sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:128

בפקודת הנציבות של בית"ר ארץ ישראל לבית"רים ( 1934 . 7 . 28 ) הובעו שימחה וסיפוק אחר שנה של סבל וסיוט עלילה . בשביעת רצון צוין ה'הדר בית " רי' של חברי בית"ר שלמרות 'ההשתוקקות של פורעי השמאל ל"מחזות" רחוב , בית"ר התייחסה בבוז לכול הפרובו קאציות . ' הנציבות הכריזה על אברהם סטאבסקי וצבי רוזנבלאט כעל 'בני בית"ר , ' ושיגרה ברכות לניצחון האמת לראש בית"ר שבזכות מילחמתו האמיצה פנה אווירת השקר והעלילה . כן העבירה הנציבות את בירכתה להרב הראשי רא"י הכהן קוק שגילה את המוסריות הנעלה ושאיפת הצדק והאמת הבלתי פשרנית של האמונה הישראלית . בית"ר הבטיחה , שתזכור מתוך הערצה את מילחמתה האמיצה של היהדות החרדית - מילחמת האמת למען שיחרור אחי בית"ר . לכבוד המאורע אף הוכרזה חנינה בבית"ר גופה . הכאיב הדבר מאוד את טובי היישוב העברי , שאלה שפסקו פסקם מראש ולא התבוששו , אף לא ניסו לבקש דרך לתשובה ולחרטה , והשתדלו להדגיש בכול לשון , שעומדים הם על דעתם , שלא זה בלבד שז'בו טינסקי ותלמידיו חינכו לפשע , אלא אף זה שבמחנם תוכנן ואורגן הפשע , ויתירה מכול , שאלה שישבו לכס הנאשמים הם הם הרוצחים האמיתיים . בתגובה לנקיטת שיטה זו הירהר ז'בוטינסקי לפתוח בהתקפה נגד התקפה , אלא משראה לנגד עיניו את הסכנה שבחידוש החזית הפנימית , על כל הכרוך בה ליישוב ולעם בכלל , גבר בו הפאטריוט היהודי על איש המיפלגה . 231 ההדים לשיחרור סטאבסקי רעמו באווירתו של העס בתפוצותיו . הצה"ר ובית"ר בווארשה פירסמו מייד ' ) מאמענט' ( 1934 . 7 . 22 כרוז משותף 'אחר מישפט הצדק , ' ובו הודגש שבזכות ז'בוטינסקי והרב קוק נמנעה התלייה בירושלים . 'העם כולו שרוי בשימחה נאמנה . נדמו יללות התנים של מסיתי הדמים . ' והובע הביטחון , ש'עכשיו יתחיל הטיהור הגדול של החיים הפומביים של העם . המסיתים והמחריבים יועמדו על ידי כל העם אל מחוץ למחנה . ' וסיסמתו של הכרוז : 'עם יהודי , אל תניח לכסות דמיו הצועקים של ארלוזורוב הנרצח . ' ( 231 במיכתבו ( ללא תאריך ) לעו'ד בךימיני כתב ז'בוטינסקי : ' בדרך כלל משתרשת והולכת אצלנו כאן הדעה , שאולי אף מצדנו יש לעורר מחדש את הפולמוס מסביב לכול העניין הטראגי הזה , ודווקא לא להגנה , כי אם להתקפה נגד החוגים המתאמצים לקבור את האמת — אמת הברורה אף להם . ' הקנאים , ובראשם אחימאיר , לא הניחו ותבעו להבטיח בירור ציבורי מלא ככול המוקדם . ב '' צ כץ המשיך בשיטתו לחבוט את תביעת 'האמת הקודמת לשלום . ' עם ההכנות לקונגרס הייסוד של הציח שוב יעלתה שאלת חידוש ההתקפה לגילוי ' אשמת אלה המסתירים את האמת , ולתבוע את עלבונם של סטאבסקי ורוזנבלאט' ( חיכתב ד . ללובוצקי , ללא תאריך , מ '' ז , א — 2 / 25 / 2 / 1 בסוף . ( במועצת מפא"י ( 1934 , 8 . 