sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:247

אחרי פגישות נוספות חתמנו על הסכמ , שלפיו נתחייבה אגודת "אורט '' להקציב לליגה הימית בבריטניה סך של 14 , 000 לי"ש לשנה . כתמורה היה עלינו לשעבד את כל הכנסותינו לקופתה של ,, אורט" בלונדון . כל מה שהורשינו להשאיר בקופת הליגה מחוץ לכספימ שהעניקה לנו ,, אורט" ואשר צריך היה להוציאם לפי תקציב קבוע מראש , היו 300 לי"ש . כן היה עלינו לספח להנהלת הליגה שני נציגים מטעם ,, אורט , " ביניהם את ד"ר מופשוביץ . לדאבוננו עברו שבועות רבים עד שקיבלנו את ההלוואה מידי ,, אורט" ובינתיים כבר הועברה "קאטי סארק" לרשות הסוכנים . לבסוף אמנם הצלחנו לקנותה בעזרת האדמיראליות אך כבר נתחייבנו לשלם ריבית של 1000 לי"ש נוספות . לפי ההסכם נשארו כל הענינים הקשורים בהכשרה הימית לטיפולה ולהכרעתה הבלעדית של הליגה . כן הוחלט , כי נוסף על תפקידי כיו"ר הליגה ומנהלה אתמנה גם כמפקדה של "קאטי סארק . " את ל . ברנשטיין , אחד הימאים הראשונים בא"י ( ששירת בחברת "לויד ארץ ישראל" כקצין ראשי באניה "הר ציון ( " מיניתי כסגני . כשעברה "קאטי סארק" לרשותנו מצאנו בה מסמכים סודיים מימי המלחמה ומיד העברנום לאדמיראליות , אד נשאר בה גם המכ"ם — ה"ראדאר" — ואותו השארתי ברשותנו למרות דרישת האדמיראליות למסרו בידיה . " קאטי סארק" היתה מצויירת בכל מכשירי הניווט והשייט החדישים ביותר • ומרירותה הגיעה ל 25 קשר . כדי להפעיל את מנועיה הענקיים דרוש היה לערוף בה בדק יסודי , אד לשם כך לא היו בידינו האמצעים הכספיים , ובינתיים בלאו הכי לא התכוננו להפליג . החלטנו איפוא לגררה לנמל לונדון ולהשתמש בה במשך השנה הראשונה כספינת אימונים לחניכים ואולפנה להכשרה מעשית . בעזרת לורד לטאם באתי לידי הסדר עם שנים מבתי הספר הימיים בלונדון , שהסכימו לקבל עד 60 תלמידים שלנו למחלקות השונות להכשרת מלחים כשירים ( מוסמכים , ( לקצינים מכל הדרגות ולמכונאים ימיים . מארץ ישראל הורשינו להב א 18 תלמיד . החניכים שלנו צריכים היו , נוסף על תכנית ההכשרה הימית הכללית , לעבור גם את ההכשרה התרבותית , שכללה בין היתר את תולדות ישראל , תולדות הציונות ולימוד השפה העברית . הסדר והמשמעת על ספינת האימונים שלנו החלטנו להנהיג בהתאם למתכונת הצי המלכותי ( הקרבי ) הבריטי . הגענו לידי הסכם עם ,, אורט" כי גיוס המועמדים להכשרה הימית ייעשה ? קודם כל בין פליטי השואה ובבתי היתומים היהודים של בריטניה . עבודתנו התקדמה בקצב מזורז . הוספתי לצוות הספינה רב מלחים אנגלי , והעליתי על סיפונה של "קאטי סארק" את שני המועמדים הראשונים להכשרה הימית שלנו . החילונו להתקין את המשחתת לתפקידה החדש ולגרירתה לנמל לונדון ! ובעת ובעונה אחת פתחנו במו"מ עם העיריה ורשות נמל לונדון לקבלת רשיון לעגינתה של "קאטי סארק" סמוך ל"סיטי" — מרכזה המסחרי של לונדון . באיזור זה התרכזו רוב בתי הספר הימיים , ועל כן חשוב היה לנו לעגון בסמוך למקום . מאירר קשה היה מאד לקבל את הרשיון לכך ודמי העגינה שם עלו בהון תועפות . על כן פניתי שוב ללורד לטאם והוא הבטיחני לתת את מלוא תמיכתו לפתרון ? הבעיה , וגם מסר בידי המלצה לרשות נמל לונדון .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help