sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:69

המדיניות הציונית ראו אנשי הצה"ר או את שליחו משרתו של בן גוריון , והריהו לא בגדר אישיות חשובה כשלעצמה , או את מי שעשוי להיות יריבו של בן גוריון , והרי אפשר יתפתח בהקדם לאישיות רצויה מבחינת שידוד המערכות הפנימיות . ארלוזורוב היה כמעט איש 'אלמוני' לבית"רים . היחס לרצח פוליטי למראה ההסתודדות בקונגרס הציוני הפראגאי ( אבגוסט ( 1933 סביב הטירוריסם הצה"רי על סמך ההנחה והמסקנה , שהצה"ר ובית"ר מטיפים לרצח פוליטי , נזכר ראש בית '' ר בדברים משלו , שכתבם בו בנושא בשתי הזדמנויות , והעלה אותם במאמרו 'עניין סטאבסקי' . 88 עמדתו בפרשת שלום שווארצבורד , שהרג את פטליורה האוקראיני בשנת , 1926 באה לידי ביטוי במאמרו - מאמר המערכת - ב'ראזסבייט' : ( 1927 . 10 . 30 ) ' שווארצבורד זוכה , שזו היתה תביעתו של הצדק הארצי והאלוהי . אבל לא זו דרכו של ישראל , ותהא נא מנועה לנצח . התובע הכללי ונושאי כליו מטעם התביעה האזרחית , מצאו משום מה לנכון להזכיר , שליהדות אוקראינה קמו , לדעתם , צוררים גדולים מפטליורה , וגם פירשו בשמם . לא מן הראוי היה לעשות את הדבר הזה . אבל מכיוון שנעשה , הרינו פונים אל כל חמומי המוח בישראל , בתביעה תקיפה : שכוח ! ואם אף תפגעו בקין עצמו , זיכרו את התנ"ך 1 דוקא קין זה ניתן בו סימן , האות במצח , למען ירחק מעליו כל מוצאו . מסורת זו יש בה חוכמה עליונה ונכבדה . כך הבינו אבותינו , מחוקקיה של האנושות , את המישפט ואת העונש . מאוחר להשתנות . שווארצבורד יורד מעל הבמה , ואל יקומו לו תלמידים ' . ועמדתו בשאלת החינוך הגופני בבית" ר באה לידי ביטוי במאמרו , MEMENTO שנדפס בכתבי העת של בית"ר ' ) תל חי ' , פראג , מארס ; 1931 'קאייה די בית"ר ' , פאריס , מארס , 1932 ועוד : ( 'להיות חזק בגופו - זו חובתו הקדושה של כל צעיר עברי . עליו לא רק לפתח את כוח השרירים , אלא נם ללמוד את הטכניקה של ההגנה העצמית . הכוח שיירכש בדרך זו ישמש מגן לעמנו ו לבנינו מפני התקפות של צוררים ו על כן קדוש הוא . ו אולם דווקא משום קדושתו , אסור לנו להשתמש בו ש לא כראוי , אסור לנו להוציאו אלא בשעת הכרח בלבד . אליו אין לפנות אלא בשעה שנשקפת סכנה פיסית רצינית , ובמיקרים מיוחדים — כשהכבוד הישראלי נפגע פגיעה גסה ביותר מהתקפות האנטישמיים , אבל בשום פנים אין להשתמש בו באלימות כלפי יהודי . יהודי הפוגע בבן עמו אף בסטירת לחי קלה ביותר , חוטא כלפי קדושתו של כוח זה , ואם גם כבד העלבון אשר נעלב ' . היתה זו עמדתה המוחלטת של התנועה כולה , על כל אגפיה וחוגיה . כך היתה עמדתו של ירמיהו הלפרן , בעודו צעיר , ועדיין לא הוקמה ברית הצה"ר , כשנמנע בכול תוקף ליטול חלק ברצח הריניגאט האנטי ציוני די האן , ובעמדתו זו המשיך בעקביות כמפקד של בתי ספר למדריכים ובתורת ראש המחלקה להכשרה הגנתית בשילטון בית "ר . וזו היתה אף עמדתו של אב"א אחימאיר , שביקשו לעשותו מטיף לרצח ארלוזורוב ומארגנו . אחימאיר ידע להבחין הבחנה מליאה בין פעילות - בלי אלימות או עם אלימות — כלפי כוחות זרים ועויינים , לבין רצח פוליטי , ובייתר ייחוד רצח של יהודי . ביומנו הספיק אחימאיר לרשום ( ביום . 25 ו ו . ומסתבר בשנת ( 1932 רישום אופייני לו וקובע ביותר : 'באחד הלילות פצעו אלמונים ערבי בצפון תל אביב . זהו מעשה של פרובו קאטורים אובייקטיביים או סובייקטיביים ' , ושם בהמשך : 'בעניין טירור אני מארכסיסט [ מתנגד לרצח אינדיבידואלי , [ ולא נארודניק [ איש שיטת הרצח הזה . [ אסור להשתמש בטירור אינדיבידואלי . אם זה עשה א חד משלנו היה זה אות עד כמה שאינם יורדים לסוף דעתי' "" בתצהיר שהגיש אחימאיר עם גמר חקירת מישפט הרצח כתב לאמור : 'בעוד שהייתי תמיד מת נגדו החריף של ד"ר ארלוזורוב המנוח , מעולם לא קשרתי קשר לרוצחו , ואף הייתי חושב מעשה כזה לבלתי-מוסרי , מתנגד לפרינציפים האישיים שלי , בלי לדבר על זה שלא היה בו צורך , והיה עשוי להזיק גם להתקיימותה של הציונות וגם לזו של הריביזיוניסם בארץ ישראל' . ° ועל כגון רישום זה העיד אחימאיר בבית המישפט לפשעים חמורים בפרשת ארלוזורוב , שמתנגד הוא לאלימות שמחוצה למילחמה , ומצדיק אלימות רק בשעה שעם נלחם על ענייניו , ומצדיק ( 88 הוצא כחוברת בהוצאת צבי פיינברג , תל אביב תרצ 'ד . ( 89 'הארץ' ( ויונזונים אחרים ) 'מישפט בריח הביריונים' . 1934 , 5 . 14 שם כתב : 'עלינו להתייחס אך ורק בחינוך . ' קטע זה הוקרא אף בעיהעור שהגישו אחימאיר ודבירי ' ) ברית הביריו נים / ' ועי' 'הירדן' ( ויונזונים אחרים . 1934 . 10 . 28 , ( על האינ סינואציה והסילופים ב'מגילת הסיקריקיך של אהימאיר עי' להלן פרק יד . ( 90 'הארץ . 1934 . 3 . 8 ' ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help