24 ) אמר בן גוריון ; 'השאלה המרכזית בציונות איננה מי היו רוצחי ארלוזורוב — ואין חבר בתוכנו אשר ירצה פחות מהשני לגלות גם את שמות הרוצחים — אבל אילו ארלוזורוב היה קם מקברו היה מתבייש מפני החברים האלה , שאינם רואים כרגע שום תפקיד אחר לעצמם בעם היהודי ושום שאלה אחרת , אלא השאלה הזאת' ' ) זיכרונות ' , ב , . ( 162 היאך מתיישבת הודאה ששמות הרוצחים טעונים עדיין גילוי עם הטענה שזיהויה של מרת ארלוזורוב זיהוי מוחלט היה ? מפא"י אנוסה היתה להוסיף ולדוש בפרשה משום שלא הונח לה להשכיחה . ניסיונות לחידוש העלילה - שאילתא מאת ווזנבלאט אל ראש בית"ר עם יום השנה השני לרצח ארלוזורוב הועלה מחדש זיבת של המנהיג 'בנאומים ובמאמרים , ' וכאילו ניתנה הזדמנות לקנאי השמאל לשוב לקיא עלילת הדם . שלום שווארץ הגיב על 'חידוש עלילת הדם' ב'דואר היום' ( 1935 . 6 . 26 ) בלשון בוטה : 'שטן ההסתה וההשחתה שבקרבנו אינו אומר די ... "השומר הצעיר '' עושה את הדבר בקביעות ולפי שיטה , אחרים - לעת מצוא ... הסתה לנקמה רצחנית . ' במאמרו הזכיר את הרמזים הדקים והעבים הנרמזים מתוך דברי ההספד , כגון הרמז של א . קצנלסון , ש'ארלוזורוב הוא הראשון לחללי התנועה' ' ) הפועל הצעיר , ( 1935 . 6 . 21 , ' וכגון של עיתון 'השומר הצעיר , ' ש'הריביזיוניסם הצליח "בפרשת ארלוזורוב . ' '' שם הביא מן המאמר הזדוני בעיתון הנוער העובד 'במעלה' : ( 1935 . 6 . 21 ) 'ברכו אלוהים ומלך על אשר הצליחו הרוצחים לטשטש את עקבות הפשע ... שופכי דם ארלוזורוב חופשים , כגיבורים יתהלכו בתוך העם , אשר על תורתו חרותות המלים "לא תרצח 232 '" ןשם הביא את לשונןתיו הגלויות של אלכסנדר זיסקינד רבינוביץ הישיש המופלג במיספדו ' ) דבר' : ( 1935 . 6 . 25 ' הצער הנורא של המישפחה , הכאב הגדול של אובדן נפש יקרה ... גדול שבעתיים כשאנחנו זוכרים שדמו נשפך על-ידי רוצחים מבני ישראל' . 233 שלום שווארץ ( 232 בעל הרשימה אריה אף כתב בה ; 'האם כל היישוב מתייחד עם האבל הגדול ... ? האם לא נכבדים ביישוב נתנו יד לאלה , שהוכרו ע'י האלמנה ברוצחיו שופכי דחו ... ? נס בית המישפט הכיר , כי ידם עקובה מדם . ' ... ( 233 ועוד במיספד : 'אין להעלים זאת . מנז לסון אמר , שאם נכונים דברי הגויים , שאי 1 רוצחים בישראל מפני שהם פחדנים , הרי הוא מתגאה בפחדנות . לצערנו הגדול הדבר נתבדה . נמצאו רוצחים גם בתוכנו ... מדוע עשו לו כדבר הזה ... 7 אשמתנו גדולה לשמים . שובו בנים שובבים . ' ...

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help