sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:332

הכללית את הדרגאות א' וב , ' ואף לקרוא להן בשם אחר ולהועיד להן תילבושת אחרת ומפקדים מיוחדים . לבית"ר יתקבלו רק בגיל , נניח , 16 אחר בחינות , שהרי תפקידה יהא בעיקר : תעמולה ואירגון , הגנת חברים . וח יצחק ילין תיאר את כינוס בית"ר בז' בפסח כפתח לתקופה חדשה , ולא רק בחיי בית"ר , אלא אף ביחסים שביישוב בכלל . היישוב הבלתי מיפלגתי ראה נכוחה את פני הסכנה הצפויה ליישוב בשילטון יחיד של השמאל . העירייה בחרה בוועדת חקירה להסיק ביחס לאשמים בשערוריה הציבורית בראשי חוצות תל אביב בהתקפה על בית"ר . עורכי דין ריכזו חומר חשוב , ולא יניחו לטשטש את הפרשה . החלטות הוועדה מדברות באשמת מנהיגים מן השמאל . פעמוני הודח ממישרתו בקופת חולים , ובמיכתב הפיטורין כתוב בפירוש , שהודח בעוון חבירותו בנציבות בית " ר . קשה המערכה בבתי הספר . עם החשבון והגיאוגרפיה מרביצים המורים תורות סוציאליסטיות בינלאומיות , בייחוד בערב האחד במאי , ויש מידה של התנגדות מצד תלמידי בית"ר . בשאלה זו של הטירור בבתי הספר כינסה בית"ר אסיפת מחאה של אלפים ב'בית העם' בתל אביב , ושלחה תזכירים למוסדות . כוונת הטירור היא לדחוק את רגלי בית"ר מבית הספר , בעוד אין אפשרות לקיים הסתדרות נוער חינוכית בלא נוער לומד . 'ברית הקנאים' ( בר"ק ) בארץ לא נתפתחה כלל . מבית"ר תל אביב יצאו רק שלושה . הנציבות לא נענתה להזמנה לאסיפת היסוד של בר"ק ברחובות , ופירסמה גילוי דעת , שאין קיום לבר" ק כאן , וחבריה מגיעים אל בית"ר . הוכן סרט ראינוע על חיי בית"ר בארץ ישראל , אלא שהממשלה לא התירה את הצגתו . הסרט הוצג פעמיים בזמן הקונגרס , וז'בוטינסקי רכש אותו לעצמו ושילם את מחירו . אברהם ס ל מ א ן דיבר ב'פלוגות' בהקשר לצורכה של תנועת שיחרור בקאדר חלוצי . תפקידי הקאדר שלנו : פעולות יומיומיות , קליטת עלייה , הכשרה לחיי הארץ . מי שאינו מוכן למסור מזמנו למולדת אחד דינו להוצאה מבית"ר , בבחינת עונש מוות מוסרי . לדבריו יש להטיל חובת הגיוס על בית"רי ארץ ישראל , וכך לתת להם שאנסה שיוכלו להתגאות בתקופת שירו תם לתנועה . הילל צ ו ר עמד על העיקר הגדול , שאותו ראה בחינוך — ברכישת הנוער , ובכיבוש הפוליטי של העם . בארץ — החזית העיקרית , ובמצב כאן תלוי מצבה של התנועה העולמית כולה . לפיכך זקוקה השכבה המגשימה , המנ הלת מילחמה זו , לאירגון מיוחד . את אירגון המבוגרים יש להפריד לשתי שכבות , שכבת המגוייסים ושכבת הריזרבה . לראשונה ישתייכו המתמסרים לפעולה , ל בית"ר ולרעיונה , בכול שעות היום ובכול ימות השנה , ועומדים תמיד ובכול לשירות - אלה הם הגייסות כמו אצל בל עם ועם המגייס צעיריו לתקופת שירות פעיל . בשכבת הריזרבה יעשו החברים עבודה כלכלית עצמאית , ורק יעמדו בקשר עם התנועה . כיבושים קולוניסאטוריים בקנה מידה רחב ( כיבוש ביצות , כי בוש מקומות חשובים ) הם כיום בבחינת אוטופיה , שהרי המתנגדים אינם נלחמים לדעות , אלא על עמ דות . אם בית"ר תצליח לכבוש עמדות , יהא קהל גדול עמה , ולא יוכל להיות עמה ( אפילו יכיר בצדקתה , ( אם לא יהיו לה עמדות . לפני שהפלוגות חדרו לחדרה או להרצלייה לא ידע הציבור במקומות הללו מה זה ריביזיוניסם . עדיין לא נוצרה הצורה הצבאית המוחלטת בפלוגות , ועדיין יש חיפושי דרך ושיטה , אלא שזה קו ההתפתחות . ברמת טיומקין נוצרת צורת חיים מישמעתיים צבאיים מתאימה , ויש סדר ודיוק . כאן יחידה צבאית - כך נתרשם הקצין שיף כשבא לאסור חברים . בפלוגות נמצא קומץ חברים , כמעט מבודד , שנלחם באומץ ובתנאים קשים , אף כלכליים , אף מוסריים , את מילחמת התנועה . אין לדעתו לעשות הנחות למשתמטים , ואין לקבל תירוצים של בעלי מיקצוע המבקשים ללכת העירה . ושלא כדעת הד"ר אייגר , ראוי לשלוח לארץ לא רק בנאים וחקלאים , אלא אף חברים מסורים המוכנים להקדיש זמנם לתנועה . בית"רי הוא רק היודע את חובתו לקיימה בכול מאת האחוזים . 856 עוד דיברו אריה לווין ( חוסר תועלת במדריכים מבתי הספר למדריכים . מאמין במדריכים שיצאו מן השורה ) ; חביב שיבר ( חברי הנהלת הפלוגות הם קיבוצאים' במלוא מובן המלה . הפלוגות טעונות ניהול מטעם הנציבות ) ; ישראל פריצקר ( בחיפה אץ אפשרות ללבוש תילבושת , אף לא לענוד סמל . ביום הכיפורים פרץ סיכסוך בבית הכנסת משום סמל שענד חבר . יש ליצור שם פלוגה ) ; יצחק רוזנפלד ( המצב בתחום ההתגייסות שופר . אין הולכים לפלוגות העולים מפולין , ובייחוד מגאליציה ) ; יוסף כ צ נ ל ( 656 עי' דבריו , 'חזית העם . 1933 . 10 . 20 , ' הילל צור התנגד לקרוא את 'בני בנימיך — בני האיכרים שהתארגנו להת יישבות עצמאית — נוער לאומי : 'אנו עולים יחד לקבר אהרונסון , אבל לא תחת דגל אחד ' .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help