sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:44

עם הרצח יצא לעשות את חשבונה של הסכנה המר חפת על ראש העם מצד תנועת הנוער הריביזיוניסטי . הריביזיוניסם , כדבריו , הוא תנועה מזיקה ביותר , ב אופיו , בצורתו ובשיטותיו , בבחינת 'זמורת זר ' לרוח העם , ו'רוח שיגעון' הוא ראה אופף את מלבוש החייל והחרב . בריביזיוניסם ראה יאושזאהן ציבור יהודי אחוז בחבלי הדימאגוגיה , המגיע בהתלהבותו עד לעבר הטיפשות , עד לאידיוטיסם . ואלו ראיותיו : בעיתון ' פינסקער ווארט' נכתב לכבוד ז'בוטינסקי האורח , שיש בו קווים של נביא אמת , ושכשם שמשה רבינו היה אדון הנביאים , כך ז'בוטינסקי המנהיג העליון על המנהיגים , המסמל אמת וצדק , וקרוא משמיים לגאול את העם מגלותו ולהביאו לארץ אבותיו . וראיה אחרת : בחוזר הנציבות הובאו רשימות הפריטים העומדים למכירה ומחיריהם , ובכללם רשימה של סכיני צופים לצורכי המחנאות . את הסכינים לסוגיהם מציע יאושזאהן לבחירה להילל צייטלין , צבי פרי לוצקי , ש"י סטופניצקי ועמנואל = / י . הפטמאן , / הלא הם אישי ה'מאמענט ' . הסיסמה 'משיח בן מעסער נתקבלה על דעת המערכת , ולימים ניתנה בו ( 1933 . 7 . 18 ) כותרת כללית לשלוש כתבות של הבל , אם לא של שקר , והיא : 'כיצד קיבל '' משיח בן מעסער" את הידיעה על רצח ארלוזורוב ' . בה נכללו כתבות מכפרים נידחים , בילכאטוב ( המזכיר כביכול אמר : תבורכנה הידיים שרצחו ארלוזורוב ;( דולינה ( אין דבר , שהצה"ר הפסידה קולות , יצא ההפסד בשכר הרצח ;( קריפטש ( מה מבכים כל כך את ארלוזורוב ו חבל שבן גוריון לא נהרג בשעה שזרקו עליו קופסת חול . ( אולי היו יפות כתבות ערוכות אלו כדי לעורר שינאה בלב כמה שוטים . ראש בית '' ר לא יכול לעבור אל סדר היום על מאמרו הבטלני והמרושע כאחד של יאושזאהן , ובתנובתו במאמרו 'המסורת של המסירה' ' ) מאמענט ( 1933 . 7 . 19 ' , כרך גינוי הסופר המובהק עם ה'היינט' בכלל , זה 'עיתון התנים ' , עיתון העומד בראש מערכות המלשינים . בלעג מר דן את הדברים על הסכין שבידי הבית"רי : 'כל הצופים בעולם נושאים סכינים . בכול הארצות , אצל כל העמים , שייך הדבר למדיהם הרשמיים , מדי החובה . אצל שום עם לא נמצא עד היום שרץ אדם , שיפרש את המינהג הזה אחרת , מכפי שהיתה כוונתו של מייסד תנועת הצופים , שילדים ילמדו כל מיני זעיר נגרות ... לפצל בעצמם מוטות בשביל אוהל , שולחן מחנה או ספסל מחנה , או לקושש ענפים בשביל מדורה במחנה , או פשוט לחתוך לחם ונקניק . רק לנו , היהודים , נפל הכבוד הגדול , שאצלנו יראו ב"סכינים" הללו מטרה אחת , ומטרה פלילית דווקא , ושיכריזו על כך באותיות דפוס , שחור על גבי לבן , בזעקה , בפאתוס , כמעט בדביקות היסטרית' . ° במעשהו של סופר ה'היינט' ראה ראש בית"ר חידושה של מסורת עתיקה מכוערת , מסורת של מלשינות , וברוח של הומור פרובוקאטיבי הגיש לו לסופר ה ' היינט' עוד חומר טוב להלשנה , כגון מאמרו 'לימדו לירות ' , שנדפס בזמנו בעיתונו , וכגון מאמרים פסולים אחרים משלו שנדפסו בו בעיתון . את עניין סכיניו של יאושזאהן העלה י"ז זינגר ( בשם עט : ג . קופר ) במאמר גדול ב'פארווערטס ' , ובו עשה להשניא את בית"ר ( והציונות ) בדבריו הבדוחים והרי תוריים . שם הביא אף את תמונת ה'סכינים ' , וסיים בבקשה : 'אמריקאנים , אנא החלו לשלוח סכינים לפולין ' . מאמר מביש זה נמצא ראוי לחזור ולהדפיסו ב'אידישע שטימע' ( קובנה , . ( 1933 . 8 . 14 ה'משיח בן מעסער' נעשה בבחינת סיסמה למסיתים מן השמאל ומן המרכז , ובעל הסיסמה המשיך לשיטתו מתוך עיקשות . קיתונות של מאמרי רעל שפך יאושזאהן בשורה של מאמרים על ראשו של ז'בוטינס קי , שהתואר הנכבד ביותר שלו בעטו הוא כנראה תואר הדימאגוג . ? " את שירותו לשינאת ישראל ולעלילה הדם בישראל ביטא יאושזאהן במאמר מסכם על בית"ר ' ) היינט , ( 1933 . 12 . 19 ' , שמונה כבר 65000 חבר , 'ארמיה' בלא עין הרע , המכלים את כוחם לריק . הרי הנוער הממושמע , ועל הרוב אידיאליסטי , מותעה מכוח מנהיגיו ( קרי . ז'בוטינסקי ) בדרכי כזב וסכנה . הם הולכים בדרך של 'מיגאלומאניה ' , של מילחמה נגד האנגלים ' ) הלוואי והיה בכוחנו הדבר , ( ' של אוואנ טוריסם ברוח של טירור והפקרות וחוצפה ברוטאלית . יאושזאהן לא יכול להתאונן , שחס וחלילה פוגעים בו פגיעה גופנית על שום מאמריו שטופי השנאה . כל הבליסטראות שנזרקו בו היו רק מאמרים , כגון מאמרו של א . רמבה ( מ"מ הנציב , ( שפורסם ב'מאמענט' ( 1933 . 12 . 24 ) בשם : 'בעיניו של בלעם ' . רמבה כינה את ה'היינט' כ ' מחותן הראשי' לעלילת הדם ואת יאושזאהן כמומחה לגידופים . רמבה הזכיר , שעניין המדינה העברית אינו ניתן לטישטוש , ושאי אפשר להונות את הערבים בדרך של טישטוש . עניין שני ( 30 ז'בוטינסקי הזכיר במאמר מקרי הדקירות והפגיעות בבית '' רים בערי פולין , לורד , לובלין , סלונים , שנעשו שיטת קבע בוויכוח נגד בית"ר . עי' להלן , פרק כט . ( 31 'היינט . 1933 . 8 , 24 ' ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help