sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:400

( ג ) על השילטון והאירגון כמה וכמה מן המשתתפים בדיון הראשון העירו על פעילותו של שילטון בית"ר בתחומים שונים , ושרק המחלקה להכשרה הגנתית והמזכירות היו פעילות בו . כן טענו שלא הוצא חומר להדרכה תרבותית . החברים מפולין ומלאטביה טענו , שישיבת השילטון ב פאריס גורמת לחולשת הקשרים עם התנועה , לעי - סוק בהצעות תיאורטיות , והיו שהמליצו על הקמת מחלקות לשילטון בווארשה . ערי ז'בוטינסקי ראה בהצעה להעברת מחלקות לווארשה סכנה להחלשת עבודת השילטון ולהפסד באוטוריטה . רפל הציע לשנות פעם בפעם את הרכב השילטוו , ולהימנע מאכספרימנטים . דיונים ענייניים ונוקבים התנהלו במקביל בוועדות המיוחדות . הרמה הנאותה של הדיונים בוועידה היה בה כדי לעודד . ( ב ) המפקדים והמדריכים , העבודה החינוכית והפוליטית , ארץ ישואל והגולה בנושא הקשה של תיאום העבודה האירגונית תוך שילוב נאות של מפקדים סתם ומדריכים מיוצאי בתיה"ס למדריכים העיר — עוד לפני דברי פרופס - צבי קוליץ ( תלמיד ביה"ס בצ'יביטאווקיה , ( שבקרב המדריכים נוצר מין 'סנוביסם , ' והללו טעונים הכנה רוחנית , וטעות היא לרצות , שישמשו אף מנהלים לעבודה רוחנית . אף לקורסים להדרכה הגנתית יש לשלוח בית"רים רק לאחר שעמדו בבחינות כלליות . ב דומה חיווה דעתו אברהם ה ל מ א ן ( לאטביה , ( שאף בעבודה הגנתית יש לדאוג לצד החינוכי . ב י ד ר מ א ן פירש דברים , שאחר כך רמז עליהם פרופס בהרצאתו , שיש 'לשנות את שיטת ההכשרה ההגנתית הנעשית בהנהלת מנגנון מיוחד , השובר את האחידות במישמעת הבית"רית , ולהכניסה תחת רשותם של המוסדות הבית"ריים הרגילים ' . ברם ערי ז' ב ו ט י נ ס ק י ( צרפת ) חיווה דעתו , שלא נוצרה כיתתיות בקרב המדריכים , ושאין פגם בכך שלמדריכים רגש של 'גוש' אחד , שהרי לכול בית"רי פתוחה הדרך להיות מדריך . לעניין שיטת ההכשרה ההגנתית טען , שאינה טובה , משום שיש להכין למילחמה פארטיזאנית ולא למילחמת-עמדות , והרי 'המישטר הסגור' אינו דרוש . יעקב רפל ( פולין ) הציע שיטה של חינוך למדריכים בריזרבה . אריה ד א ק ו נ ט ( בלגיה ) דבק במזיגה של בית-ספר וצבא , ובחינוך מדריכים לא רק להגנה , ' אלא טיפוס תרומפלדוריאני אחיד . ' אליעזר ש ו ס ט ק ( פולין ) ראה את ההכשרה ההגנתית תלושה מן ה חיים , משום שהיא חד צדדית , ואת עבודת בית"ר בזמן האחרון כעבודה פוליטית על פי החלטות ה צה '' ר . שילטון בית"ר לא נתן כיוון חינוכי , 'וכול הבית"רים בפולין , למשל , החל בדרגה א' וגמור בג' ספוגים רוח פוליטיקה . ' על הפוליטיסאציה של בית"ר דיבר מנחם בגין ( פולין ) ( ' גרירת התנועה הבית"רית אל הפוליטיקה הזיקה לנו , ' ודרוש לשאוף לדיפוליטי סאציה של הנוער הבית " רי . אף משה גולדברג ( פולין ) טען , שהשילטון מסר כל מרצו לעבודה פוליטית , במקומ לעבודה חינוכית פנימית . על הרמת קרן החינוך דיבר שבתי רוזנבוים / ורדי / ( ארץ ישראל , ( שכן לדעתו חייב הכינוס לדון במיוחד בשאלת ה'נש רים . ' ברם השילטון לא התעניין בשאלה , ולא הביא הצעות לכינוס . על חוסר קשר הדוק בין הגולה לבין ארץ ישראל , ועל חוסר ידיעות ביחס לפלוגות דיברו בתך א ו ל פ י נ ר / בן ארצי / ( פולין , ( וגולדברג . על חשיבותו של בית הספר בצ'יביטאווקיה - ניסיון שאין דוגמתו בקורות ישראל בגולה — דיבר צבי ק ו ל י ץ . הממשלה האיטאלקית מתייחסת באהדה לתלמידי ביה"ס , שיפליגו בסוף יוני לחופי ארץ ישראל . מיפעל זה מחייב יצירת חברה שתרכוש אונייה בשביל בית הספר . קוליץ אף קרא לכבד את יום ה הולדת ה800- של הרמב"ם כיום זיכרון . עינינו לא רק את תועלתה של הסתדרותנו , אלא את טובת התנועה הציונית . ניסיונותינו היו אפוא תוצאה ישרה של השקפתנו על העלייה , משום שלעולם לא נסכים למילחמת מעמדות , ולא נוותר על עקרון הבוררות הלאומית . הנני מכחיש את השמועות , שנותני העבודה הציגו לנו איזה שהם תנאים . לעולם לא היינו מסכימים לכול תנאים מיוחדים שהם . הנני מדגיש , כי המשא ומתן שלנו עם נותני העבודה היה חשוב גם מבחינה אחרת : שיטת העלייה שהונהגה על ידי המוסדות הציוניים הינה מזיקה , וביטולה עשוי ליצור את האפשרות , כי יגיעו לארץ-ישראל בעלי המיקצועות הדרושים . הפסקנו את המשא ומתן רק כדי ליצור פאציפיקאציה במחנה הציוני . מן הצד השני הפסיקה ההסתדרות הציונית את מסקנות pua 1 nn של בית דין הקונגרס הציוני בעניין העלייה הבית"רית . הפסקת המשא ומתן על ידינו אין משמעה ויתור על מילחמ תנו . את מילחמתנו בעד שיטת עלייה צודקת ובהתאם לעקרונותינו נוסיף לנהל . '

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help