sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:102

' ביתר ' הירחון ו'הירדן' העיתון היומי מעשה רב לפריצתה של חומת הבידוד מסביב למת נה הלאומי המותקף בארץ ישראל עשה בן ציון נתניהו תלמידו של קלהנר , מצעירי התנועה הז'בוטינסקאית , בעל השפעה על הנוער האקדמי ואיש תנופה גדול בת חום ההסברה הציונית . אמון על לימודי תולדות ישראל וסיפרות ישראל ראה בגילגולי ההתפתחויות במיפנה שנות השלושים אותות של ימי הכרעה . כחבר מרכז הצה"ר בארץ ישראל וכבנו של הרב נתן מיליקובסקי , הלוחם לביטולה של עלילת הדם בישראל , היה שרוי אותו זמן — אולי יותר מחברים אחרים — במתח המילחמה במזימה שנרקמה נגד תקוות התקומה של עם ישראל , ומתוך הדאגה לחיזוקו של המחנה הלאומי תוך כדי הרחבת גבול השפעתו בתוך היישוב היהודי , ראה הכרח בהקמתו של עיתון יומי גדול . כיוון שהיומו נים 'דבר' ו'הארץ' נקטו עמדה עויינת לנאשמים במיש פט ארלוזורוב , ושאף 'דואר היום' הירושלמי היה מסויג למדי בעמדתו , היה קהל הקוראים העבריים מקבל מנה יומית של אינפורמאציה מקוטעת , או מסורסת , ( 169 ( לפי 'חזית העם . ( 1933 . 7 , 21 ' , 'די וועלט' הוצא לאלו בשבועון בווארשה בעריכת א"צ גרינברג וד"ר יוסף שכטמאן ( למן , ( 1933 . 4 . 28 ובעריכת א"צ גרינברג ( למן . ( 1933 . 10 . 27 בחודשי שהותו של אצ"ג בארץ ישראל היה העורך למעשה ד"ר מ . שטיינר / שמיר . / בעיתון הובאו רבים מן המאמרים שנתפרסמו ב'חזית העם ' , ומראשי משתתפיו היה ד"ר י"ה ייבין . במשך תקופת זמן השתתף בו א . רמבה . בעיתון נתפרסמו שירים מאח יוסף מולכו = ) אורי צבי גרינברג . ( העיתון השפיע השפעה מרובה על ציבור החברים בפולין . אח הציוני של כולנו נרצח בירייה בתל אביב . כולנו , כל אלה שהמטרה הסופית של חייהם היא ציון , אבלים ה יום תחת דגל ציוני מורכן אחד . ה"הסתדרות" איבדה את בן היקיר היחיד שלה , ואנו כולנו — את אחינו הציוני , בשרנו ודמנו . אין חשבונות מיפלגה ברגע שכזה . ' ' את האח שלי הרגו , את דמי שפכו , ' ואילו הם מתבס מים מדם יהודי ורוקדים , 'ריקוד שיכורים מסביב לשלו לית הדם . ' ה'הם' הם בן גוריון , ואף אברהם לוינסון , אברהם גולדברג , יצחק גרינבוים , הכותבים בטורי ה ' היינט' התארשאי בפרשה , ועיתונם נראה לו לאצ"ג כגיליון של עיתון אנדקי / נ . ד . = מיפלגת הלאומנים האנ טישמיים בפולין . / ודאי 'תלשנו זה את שערותיו של זה במובן האידיאי' - ציין אצ"ג , אלא שמכאן ועד איבת האחים רחוקה הדרך . ובהמשך לכך הגיב על התגובה הציונית 'הרשמית' ועל תגובת העיתונאים היהודיים : 'סימן להתמוטטות המצפון ברחוב היהודי . זהו סימן , שצודקים נובאצ'ינסקי / האנטישמי הפולאני / וגיבילס / הנאצי / - כל שונאי ציון צודקים . אפילו בדם מסוגלים אנו לסחור . קולמוסנו טמא . רגשנו טמא . מדיניותנו "הלאומית" טמאה . לעינינו מוטל אח שחוט בדם ובבוץ , ואיש אינו עצוב , אף אחד . עראביה , את יכולה להיות שקטה ! בריטאניה את יכולה להיות שקטה ... ! רק אמו של ארלוזורוב בוכה בלילות על שברו נת הגדול , וזולתה — אף אחד . ' כך סיכם בלשון פיו טית סמלית אכזרית את ההשתוללות הגדולה של ראשי המדברים בשמאל , את הוואכחאנאליה של ה ז'ורנאליה היהודית , המודרכת והמכוונת מתל אביב ומירושלים , את סטייתם של דורשי כבוד מיפלגה ש סטו מן האמת . במוקדם נעשתה לשונו חריפה עוד יותר למראה פיעפוע השיטנה מעל עמודי ה'היינט , ' שכאילו שם לו למטרה לשכנע את כל העולם היהודי , שאומנם היה הרוצח יהודי דווקא . אצ"ג הציע , שפרס הסוכנות היהודית בסך 000 ו לא"י יימסר לגראוויצקי , סופר ה'היינט . ' מדי שבוע בשבוע עמד אצ"ג בראש במתו וקרא וייסר , הזעיק והאשים , התריע והרשיע . חזר אצ"ג אל הנושא הכאוב עד תמצית , וזאת מן הצד השני : היאך מגיב מחנה הצעירים הכרוכים אחר השמאל . על צד האמת לא הביא אלא את מובאותיו מן הכרוזים שחולקו בקרב הנוער בערי פולין . די בכך , ואנו נלך בעקבותיו . זה לשון כרוז בשצ'וצין העיר ו 'הוו מסביב להם חלל ריק , כמו מסביב למצורעים , בכדי שיטבעו בים של גועל , המתרומם בלב היהודי . אל תרשו שדור העתיד של העם ייסחף בנחשולים הבית"ריים החומים והקוצפים בדם , בוץ ורפש ועבדות . ' וזה לשון כרת בלודז' r 'להינער ולהתרחק מהם , כמו ממצורעים וחולי דבר , כמו מרוצחים , שידם מגואלת בדם . אסור שיישאר מקום לרוצחים הריביזיוניסטים - לא רק במחנה הציוני , אלא גם בכלל היהודי הכללי . זוהי מגי פה . אם תסבלוה — היא תרעיל את הגוף העממי היהודי הצעיר . ' וזה לשון כרוז בזאגלמביה : 'להתרחק באופן ציבורי ופרטי ממנהיגי המחנה הריביזיוניסטי , יתהווה חלל ריק מסביב לחיות הטרף , כמו מסביב למצורעים . אל תיגררו אחר פרובוקאציות . פנו בגועל מן הרוצחים . ' ... בדומה היה כרוז בעיר קובל , וזו הגדרתו של אצ"ג 1 'כך כותבת יד המאה השחורה בימי ניקו לאי קיסר ... היד הסנבלטית של הז'ורנאליה' . צריך הדבר להעירו , שכול נוסחי הכרוזים ממקור אחד יצאו , והיה מקורו הראשון בתל אביב העיר היהו דית הראשונה בעולם . שער 'די וועלט' הווארשאי

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help