sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:133

מגילת הסיקריקין במשך חודשים מרובים , מפה לאוזן ובפגישות מוסדות השמאל , הופצה הידיעה שנתגלה בביתו של אחי מאיר כתב תורתו , הרוחנית והמעשית , המעודדת רצח , והקרויה בשם 'מגילת הסיקרקיף . כתב זה כולו , או רו בו , הוקרא מטעם הקטיגוריה באחת מישיבות החקירה בפרשת ארלוזורוב 933 . 9 . 7 ) ו , ( ודומה שמרוב מתח כמעט שלא ניתנה הדעת על מהותו האמיתית . אין ספק שלא נכללו בו בכתב דברים חמורים יותר משהוק ראו בחקירה . ברם לא מן הנמנע , שהיו בו דברים 'יהודיים' יותר ממה שנמצאו לנו לפי אותו פרוטוקול , ושאותם דברים לא היו מכוונים ביותר לצרכיה של הקטיגוריה . העיון בכתב זה - לאחר ארבעים שנה ומעלה - מחייב רק מסקנה אחת : אין הכתב אלא טיוטה ראשונה לרשימה משאית היסטוריוסופיה כללית ללא ציביון פראקטי . ממנו ניתן להסיק , שאומנם לא זיל זל אחימאיר כלל בתוצאות ההיסטוריות של מעשים ' סיקריקיים / אבל לא ניתן להסיק ממנו מסקנה ממשית על יחסו ל'סיקריקיות' יהודית אקטואלית . אפילו היינו מוכנים לקבל את הסברה המוטעית ש'מגילת הסיקריקיף נועדה להכשיר את לבות בני הנוער האק טיביסטי בארץ ישראל לפעולה מדינית מחתרתית על בסיס רצח אינדיבידואלי , לא יכולנו למצוא רמז כולשהו , שמועמדיו של אחימאיר להירצח הם מבני ישראל וממפלגת פועלי ארץ ישראל . אחימאיר היה נוטה כל ימיו לעיונים היסטוריוסופיים , ובמשך שנים חקר בתולדותיהן של המהפיכות הגדולות , המהפיכה הצרפתית והמהפיכה הרוסית , ואגב חקירותיו אלו העלה רשימות הרבה , טיוטות של מסות בעניינים היסטו ריים עולמיים , ואף התחיל להתקין חיבור גדול על המהפיכה הרוסית . 'מגילת הסיקריקיף שלו היא פריו של אותו עיון היסטוריוסופי לשמו . ' מגילת הסיקריקין' לאחימאיר אינה מגדרת את המושג ' סיקריקין , ' שבו השתמש לצורך שם כולל בשביל רוצחים פוליטיים בהיסטוריה העולמית . ה'מגילה' לא הוקדשה לסיקריקין של דור החורבן ואינה מתבססת על תולדות ישראל . זו הוקדשה 'לזכר שארלוט קורדה [ המתנקשת במאראט ] ודורה קאפלאן [ המתנקשת בלנין . ' [ 'מגילת הסיקריקיף היא רשימה מעניינת , אבל לא נוכל להפליג עד כדי הבאתה כשלימות , שהרי עניינה חורג מן הנושא ההיסטורי שלנו . כאן נביא מתוכה מובאות גדולות , ולמעשה את כל האופייני והמיוחד שבה : ' במידה שחסידי המישטר הקיים מכריזים בקול רם על גיבורם , שהוא גדול האנושות וכוי , בה במידה מתעורר הרצון אצל הסיקריקין להגות מן המסילה את מתנגדיהם , שעליהם מבוסס המישטר הקיים . בעל הרוח הסיקריקי פונה לעזרת החרב , האקדוח והפצצה ... המ צדד רואה בגיבור בן אלוהים , והסיקריק רואה בו בן תופת . הפילוסופיה ההיסטורית הסיקריקית היא הדגשת גיבורים ומעשי גבורה . אבל הסיקריקין רואים בהיסטוריה את פעולתם של גיבורים שליליים , לא של בניאלוהים , אלא של בני השטן . את הטירור הסיקריקי מנהלים גיבורים אלמוניים . על פי רוב אין שום הסתדרות עומדת מאחריהם . מצב רוח דוחף אותם להפיל חלל ולהיות מוכנים לנפול חלל . הסיקריקין משלמים מאיר . דעת יחיד שלו : 'אם תהיה מאחורינו שורה של פעולות נגד הממשלה והערבים , נוכל לעסוק גם בהפרת שבי תות , ואז נרכוש אוהדים ליום שבו נעמוד מאחורי הבאריקא דוח לשם המדינה העברית' ( שם , שם . ( ועוד ממיכחביו : 'אתה טויעה כי סבלנות של חיילים בקסרקטים תוכל ליצור תנועה . אתה היית הראשון שעמדת על הטעות של ההסתדרות הציונית , שלא נתנה אפשרות להקריב קורבנות . הנוטר הלך לקומוניסט . עכשיו אתה חוזר על השגיאה . אנו דורשים פעולה ויש אפש רות לפעולות . ' ועוד ו 'מתיימרים אנו להיות הסתדרות הציונים המהפכניים ועד שאנו הוזים וחולמים , באה המציאות ומראה לנו נזה זה הסתדרות מהפכנית . מאחרי המאורעות ( מאורעות אב תרפ"ט ) פועלת כנופיה מהפכנית בסביבות חיפה ונהלל . אין חשיבות לדבר שישנה יד זרה המארגנת את הכנופיה הזאת . מזה אנו רואים , כי קיימת הסתדרות ערבים מהפכניים שאינה מכריזה על עצמה . לעומת הסתדרות זו קיימת הסתדרות הציונים המהפכניים . אין צורך לערוך סך הכול כדי להשוותן , מצד אחד שורה שלינזה של מעשים , ומצד שני אפס גדול . או ציונים מהפכניים אנחנו ואז עלינו להגן על כבוד העם n . ' ... בן מאיר ( שורר ) ראה להסגיר בסוגריים אחר 'מעשים' של הערבים : רציחות יהודים ... ברם לא רק הסגרה זו מסגירה את כוונתו הרעה שלו להרשיע . בן מאיר הביא שם ממיכתבו של ליכטר : 'יודעים שגם בפרדסים לא עבודת ערבים . ' נתברר , שהיה מעשה יחיד והלכו אחדים לעקור עצים בפרדס ערבי , וטעו ויעקרו כמה עצים בפרדס יהודי . העקירה נתחייבה לפי הכלל של 'עין תחת עין . ' אף המובאה מדברי ייבין במיכתבו לז'בוטינסקי אינה עניין לפרשת ארלוזורוב : 'אנו מאמינים בדרכי תנועות השיחרור של העמים : סוהר , גרדום וקורבנות . ברגעי דממה בין הזמנים — הכנה לסוהר , גרדום וקורבנות ' . אף הדיבור — או המליצה — על פיצוץ רכבות ( שנזכר במיכתבו של אחד הצעירים , או בעיתונם ) אינו עניין לכאן . ( סתם הבל הוא פיטפוטו של בן מאיר ו 'וכבר בימים ההם פיטפט ביריון בית'רי מראש פינה בוועידת הריביזיוניס טיס שהתקיימה ב"גן רינה" בתל אביב , לאמור ו אדם כווייצ מאן חייב מיתה , אלא שחבל על הכדור למענו . ( ' ... אף במיש פט זה הועידה הקטיגוריה תפקיד מיוחד לעדותו של מאיר שלאנק בעניין דברי אחימאיר שכאילו אמרם במסיבת הסטו דנטים בחיפה . עי ' 'דבר / ; 1934 . 6 . 13 ועי' לעיל , הע' . 149

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help