sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:126

מגלים את אמריקה הלטינית — ואת הדנובה ושוב עברו ימים ולילות של מתיחות נפשית עצומת ומירוט עצבים . כל מאמצייום באתונה ומאמצי הנשיאות בלונדון , תוך ניצול קשרים עם אנש-ם רמי מעלה מבני ברית ושאינם בני ברית , לא נשאו פרי . הפעם לא ד"עיל גם האמצעי המנוסה והבדוק : שוחד . הממשלות עמדו בסירובן המוחלט . וכאז צץ הרעיון בדבר השגת ויזות סופיות לאחת מן הארצות האקזוטיות של אפריקה או אמריקה הדרומית . קשה לקבוע מי בדיוק היד , אבי הרעיון . יש להניח שהיה יליד המאמץ המחשבתי המשותף וכושר ההמצאה היהודי המבריק . מכל מקום הייתה זו המצאה מהפכנית שהקלה מאוד על סידור הניירות לשיירות הבלתי ליגאליות . והמצאה גוררת המצאה : אם ויזות סופיות — לשם מה להטביע את הויזה בכל דרכו ? לחוד , הרי אפשר להוציא ויזה קולקטיבית אחת בשביל כל השיירה' הדבר יחסוך הרבה עבודה וזמן והעיקר — בויזה הקולקטיבית גלומות הרבה אפשרויות , שכן אין היא מותנית באדם מסרים נושא דרכון מסויים , וזה עשוי להביא ברכה רבה בעבודה . ברם' בזה עוד לא תמו הבעיות : מה יעשו בויזה הסופית כשאין למצוא נמל הפלגה ? וכאן באו לעזרתם היוונים — המבריחים והמתווכים , אשר חששו כנראה להפסיד עסקים כה טובים ומוצלחים . אמרו היוונים : "למה לא תשתמשו בנהר הדנובה , כדי להגיע דרכו לים השחור ? אנו נשיט את אניותינו עד לקונסטנצה , או כל נמל אחר , ושם תעלו על הסיפון את אנשיכם . " אכן , אם היה ברעיון הויזות הסופיות והקולקטיביות משום מהפכה , הרי הגילוי של הדנובה כאמצעי תחבורה בשביל העליה הבלתי ליגאלית היה גורלי ממש לעצם קיומה והמשכה של עליה ב . ' מעתה ואילך שימשו שתי התגליות האלה — רעיון הויזות הסופיות ואפשרות ניצולה של הדנובה — אבן יסוד לכל פעולת העליה הבלתי ליגאלית ! גם לזו שאורגנה ברבות ה-מים על ידי מוסדות אחרים , שהלכו בעקבות התנועה הלאומית והתחילו לטפל בעליית מעפילים . הדנובה היא הנהר השני באורכו באירופה אחרי הוולגה . מקורר . בהרי שווארצוואלד בגרמניה , משם היא זורמת ( ran את אוסטריה , הונגריה , יוגוסלביה , מהווה גבול בין רומניה ובולגריה ונשפכת לים השחור ברומניה . למן העיר אולם שבגרמניה ראויה הדנובה לשיט באניות בעלות נפח לא גדול , ומזמנים קדומים היא משמשת עורק מסחר חשוב בין מרכז אירופה למזרחה . ב 1856 הוכרז על שייט חופשי בדנובה . הכרזה זו אושרה מחדש בחוזה וורםל , וב"ועידת הדנובה . " בשנת 1921 הוקמה רשות לפיקוח על המעבר הבינלאומי בנהר . בתקופה שאנו דנים בה פוגשים במימי הדנובה כלי שיט מסוגים ש . נים המניפים את דגלי כל העמים . לכל אניה ולכל דגל חוקים משלהם והדבר מסבך מאוד את השימוש בנהר' אבל מאידך גם פותח פתח לכל מיני קומבינציות של המבריחים

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help