sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:360

בצ' יכוסלובאקיה - תנופה חדשה עלייתו של היטלר בגרמאניה השפיעה על המצב המדיני הפנימי , ואף הכלכלי , בצ'יכוסלובאקיה הדי מוקראטית . היהודים היו מנאמניה הגדולים של הרי פובליקה רבת הלאומים והלשונות , אלא שלא היה בכך כדי לשפר את מצבם הכלכלי . בית"ר התפתחה בהיקף על אף כל המיכשולים החיצוניים והפנימיים , ובאמצע 933 ו כבר היתה רשת קנני בית"ר פרושה על כל עריה ועיירותיה שבמיזרחה של המדינה . שם בסלובאקיה וברוסיה הקארפאטית בייחוד , נהנה ראש בית '' ר מתלמידיו הבית '' רים , ומן האוכלוסייה היהודית בכללה , אפילו היתה ברובה קנאית בדת יותה . 71 ° בחלק המערבי ההיסטורי של המתה עדיין היו רק קננים מועטים . שם אף היתה האוכלוסייה היהודית קטנה ביחס , וברובה — מתבוללת . הקשיים האירגוניים בהנהגת בית '' ר צ'יכוסלובאקיה על חלקיה השונים היו מרובים . הנציבות בבראטיס לאבה בקצה מיזרח המדינה לא היה בכוחה לעשות להרחבת גבול ביתיר בחלקים ההיסטוריים במערבה של המדינה . הנציב יוליוס ( יעקב ) גרוס , הקשיש ביחס , נבוך ממצב הסטאגנציה ונתקשה להבטיח פעילות מליאה בתנאים של דלות חומרית . אחר ביקורו של ראש בית '' ר ביקש גרוס להגביר את הפעילות האירגו נית והתרבותית בדרך של צירוף חברים חדשים לנציבות משורות הסטודנטים הצה"ריים . 711 תוכניתו זו אף קיבלה את אישור השילטון , ( 1933 . 6 . 19 ) ברם לא יכלה לעמוד בתוקפה אלא זמן מועט , שכן היה בה כדי לקיים את חוסר האחדות בסניף , כשהשיתוף ש בין החבלים השונים במדינה אינו אלא מינימאלי . מחלוקת נשתררה במחנה . " הפעילות בקייץ 1933 היתה לפי השיגרה . בו בקייץ נתקיימו שלושה מחנות קייץ בהדרכתם של מדריכים מאוסטריה . סניף אוסטריה עמד במידה יתירה לימין סניף צ'יכוסלובאקיה . הנציבות המחודשת " ראתה עיקר גדול לעצמה להבטיח עיברור בכול הקננים , הכניסה שיטת דיווח קפדני , ואף איתנה פלוגות שירות צבאי - פלוגות שמשכו לבות הנוער . החלוקה האדמיניסטראטיבית שונתה שוב 6 ) גלילות חולקו למחוזות . ( קננים שלא פעלו פעילות תקינה - פורקו . כ 5000 תעודות בית '' ר חולקו בחורף . 1934 הוקמו שתי 'הכשרות חורף ' . גולדשטיין / גורבי / בא לביקור ( בתחילת ( 1934 בבראטיס לאבה לייעץ בענייני ההתארגנות החדשה ושיתופם של כוחות צעירים בפיקוד . בוועידה הארצית החמישית ( קושיצה , , 1934 . 5 . 1 יום שבתון במדינה ) ייצג הד"ר קפל את שילטון בית '' ר . בה הוחלט על העברת הנציבות לפראג הבירה . גולדשטיין נתמנה נציב ; ( 709 לויטרבאך , . 1934 . 12 . 13 הוועד הפועל של הצהיר תבע קיום הליגאליסאציה ללא סייגים . איצ , . z 4 / 3294 / n ( 710 בביקורו החוזר בבראטיםלאבה ובמוקאצ'בו ראה את המוני העם נוהרים אליו , למרות כל הניסיונות להכשילו . שוב נתרשם ואמר בהערכה : 'קודם כל האופי הגופני — איזה חומר אנושי מיוחד . ושנית ... פסיכולוגיה של חסידות עתיקה ברקע מחודש / ( 711 וזה הרכבה : גרוס , משה סוכארינקו , מ . פרידמאן , ב . פישמאן , הרמאן וייס , שמואל וייס . הוצאו אלישע כץ , שרגא פיסק , אמיל אפפל , ( 712 ראש ביתיר פקד ( 1933 . 7 . 1 ) טל פרופס להשתתף כבא כוחו וכביכ השילטון במועצת המפקדיס בצ'יכוסלובאקיה , ומסר לו ייפוי כוח גמור להבטיח אחדות ומישמעת בסניף . אבל היה קושי בזימון המועצה . ( 713 חברי הנציבות החדשה ו גרוס , בלוך , שלסינגר , סוכא רנקו . סגנים : ה . וייס , ש . וייס . בקייץ 1933 נתרכזה הפעולה בסניף סביב מחנה קייץ גדול . העבודה והלימודים במחנה נשאו עמם תנופה לכול עונת הסתיו והחורף . מלאחר המחנה נתנהל קורס לסמלים ופעלה פלוגת תימרונים , אף נוסדו קננים חדשים ( קסצ'בה , מישקולץ 10 . ( חברים היו בהכשרה חקלאית . בית '' ר הונגאריה התפתחה בעזרת בית '' ר אוסטריה , והגיעה לדרגת הראשונה בהסתדרויות הנוער הציוני . בשנת 1934 עלתה שאלת הליגאליסאציה של בית"ר . רק ההסתדרות הציונית הרשמית היתה הליגאלית היחידה במדינה . ההנהלה הציונית כתבה 709 להסתדרות הציונית בבודאפשט , שלא יעמידו קשיים בעניין הליגאליסאציה , אלא שאין פירושו של דבר שיתנו פריבילגיות לבית '' ר : 'אם אתם דורשים מכול ה"זונדרגרופן" / הסיעות המיוחדות / שקלים , אין לשחרר אף את ביתיר מחובה זו ' . לויטרבאך הסב את תשומת הלב למאמר 'שלום ומישמעת' ב'העולם ' . אותו זמן שימש כנציב ארפד דויטש וכמישנה לנציב : סילדי . מיספר החברים הפעילים היה — 400 מהם ' 090 ל מחוגי מתבוללים . פעילות בית"ר הונגאריה הקיפה אז : בית ספר לסמלים , מחזור שני , בהדרכת המפקד משה דייגי ( פינו שי ;( פלוגת הכשרה ימית א — פש"צ ימית א , בפקודת קצין הימי רבש . לשירות הפלוגה עמדה ספינת משא ישנה על הדאנובה . נעשו הכנות לפתוח בפלוגות שירות צבאי חדשות .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help