sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:23

השליטים של היום ) לבוא בנגיעה בעצם ידיהם ב"בנין . " צריך שיהא אדם סומא , שלא יבין לאן מוכרח להוביל מצב שכזה של שאיפה הנצמתת בעצם גידולה , של מרץ המונים מדוכא . מה המוצא האמיתי , הפוליטי ממצב זה , — זו בעיה בפני עצמה שעליה לא אדבר הפעם . ( דברתי כבר על כך , ולא אני בלבד — הכל מדברים על נושא זה , וכולם מתנבאים בסיגנון אחד . ( היום מענין אותי צד אחר של הבעיה : הנה יושב לפניך צעיר או צעירה , אפשר שזה בנך או בתך , והוא או היא שואלים אותך : מה עלי לעשותן לא "אנו" ככלל , אלא אני , כפרט ? האם עלי להכנע לאיסור האנגלי ? להרכין את הראש ולומר : טוב' אני אציית , כל עוד אין נותנים לי רשיון חוקי אהיה ילד טוב ואשב בבית , ואולי אעזור לך , אבא , למכור תפוחי אדמה בחנות ? אבל קיימת סכנה , אבא , שלא אעמוד בנסיון , שאצא לתעות בדרכים עקלקלות , שאינן מובילות לציון , ובכלל אינן מובילות לשום מטרה טובה . ועל כן אולי מוטב לנסות שיטה אחרת לגמרי — דווקה את שיטת האוואנטוריזט ? היכן זה כתוב , שכניסה לארץ תלויה אך ורק בוויזה ? האם לא הרביתי לשמוע סיפורים על הימים , בהם היו נוהגים "לגנוב את הגבול" ? עלינו להיות זהירים מאוד בטרם נשיב לשאלות הערות אלו . אפשר להסביר בנקל , כשם שמסבירים ששניים כפול שניים הם ארבעה , כי במקרה זה קשה הרבה יותר "לגנוב את הגבול" מאשר ברוסיה הצארית . גבולותיה של ארץ ישראל אינם קלים מבחינה זו : מי הים מצד אחד , תעלת סואץ מצד השני , אוכלוסיה ערבית עוינת מהצד השלישי והרביעי , ועוד ועוד , מצב הידוע לכולנו , וגם לצעיר המעלה שאלות אלה . אך נהיו ; נא זהירים בהםתמכותנו על אותם חישובים של שניים כפול שניים . המסוכנת ביותר היא האפשרות שהישובים אלה עלולים לשכנעו : מכיוון שבמקרה זה תאבד לו גם ההעזה , החלום האישי האחרון , ותהיה לאקטואלית אותה אפשרות שעליה הצביע בפניך — של "דרכים עקלקלות שאינן מובילות לציון- ובכלל אינן מובילות לשום מטרה טובה . '' ואל נא תגזימו באמון שהנכם נותנים באותו חישוב . הנני מכיר יפה את גבולות ארץ ישראל- הם אמנם קשים , אך לא כל דבר קשה הוא גם בלתי אפשרי . אין ברצוני להכנס לפרטים — אולם אוואנטורה זו אינה גרועה מרבות אהרות וסיכויים לה גם להצלחה וגם לכשלון . אחת ברור : עם , ועל הכל הנוער של העם , אסור להם להרכין ראש ולאמר תוך אנחה כיוון שהמשטרה אסרה עלינו את הגאולה , נוותר כולנו על הגאולה ונשאר בצייתנות בביתנו . ברור שנמשיך בפעולה למען גאולתנו . והיכן כתוב הדבר , ומה מקור ההלכה הפסוקה , שבין אמצעיה המרובים של המלחמה אין מקום גם לאוואנטוריזם ? לקח ההיסטוריה הוא אחר . ההיסטוריה מלמדת שלעתים קרובות אף האוואנטורה שלא הוכתרה בהצלחה , הנה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help