sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:193

מגיע המהנדס גייאקומו . הוא נשלח על ידי סוכנות חברת הביטוח הליבורנית בבאסטיה שבה מבוטחת "שרה . " ג'יאקומו מודיע' כי שלוש ספינות גרר הפליגו מנמל ליבורנו , והן נמצאות בדרכן אלינו . " " המים בבטן הספינה מגיעים לגובה של 2 . 25 מטרים . זווית תנודת הספינה חמש מעלות . רוח קלה מכיוון דרום מערב . שעה : 9 . 45 הרוח משתנה לדרומית מזרחית . שעה : 1245 הרוח משתנה לצפונית מזרחית ונושבת בעצמה של שבעה " באלים" ( הדרגה השביעית מ 12 הדרגות המצויות . " ( " המפקד חותם על חוזה הצלה " ) נו קיול , נו פיי (* " עם המהנדס ג'יאקומו , נציג חברת הביטוח . בשעה 13 . 30 עולה עצמת הרוח לדרגה עשר . תנודה דופנית של הספינה מגיעה ל 25 מעלות . המים בירכתי הספינה עלו לגובה פני הים . " " למרות הסערה הקשה חוזרת הספינה "מאריה לואיזה" לבאסטיה . יחד עם המהנדס גייאקומו מפליג בה גם הקצין דיליון שנשלח על ידי מפקדה של "שרה אי" לסידור עניני מינהל . בשעה 15 . 00 מתקרבת עצמת הרוח למהירות של ציקלון . שעה : 18 . 00 הרוח יורדת לדרגה שבע . שעה : 24 . 00 משב רוח עז מלווה בנחשול . אנו מאבדים את סירתנו השלישית , שנעקרה מהסיפון בכח הרוח והגלים ונישאה לים הפתוח . " 31 „ בינואר . שעה : 16 . 00 הים שקט . הרוח שככה כליל . הקצין בלאס ומפקד האשמורה פרנקל , נשלחים בדוגית לחוף ומשם הם ממשיכים את דרכם ברגל . תפקידם : להתקשר עם ספינות הגרר שיצאו מליבורנו ולברר את מקום המצאן . שעה : 17 . 40 מגיעה ספינת הגרר הראשונה מליבורנו , לאחר בירור המצב היא מפליגה לבאסטיה . שעה : 24 . 00 השמים בהירים , ים שקט , רוח קלה מכיוון צפון מערב . " 1 „ בפברואר . 1938 שעה : 03 . 00 שלוש ספינות מתקרבות לעברנו . אותתנו להן . נראה , כי אלו הן ספינות ההצלה שנשלחו מליבורנו . שעה : 03 . 20 הספינות מתרחקות . שעה : 08 . 00 מגיעה ספינת גרר , המסתובבת במרחק 2 , 5—2 מילין מאתנו . היא מפליגה בשעה 09 . 30 לכיוון באסטיה . " ,, שעה : 10 . 15 מגיעה ספינת הגרר מליבורנו ,, טיטו . " היא מצוידת במנוע בעל 800 כוח סוס , משאבות חזקות לשאיבת מים , ציוד אמודאי מלא ויתר האמצעים הדרושים להצלה . את ,, טיטו" מלווה ספינת גרר קטנה יותר "נטונו" 400 ) כ"ס , ( אף היא מצוידת במשאבות מים ובאמצעי גרר והצלה . על "נטונו" חוזרים ל"שרה א "' הקצינים בלאס וטאראסייסקי . על סיפונה של ,, טיטו" הגיעו מנהלי חברת ההצלה הימית . ,, נרי וקייזה" בליבורנו . הם דורשים כי נחתום חוזה נפרד ונבטל את החוזה שחתמנו עם ג'יאקומו , בא כה חברת הביטוח . מאיימים לעזוב אותנו לגורלנו , אם לא נסכים לתנאיהם . לאחר חצי שעה מגיע בסירת מנוע המהנדס ג'יאקומו' בלווית בא כח חברת הבטוח מבאסטיה . בהסכמתו של האחרון ( לאחר שקיבל מברק מהנהלת החברה בליבורנו ) אנו מבטלים את ההסכם הראשון וחותמים על חוזה "נו קיור נו פיי" חדש עם חברת ההצלה "נרי וקייזה . " " שעה ,, : 11 . 00 טיטו" נקשרת , דופן אל דופן , ל"שרה א . "' שעה : 13 . 10 מתחילה לשאוב את המים מבטן "שרה אי . " רוח קלילה מנשבת מדרום מערב ( דרגה . ( 2 שעה • מושג לטיני : ,, אין תמורה בלי הצלה . " משמע , שרק אם יצליחו המצילים למלא » חר התחייבותם ולהציל את הספינה יבואו על שכרם .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help