sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:35

החשד , כי מתוך שורותיה צמח הרצח הזה , וכי היא אחראית לו לכול הפחות באופן מוסרי . ... הוא בנה לו תיאוריה שלימה על נושא החשד : 'עצם החשד שהדבר הוא בגדר האפשרות , עצם ההרגשה שמביתנו קמה עלינו התועבה הזאת , מבית היישוב , מבית הציונות , מבית המרי של הציונות , איננה קשורה כלל לשום "קורפוס דיליקטי , '" ואף על פי כן ביקש להסביר את הגיונו של החשד ואת צידקתו : 'אם במשך עשר שנים מחנכים תנועה ונוער להפקרות , מרעילים את נפשם בהטפות אוואנטוריסטיות , מלמדים אותם לבוז לכול אידיאה מוסרית ולקדש כל תועבה ציבורית , אם במשך עשר שנים תוקעים מסמרים במוחות הנוער הזה , שווייצמאן הוא בונד ... מעוררים בכול זאת העקבות המוסריים של הפשע הזה חשד הרבה יותר גדול מאשר עקבות רגליו של הרוצח . ' ... כך נתבטא המאמץ לטעון טענות מוסר וצדק , כביכול מעבר למישפט הפלילי הקונקריטי , שבו יש להוכיח לכול הדעות האשמה קונקריטית על פי הוכחות מוצקות ומוחלטות . כנראה לא היה פסק הדין המרשיע מונח בכיסם של המבקשים לרדת לחיי הנאשמים ולחיי בית"ר , ולחיי ראש בית"ר ותנועתו כולה , ולפיכך באו טיעונים היסטוריוסופיים להשלים את החסר בהאשמה גופה : 'יחסנו והערכתנו לתנועה נפסדת זו אינם מתחילים עם רצח ארלוזורוב . אנחנו נלחמים בה זה עשר שנים ; אנחנו רואים בה זה עשר שנים את הסכנה האיומה ביותר לציונות ולמפע לנו בארץ , ומזהירים על הסכנה הזאת השכם והערב ; אנחנו היכרנו את דמותה הנעווה בשעה שהיתה עוד בחיתוליה , בעת אשר הרעל שהיא היתה עתידה להבשיל תסס עוד בתאיה הראשונים ' . אותה התנגדות חריפה כלפי בית"ר למן לידתה ממש , ראוי להניח , לא ' הסכנה האיומה ממנה לציונות' היא שגרמה לה , אלא הקינאה המיפלגתית האינטרסאנטית . אמת זו מבצבצת ועולה בלא יודעין מתוך מאמר צעקני זה , שבו הטיל כלפי בית"רים את הכינויים : 'אגרופנים ' , 'שק צימ , ' שהתפתחותם 'הפראית' עלולה להביא את התנועה הציונית 'למשיסה ולמירמס ' . 'וכול זה' - הוא קבע - 'אין לו שום קשר עם רצח ארלוזורוב ' . וכמהפך את 'היוצרות' הכריז : 'בל נא יבואו הצבועים להכין "אליבי" מוסרי , במקום שכול המסיבות האובייקטיביות מטפחות על הפנים ' . בו בגיליון ( 1933 . 7 . 7 ) העלה א . גולומב , מראשי איר גון ה'הגנה' ה'הסתדרותית' השמאלית ומראשי אירגון הקטינוריה כנגד הבית"רים הנאשמים וכנגד בית"ר , את הסבריו שראוי לחשוד במחנה ז'בוטינסקי שממנו יצאו הרוצחים ושעליו האחריות לרצח . כלפי מחנה זה של 'מסיתים ומתירי נפשות' ראה להגיב , ש'לא קמה בהם הגאווה להעריך את רוצחו של ארלוזוחב כרוצחו של דומר' [ נרצח אחר שנבחר לנשיא צרפת , . [ 1932 ועליהם יצא להעיד , ש'הם '' התכופפו" בפני חמת ההמונים , שלחו את חניכיהם לשים זר על קבר הקורבן , והכריזו על הבוגד של אתמול כעל משרת נאמן וישר של העם ' . עניין זה 'מחשיד קשה' את המחנה , לדעתו . עם זאת יצא לטהר את מחנהו מכול חשד : מ'כול מעשיות הכזב על העדות של ארלוזורוב בנוגע ללאומיותו של הרוצח , כל ההחשדות על סימה ארלוזורוב , אשר פעם כאילו אין היא בטוחה בעצמה ואינה רוצה לחתום על פרוטוקולים . ' ... לופבאן , כחבריו אנשי העט במפא , " י לא חשש לדון בענייני המישפט האקטואלי גופו , משום האיסור לדון בנושאים שהם , SUB JUDICE אלא שככול שלא היה לו נוח לדוש בשאלות המישפט גופו , משום שלא זה הנימוס , ומשום שהיו השאלות קשות וחמורות , דווקא מבחינתו שלו , לפי הכרתם של המוני בית ישראל , ראה לשוב ולחזור ולשוב במאמר אחר מאמר אל הטיעון הסתמי נגד הריביזיוניסם הציוני בלשון ההשמצות השגורה על עטו . על הריביזיוניסם דיבר ' ) הפועל הצעיר ( 1933 . 7 . 21 ' , בלשון של מזימות , מידמה , טומאה , 'התקדשות מזויפת והתעטפות בטליות גנובות של '' מדינה עברית " ו"ציונות צרופה , '" רצון ההרס והשבירה , תעלולים אוואנטוריסטיים של המנהיג , מישחק מגוחך בדיקטאטורות , ולא עוד : 'התפתלות מטורפת ומעשי תרמית שפלים בשבועות האחרונים , בימי האבל אחרי רצח ארלוזורוב ' . ולימים ' ) הפועל הצעיר ( 1933 . 8 . 4 ' , שם עצמו שופר למגמה המופלגת לטהר את ההסתדרות הציונית 'מן האלמנט המהרס והמפורד שבתוכה ' , ולגרש את המיפלגה הריביזיוניסטית מן ההסתדרות הציונית . וכאן העיד בעל הדבר על עצמו : 'השאלה הזאת קיימת להלכה ( 19 ומשאר דבריו שם ) 'אם יתעלס הציבור מתוך עצימת עיניים סלחנית פאטריוטיח מחובתו זו / לנדות השיסוי , / אז תקום , אז מוכרחה להתקיים נבואת ז'בוטינסקי , שיהודים ישלחו יד ביהודים בארץ . משלחי היד יהיו אמנם לא אלה , שדבוטינסקי השתדל לשקץ את שמם בנבואותיו . דרך פעולתם של אלה היא אחרת לגמרי ' , דהיינו לא ספסרות בדם , ולא צביעות . 'נגד אלה / תלמידי ז'בוטינםקי / נכריז חעתה , לפני הקונגרס , בקונגרס ואחר הקונגרס , מילחמה עד תורמה , עד לנידויים המוחלט מן הציונות והיישוב . '

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help