sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:137

טגראלי בבית"ר , באחריותו של ראש בית"ר . במכוון הושכח מלב שבית"ר היא תנועה גלויה , תנועה של אמת , תנועה של חינוך . הושכח מלב , שעקרונה הראשון של בית"ר הוא אהבת ישראל שלא על תנאי , ותקומת מדינת ישראל שלא על תגאי . הושכח מלב , ששאיפת בית"ר שתהא המדינה ככול שתהא , בלבד שתהא . תגובות שהגיבה למעשי אלימות זכו לפירסומת של מעשי פרובוקאציה , אלא שתגובות אלו באו למנוע או לצמצם את מעשי האלימות , שאם יישארו ללא תשובה זה דרכם להת רבות . מתגובות אלו לא ניתן להסיק , שדרכה של בית"ר הובילה אל שפיכות דמים , אל רצח , אל רצח אחים . אף מילחמת אחים , ללא רצח , לא נראתה מעולם לבית"ר . ולא רק בית"ר כך . אפילו 'ברית הביריונים' גופה , שאף היא פעלה כמעט בגלוי , ומרוב בטלנות ומנכונות לשאת בסיכונים ואף באחריות נעשתה גלויה מייד עם טיפולה הראשון של המישטרה , לא ניתן להאשימה במעשי רצח , או באירגון מעשי רצח , או באידיאולוגיה של מעשי רצח . כל החומר כולו , שהובא נגדה בהאשמה מקפת , טוטאלית , מטעם המישטרה , בעזרתם האקטיבית ביותר של הגורמים היהודיים המעוניינים , כל החומר לרבות עלוני 'הביריוף , ולרבות יומניו הפרטיים של אחימאיר , לא נמצא בהם כדי העלאת אשמה פלילית של רצח או חינוך לרצח . החברים ל'ברית הביריונים' נדונו בדין המימשל המאנדאטורי על עבירותיהם על החוק , ועבירותיהם היו פוליטיות באופיין , ועונשם בכלא היה אף הוא עונש פוליטי באופיו . מישפטם של חברי ' ברית הביריונים' אורגן בפומבי גדול , ונעשה לו פירסום עצום . ממנו צריכה היתה להיבנות התיסה , שאנשי פשע ורצח הם חניכי בית"ר , חברי בית"ר ויוצאי בית"ר . עשרות הישיבות של בתי המישפט לדרגותיהם לא העלו למעשה דבר של ממש . אפשר לא היה עוד למקטרגים דרך חזרה . שהרי אם לא כן לא ניתן להבין את הציפייה שציפו הללו ממישפט 'הביריונים . ' מעין רמז לציפייה זו ניתן במאמרו של י . בן אהרן ' ) הפועל הצעיר , ( 1933 . 9 . 20 , ' שנתכוון כאילו ליצוק שמן רותח לשילהוב האש נגד בית"ר , וכול מאמצו נשאר מעל . מה מובן , שבן-אהרן קשר קשר הדוק בין ' הביריונים' לבין רצח ארלוזורוב , שאת מבצעיו כאילו ידע והאשים , אלא שהריווילאציות שבא לגלות במאמרו מתוך החומר של הטיוטות של 'ברית הביריונים' לא היה בהן לגלות דבר , וודאי לא להביא למסקנה : 'ברית ה ביריונים צ . מ . / ציונים מהפכניים / הוצגה בכול עורמחה ביוזמת הרצח' . לבליל הטענות נגד 'הביריונות' עורבבו דבליו של א '' צ גרינברג בוועידת בית"ר וארשה , כפי שנמסרו בכתבה הקצרה והמחוספסת ב'היינט' ( וארשה , 0 . 9 ו 933 . ו : ( ' הפאציפיסם היהודי הוא השקר ההיסטורי הגדול ביותר . אפילו משה רבנו אמר : "לא תחיה כל נשמה . " הוא היה מאכסימאליסטן . הנביא אמר : "אשרי שינפץ את עולליך אל הסלע . " גם הרבנים בדורות המאוחרים היו מאכסימאליסטים ונהגו בכול חומר הדין , כפי שאנו רואים בחרם על שפינתה . רק כאשר ארץ ישראל תהיה לנו נוכל להרשות לעצמנו להיות פאציפיסטים ... "הביר יונים" היושבים בכלא צריכים לשמש סמל ללוחמי החופש היהודיים האמיתיים . המיסמכים שמצאו אצלם — תורת אמת הם' . 250 הדברים הללו נאמרו אחר הרצח ובעצם החקירה המישפטית . מסתבר אפוא , שהדברים בפני קהל ועדה ואורחים וזרים ועיתונאים על 'תורת האמת' היו דברי אמת , ואינם עולים בקנה אחד עם הטיעון שפסל את גרינברג כאיש 'הכזב הקדוש' 1 . 2 כל אותו 'כזב קדוש' נתייחס לשיטת התעמולה החיצונית המחייבת מידה יתירה של תוקפנות וולגאריות ואף רעשנות , כדי לעורר תשומת לב ותגובות , ברם אותה 'ביריונות' לא נועדה כלפי פנים , אלא קודם כל נגד הבריטים , ובשורה שנייה - נגד הערבים . בכלא ישבו 'הביריונים' ולבם נתון למערכה המישפטית הגדולה נגד חזנבלאט וסטאבסקי . עם שיחתרו של סטאבסקי שלחו האסירים אחימאיר , אותשטיין , דבי די , ליכטר , מסוהר ירושלים את בירכתם לסטאבסקי ורוזנבלאט יחד : 'לכבוד שיחרורכם אנו שולחים ברכת תל חי לכם , לזאב ז'בוטינסקי , נושא כתר המלכות , ( 249 התיסה שלו ; 'מלבד ההוכחות הבלתי אנזצעיות לאשמת הרצח של סטאבסקי ורוזנבלאט , על יסוד הטדויות של סימה ארלוזורוב ויתר העדים — ביקש הציבור כולו לדעת בשם מי ביצעו את הפשע הזה . היה ניכר בתועבה מעשה מאורגן , שבא כתוצאת דיון והחלטה קודמת . ההתאמתות הגמורה של הנחה זו באה עם גילוי החומר של ברית הביריונים צ . מ . והחומר הפרטי הרב של "העט הנובע" החולני אחימאיר . ' הציטאטה בין הציטאטות היא , כנראה : 'ריבולוציה לא בתקי עות כי אס בנשק . ' כל התומר כולו לא היה בו ריליוואנטיות כולשהי למישפט סטאבסקי , ולפיכך אף לא נעשה בו שימוש . בן אהרן דיבר בהם כבבוגדים , שצד שווה להם עם פ . ק . פ . / הקומוניסטים , / ששואבים מאותן הבארות הנרפשות . ( 250 יעי' ח . בן מאיר , רצח ארלוזורוב , . 15 ועי ' להלן , פרק לח . ( 251 עי ' בן מאיר , שם , . 16 , 14

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help