sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:401

השופט ד " ר יעקב הופמאן - ביקורת והצעות נגד פוליטיסאציה ד"ר הופמאן פתח בהסבר , שמישרת שופט בית '' ר נתפרשה בעיני הבית '' רים שלא כפי כוונת ראש בית '' ר בכינוס דאנציג לעשותה מעין צומת הממקד את כל החומר הביקורתי , כדי לתת אפשרות של הצ עת שינויים או ביקורת בתנועה המושתתת על הפקודה ועל המינויים . הללו ראו בשופט בית '' ר בבחי נת דיין , שתפקידו לעסוק בסיכסוכים בין החברים לבין הגופים המינהליים . עמדתו של הופמאן ביחס לדרכה של בית '' ר , היתה , שבית '' ר נגרפה לתוך הפוליטיקה של הריביזיוניסם , ואילו הוא מתנגד שבית '' ר תנהל פוליטיקה בשמה . ' עיקר תפקידה של בית '' ר הוא חינוך הנוער , ובית '' ר אינה יכולה להשתתף בהנהלת מיפעלים מדיניים . בית '' ר לא היתה צריכה להשתתף בהצבעה קולקטיבית בעניין החלטות קאלה / בוויכוח עם גרוסמאן על הקשר עם ההסתדרות הציונית . / לבית '' ר אף אסור לנהל משא ומתן עם מוסד איזה שהוא בעניין הסרטיפיקאטים ובעניינים מדיניים אחרים . הדבר היחיד , שבית '' ר צריכה לעשות בחיי התנועה הלאומית בישראל הוא : להיות המוציא לפועל של תפקידים מדיניים ידועים המתנהלים על ידי הצה '' ר . בית '' ר עשתה הרבה למען מיפעל הקובלנה הלאומית . היו עוד תפקידים ממשיים אחרים , שהוצאו לפועל בהשתתפות הפעילה ביותר של בית '' ר . ביחס ל'הכשרות' הביע דעתו , שהצורה הנושנה של ההכשרה המיקצועית אין בה להכשיר בעלי קוואליפי קאציות , שהם נחוצים בתעשייה ובכפר . יש לטפל ברצינות בשאלת התמחותו של העולה הבית '' רי . בתחום ההכשרה ההגנתית ראה התקדמות של ממש , אלא שלא די בה . 'רעיון המיליטאריסאציה של הנוער העברי שהוכרז על ידי בית '' ר לפני אחת עשרה שנה התכוון למיליטאריסאציה של כל הנוער העברי , ו תפקיד בית '' ר היה ליצור את החלוץ המחנך של הנוער העברי למוד הקשת . עכשיו קיימת בית '' ר בלתי מי ( 762 השווה הלפרן , 'תחיית הימאות העברית . 7 &—69 , ' עוד הרצאות ירמיהוהלפרין : 'עתידנו קשור בים' הרצאה שנשא בלבו הלפרן במשך שנים אחדות על ההכשרה הימית הירצה בכינוס השני , ובכך קיים ראש בית '' ר את הבטחתו לעשות את ההכשרה הזאת נושא מרכזי בדיוני בית"ר ובעבודתה . הלפרן סקר את מפת דרכי היורדים בימים , והביא סטאטיסטיקות על המשק בארץ , היבוא והיצוא , ותיאר בניסוח ענייני ו פשוט את האפשרויות המרובות הגלומות להתפתחות ארץ ישראל בפעילות הכלכלית הימית . כאן הביא מדבריו של ז'בוטינסקי על 'העורף הארץ ישראלי , ' העורף הרחוק באסיה המיזרחית , שבה יושבת כמחצית האנושות , המתפתחת במהירות וצרכיה גדלים והולכים , וארץ ישראל צריכה להיות 'תחנת הטראנסיט' שלה . כבר כיום עוברים ° / 092 של המיט הר הא"י בדרך הים — הדגיש הלפרן - ואותם ימים היו הגבולות היבשתיים פתוחים , ברם עדיין לא היה קיים מיסחר בדרך האוויר . בשנת 934 ו עגנו בחופי ארץ ישראל 2518 אוניות , במישקל כולל של 6 מיליוני טונות . היהודים נתעוררו אחרונים לפעול בתחום כלכלי זה , וספינותיהם רק מעטות , וכולן יחד קיבולן יק 23000 טונות . הוא אף דיבר בחשיבות הדיג , ובדיג בימים עמוקים שבו מצליחים האיטאלקים . הלפרן פתח בהנחה גדולה וברורה : 'גורלה של ארץישראל קשור בים . ביניין המדינה העברית תלוי בים , הן מהצד המדיני והן מהצד הכלכלי . כלל גדול הוא באסטראטגיה , שהמשתלט על דרכי התחבורה ידו על העליונה . מאמציה של רוסיה לקרוע לה חלון לאירופה , ושל פולין '' לשמור על הפרוזדור / דאנציג " / שלה , יוכיחו מה ערכו של הים בחיי האומות , והוא הדבר לגבי ארץ-ישראל , שהים הוא גבולה המערבי . ארצנו היא '' צומת דרכי עולם * המובילות מיזרחה . ' וסיים בהודעה , ששילטון בית '' ר החליט להקדיש מיטב כוחותיו למילחמת הים העברי . 'אם היהודים לא יתפסו מייד את העמדות המגיעות להם בים הגדול , לא יוכלו בעתיד לעמוד בפני מתחריהם , ויהא סופם בים כסופם ביבשה . ארוכה הדרך , אבל הצעד הראשון כבר צעדנו . עלה בידי השילטון ליצור בית ספר לק ציני ים בצ'יביטאווקיה 27 ... בית '' רים מכול קצווי העולם לומדים שם את מיקצועות הים מפי מומחים מצויינים . חריצותם ומסירותם של התלמידים הניעו את מנהל בית הספר , הקאפיטאן פוסקו , להביע תקווה , שיעלה בידו לקמץ בזמן הלימודים . בהתאם להוראות מנהל מחלקת ההכשרה הימית נוסדו שתי פלו גות ים , במגה ובבודאפשט . בראש הפלוגה הריגאית עומד רב החובל פון רוזנברג . ' ... ואף סיים בתקווה : ' לא נישאר בודדים במערכה , כיוון שהציבור העברי ישמע את קולנו ויעזרנו לחנך את דור המלחים ה עברים' .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help