sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:68

אהבת ישראל בית"ר העולמית כולה זועזעה מן האירוע הטראגי בשפת ימה של תל אביב . כמו בארץ ישראל כך אף בבית"ר מחוצה לה לא עלה כל הירהור , שיש לבית " ר או למחנה ז'בוטינסקי אחריות כולשהי , או אפילו קשר כולשהו , לעניין הרצח המסעיר . כל הירהור כזה , אילו עלה , היה נדחה אינסטינקטיבית מניה וביה , משום האמונה הפנימית הדביקה באהבת ישראל , ומשום הראייה הצלולה הדביקה בביטחון , שהרצח היה מעשה ידיהם של שונאי העם . אפילו היה הרוצח מבית"ר , מעולם לא היה בית"רי . בית"ר נטלה חלקה בוויכוח מדיני בעם , ואף עודדה ויכוח כזה בחוגים שווי נפש או מתנגדים , ברם מעולם לא הניחה , לא להלכה ולא למעשה , לחרוג מכול הכללים הטובים המתחייבים מן הכלל הראשון והגדול של אהבת ישראל . על כלל ראשון וגדול זה עמדה בית"ר מאז קמה ונוצרה ועד לימי מעין מילחמת אחים בציון בשנות המרד בבריטים ועד לימי תקומתה של המדינה ולאחריה . אופיינית תגובתו של משה יואלסון ( מ י — .. 'המדינה ' , ריגה , ( 1933 . 6 . 23 אחר רצח ארלוזורוב , קורבן חדש במערכות חללי ישראל לחירותו י , 'נדהמנו לשמע הידי עה המרה ... הס כל ויכוח , הס פולמוס . כיום יש רק לידום מתוך צער וליתן כבוד לדם הנקי . . . ואומלל עמנו עד מאוד . במקום לקרב יד ליד בפני הקבר החדש , הוסיפה ואכלה בנו מאירת השינאה העזה ממוות ... כבר עתה מתחילים בזיופים של ידיעות בעיתונות , בכדי להוציא ממר המוות עושר למיפלגתם . ' ... אריה דיסנ צ'יק שקל ( במאמרו , שם ) שיקולים ראשונים על מיהותו של הרוצח , והזכיר שניתן לחשוד בכמה כיוונים , ערבי , קומוניסטי , פרובוקאטורי . במידרון לתוך האשפה השמאלית ' . ואומנם זו היתה פקודתו של ראש בית"ר , אף כשהגיעו ימי האלימות אחר ימי הדימאגוגיה : 'לא להיגרר ' . בית"ר התאמצה לקיים את הפקודה , ואף הצליחה לקיימה במידה מרובה . רק לא טירור אישי בית"ר , כהצה"ר כולה , לא גרסה את שיטתו הרוחנית והמדינית של ארלוזורוב . הפולמוס שהיה לבית"ר היה פולמוס עם מפא , " י ומנהלי פולמוס זה היו בעיקר שניים : בגלוי — דויד בן גוריון , ושלא בגלוי : ברל כצנלסון . באלה השניים הכיר הציבור הרחב , ובית"ר אף יותר מאחרים , כנציגיו המובהקים של השמאל בציונות . ארלוזורוב עדיין היה צעיר , וחלקו בוויכוח הציוני הפנימי היה מועט ביותר , וכמעט לא הגיע כלל אל חברי בית"ר . כוכבו של ארלוזורוב במפלגה דרך מהר , אלא שהאיר רק בתוכה . בית " ר , ברית חינוכית אידיאליסטית , היתה רחוקה מכול נטייה להצדיק טירור אישי כאמצעי מילחמה בישראל ובציונות . אף 'ברית הביריונים ' , זו שלא היתה ברית ולא נעשתה ברית , אלא רק שם חסות לצעירים מאוהדי אחימאיר ומן האמיצים שבתנועה , ברובם מוותיקי בית"ר או בוגריה , לא גרסה מעולם פילוסופיה , שהכול מותר , ואף טירור אישי בכלל . ידע אחימאיר , הרוחני , המתפלסף , החלש , שבלא הפגנת כוח כלפי חוץ לא נתקדם במאמצנו להבטיח מדיניות שסופה להביא למדינה יהודית . הפגנת כוח זו נועדה מתחילה להיות יותר הפגנה ופחות כוח , אלא שבעצם הנכונות להסתכן , להיפגע , ולאו דווקא לפגוע , ראה אחימאיר , ועמו אחרים , בטעם ובצדק , הוכחה בולטת לאמיתות רצונו של העם להשיג את מטרתו , שאין להשיגה ללא קורבנות וללא סיכונים וללא גילוי עמידה נחושה על כל זכות מזכויותיו . 'ברית הביריונים' לא עסקה בטירור אישי , ולא שלחה להרוג איש , לא את אישי השילטון המאנ דאטורי המתנכר לחובותיו , לא את המופתי ואנשיו המתנכלים לתחיית ישראל , לא עוכרי ישראל משורות הפק" פ ( המיפלגה הקומוניסטית הפלשתינית , הצועדת צעד בצעד עם רוצחים ופורעים מכנופיות המופתי הקנאי , ( ובוודאי לא יהודים ממחנה הציונות , יהא צבעה כל שיהא . הם לא פגעו בבן גוריון , שדיבר בוולאדימיר היטלר , והיה ראש וראשון לשינאה עיוורת עיקשת כלפי ז'בוטינסקי ותלמידיו . הסלידה מטירור אישי נשתקעה אף ביומניו האישיים והפרטיים של אחימאיר , האפיקורוס הגדול שלא האמין בתכסיסי הרצח של הקומוניסטים והס"רים הרוסיים . רק אנשים , שלא הכית את בית"ר , ולא את אחימאיר , מסוגלים היו להעלות על דעתם סברה , שיש להם יד ברצח - ולו כמעוררי הסתה ושינאה , שבהשפעתן יקום מתנדב לרצח מופגן . ברי , שאפילו היתה 'הסתה' מצד הצה"ר , בית"ר , או אחימאיר , או אם היה - מה שנכון באמת — קיטרוג מצדם בתשובה להסתה , הרי אותה פעולה תעמולתית ועיתונאית היה חודה מכוון בראש ורא שונה כלפי בן גוריון . בן גוריון הוא שהתיר לשונו , הוא שהעלה פרובוקאציות , והוא שהעלה טיעונים , והוא שעמד למעשה בראש ההתארגנות למלחמה בז'בוטינס קי . בארלוזורוב הצעיר העולה בשלבים הראשונים של

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help