sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:184

עברנו נוצר , לרגל השטפונות באותו חורף , שרטון חול נע , שהובא על ידי הנהר גולו . הפלגנו במרחק ניכר מן השימון , אך הדף פתאומי של משב רוח מזרחית הטיל אותנו מערבה והעלה את ספינתנו על השימון . לשוא ניסינו להיחלץ באמצעינו ובמאמצינו מגבעת החול . כל תמרונינו עלו בתוהו . מכאן מתחילה השתלשלות המאורעות , שבאייבסקי העלה אותם ביומנו מיוט 26 בינואר בלשון לאקונית : " אחר חצות אנו פוסחים על פני בוניפאציו ומשאירים אותו משמאלנו . סער חזק ( בדרגה . ( 9 בבוקר יורדת הרוח ונעשית קלה ונוחה ( כיוונה , מערב דרום מערב . ( עוברים על פני קצהו הדרומי של האי קורסיקה , במרחק שלושה מילין מהחוף . בשעה 14 . 50 ( לפי שעון טוניס ) נמצאים במרחק 1 . 25 מילין בערך , מפי הנהר גולו' ושני מילין מהחוף . התקפת רוח פתאומית ממזרח משליכה אותנו לעבר החוף . במקום זרם חזק . בשעה 14 . 12 שוב אין ההגה מציית לנו . הפקודה : "להוריד את המפרשים , " כל המנועים אחורה " ! קובעת את עליתנו על השימון , שנוצר בהשפעת הנהר "גולו" והזרם הימי הגינואי . התקפת הרוח פסקה . הים שקט , רוח קלה בכיוון הקודם . " " במשך כל היום והלילה שאחריו , אנו מנסים לרדת מהשרטון באמצעינו אנו : בעוגן מילואים , במנועים ובמפרשים . מאמצינו להיחלץ מן השרטון עולים בתוהו . 27 „ בינואר , שעה . 15 . 00 הגיעה ספינת גרר קטנה ,, ליז'ו . " מפקדה מציע את שרותו . דוחים את ההצעה מפאת אי התאמתה של ,, ליז'ו" לתפקיד הגרירה . היא חוזרת לבאסטיה . בשעה 20 . 00 מופיעה ספינת המשמר החופית הצרפתית "סוקוא . " היא נקשרת אלינו ומתחילה בשאיבת המים מירכתי "שרה אי . " שעה , 02 . 00 אנו מצליחים בעזרתה של "סוקוא" להטיל את עוגננו הימני למרחק של מאה מטרים קדימה . מנסים למשוך את ,, שרה" מן השרטון על ידי משיכת השרשרת של העוגן . " סוקוא" נקשרת לדופננו הימני ומושכת את ספינתנו בכיוון קדימה וימינה . גם תמרון זה אינו עולה יפה . " 28 „ בינואר , 1938 שעה . 04 . 00 "סוקוא" מפליגה לבאסטיה . מפקדה מבטיח לחזור אלינו עוד בו ביום ( היא חוזרת רק ב 29 בינואר בשעה . ( 09 : 15 המים בבטן הספינה עלו לגובה של 1 , 80 מטר . המשאבות האוטומטיות ומשאבות היד פועלות במלוא המרץ . שעה . 14 . 10 המפקד שולח את הקצינים בלאס וקרטגי בדוגית אל החוף . עליהם להגיע משם לבאסטיה , הנמצאת במרחק שלושה עשר מיל צפונה , להזעיק עזרה ולהודיע על אשר אירע למנהל הנמל ולחברת הביטוח האיטלקית שבה מבוטחת "שרה א . "' 29 „ בינואר . השעה . 09 . 15 חוזרת ספינת משמר החופים "סוקוא" מנסים בעזרתה ' ובסיוע העוגן האחורי להוריד את "שרה א "' מהשרטון , הפעם בכיוון לאחור . בעת התמרונים נפצע קשה המכונאי הראשי איתור שטיינברגר ( באנדי . ( רופא הספינה ד"ר הברשטרייט מנתח את שטיינברגר בחדר החולים של הספינה . בשעת הצהרים עולה הרוח לדרגה שבע ועצמתה גוברת מרגע לרגע . הים גבה גלים . לרגל הטלטול והמהלומות שמקבלת "שרה" בקרקעיתה , מורגשת עליה ניכרת בחדירת המים לירכתי הספינה . משאבות המנוע והיד אינן מספיקות עוד להריק את המים כליל . בשעה 14 . 00 מגיעים המים עד הרצפה . בשעה 15 . 00 פוקד רב החובל של "שרה" להיכון לעזיבת הספינה . בשעה 16 . 30 עולים המים מעל לבסיסי המכונות . ספינת משמר החופים "סוקוא" התקשרה , דופן אל דופן , ל"שרה אי" וכבש מעבר הותקן

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help