sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:483

אחרות . בקושטא קיבלו העולים את הויזות הדרושות והגיעו לארץ בדרך היבשה , נסיעה זו מומנה על ידי ועדת ההצלה בקושטא . זמן קצר אחרי זה — ב 2 באפריל הפליגה תאניה "מאריצה" כשעל סיפונה 380 עולים , הפעם ארבעים אחוז מן הנוסעים הם בית"רים ורביזיוניסטים . על רקע האחוזים נתגלו סכסוכים רציניים בין ועד העליה של הצ"ח לבין נציגי ההסתדרויות הציוניות האחרות , אשר דרשו אחוזים יותר גבוהים לחבריהם . אולם ועדת העליה של הצ"ח לא ויתרה על זכותה לקבוע את הרכב השיירה כי מרבית עבודת הארגון נעשתה על ידה . בראש פעולת שכירת האניות וארגון השיירות עמדו מר חיימוביץ ומר מייסנר . מייםנר קיבל אז סטטוס של מנהל העליה מטעם הצלב האדום . בחודש מאי הפליגה "מילקא" בשנייה , ובחודש יוני הפליגה בפעם השניה גם "מאריצה . " בדרכה חזרה מבולגריה , ללא נוסעים , טבעה "מאריצה '' וירדת למצולות . בחודש יולי הפליגה האניה "קאמבק" כשעל סיפונה 400 איש . ובסוף יולי — התחלת אוגוסט 1944 נשלחו שלוש אניות ? "מארינה , " "בולבול" ו"מפקורה , " כשעל סיפונן למעלה מאלף עולים . "מפקודה" טבעה מול הנמל הבולגרי בורגאס ומשלוש מאות העולים ניצלו רק חמישה . הניצולים ואנשי שתי האניות האחרות ידעו לספר , שסירת מוטור גרמנית שלחה טורפדו ל"מפקורה , " והורידה אותה תהומה . אולם בזה עוד לא די — הגרמנים שלחו לים עדת כלבים צמאי דם שמנעו מאת האומללים להינצל . בזה תמה בעצם פרשת העליה הליגאלית למחצה מרומניה בשנות המלחמה . ב 23 באוגוסט 1944 כבש הצבא האדום את רומניה , ומתחילה פרשה חדשה . פרשת ההעפלה שלאחר המלחמה .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help