחוד בתור יסוד לחינוך ה'נשרים , ' בהחלטות אחרות חייב הכינוס את הקמת המחלקה להדרכה לריכוז הפעולה התרבותית , המיקצועית והה גנתית ; חובת ההשתלמות למדריכים ; כינון ועדה חי נוכית של פדגוגים . החלטה חשובה מיוחדת היתה ל גייס בית"רים להתמחות במיקצועות הנחוצים לחינוך הבית"רי . בנושא ההדרכה נתקבלו החלטות כלליות מיוחדות לעניין ייסודו של בית ספר מתמיד עליון לבית"ר , בית ספר למדריכי שילטון בית"ר , בתי ספר למדריכי הנציבות , בתי ספר למדריכים , קורסים לסמלים , בתי ספר למדריכים מיקצועיים , וכן קורסי מילואים . הכינוס הכיר בערכו של הטיפוח האמנותי בבית"ר - תיאטרון , פיסול , ציור - ודרש את הקמתה של הבימה התיאטראלית הבית"רית , שתשמש גרעין לתי אטרון הממלכתי העברי . ומתוך המגמה להעמיק את רוח ישראל בקרב הנוער הבית"רי ראה הכינוס הכרח בהקניית אוצרות הסיפרות העבריים מימים קדמונים ועד הזמן האחרון . לשם כך דרש מהשילטון ' לעבד תוכנית מקוצרת של החומר המתאים , לחיי בו ולהכניסו לכול קן בית"ר , ' להוציא - או לקבוע - 'ספר לימוד להיסטוריה העברית , שתבואר ברוח הממלכתית , ' להוציא ספרי לימוד לגיאוגראפיה של ארץ ישראל , תולדות הציונות , דימוגראפיה וסוציולוגיה . ( 767 הכינוס נסקר בעיתונות היהודית . דו ח נמסר ב'הירדן , ' . 1935 . 1 , 27 , 23 , 16 , 15 'הארץ' ( מ . מ . ( 1935 . 1 . 10 — היה מאוכזב מדברי ראש ביתיר על ביתיר כבי'ס וצבא כאחד .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help