sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:324

" הושמעו הודעות בלתי מוסמכות , שלפיהן התכלית היא ליצור פלשתינה ( א"י ) יהודית לגמרי . נשמעו אימרות מעין זו , ש"פלשתינה ( א"י ) צריכה להיות יהודית כמו שאנגליה אנגלית . " ממשלת הוד מלכותו רואה תוחלת כזו כתוחלת שאינה ניתנת להתגשם ואין כל מטרה כזאת לנגד עיניה . כמו כן לא עלה מעולם על דעת ממשלת הוד מלכותו ... לדכא או להכניע את האוכלוסין הערבים , או את שפתם , או תרבותם בפלשתינה ( א"י . ( ממשלת הוד מלכותו רוצה להטות את תשומת הלב לעובדה , כי תנאי ההכרזה הנ"ל ( הכרזת בלפור ) אינם אומרים כלל ועיקר כי פלשתינה ( א"י ) בכללה תיהפך לבית לאומי אלא שבית זה יוקם בתוך פלש תינה ( א"י . ( ( ההדגשה במקור . ( אלא שגילוי דעת זה לא סילק את הספיקות , ולפיכך מכריזה עתה ממשלת הוד מלכותו בצורה שאינה משתמעת לשני פנים , כי אין זה חלק מן המדיניות שלה כי פלשתינה ( א"י ) תיהפך למדינה יהודית . ועל צד האמת יהא זה לדעתה בנגוד להתחייבויותיה על פי המנדט , וגם להבטחות שניתנו לעם הערבי בעבר , כי תושבי הארץ הערבים ייעשו נתיני מדינה יהודית נגד רצונם . . 5 מהותו של הבית הלאומי היהודי בפלשתינה ( א"י ) תוארה בספר הלבן משנת 1922 לאמור — . " במשך שנים שלושת הדורות האחרונים חזרו היהודים ויצרו בפלשתינה ( א"י ) עדה המונה עתה 80 . 000 נפש , אשר בערך רבע מהם אברים או עובדי אדמה . עדה זו יש לה מוסדות פוליטיים משלה , אספת נבחרים להנהלת עניניה הפנימיים , ועדי ערים נבחרים , ומוסד המפקח על בתי הםפר . יש לה רבנות ראשית נבחרת ומועצת רבנים להנהלת עניניה הדתיים . עסקיה מתנהלים בשפה העברית כשפת אם ועתונות עברית יש לה המשמשת את צרכיה . היא חיה את חייה האינטלקטואליים המיוחדים ופעולותיה בשדה הכלכלה גדולות הן . עדה זו , איפוא , על אוכלוםיתה בעיר ובכפר , על מוסדותיה המדיניים , הדתיים והתרבותיים , על שפתה , על מנהגיה , על חייה , טבוע עליה למעשה חותם "לאומי . '' וכששואלים מה פירוש פיתוח בית לאומי יהודי בפלשתינה ( א"י , ( יש להשיב שאין זה אומר הטלת לאומיות יהודית על תושבי פלשתינה ( א"י ) בכללם , אלא המשכת התפתחותו של הישוב היהודי הקיים בעזרת היהו דים בשאר ארצות העולם כדי שייהפך הישוב הזה למרכז שהעם היהודי כולו יתעניין בו ויתפאר בו מבחינה דתית וגזעית . ואולם כדי שיהיה לצבור הזה הסיכוי הטוב ביותר להתפתחות חפשית וכדי לתת לעם היהודי את האפשרות המלאה להראות את כשרונותיו , חשוב כי ידע הצבור הזה כי הוא נמצא בפלשתינה ( א"י ) בזכות ולא בחסד . זוהי הסיבה המחייבת כי קיומו של בית יהודי לאומי יובטח באופן בינלאומי וכי יכירו באופן רשמי כי הוא נשען על קשר היסטורי עתיק . "

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help