sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:181

והייתי גם אני אומלל כמותכן . הניחוני לעבור ואולי , מי יודע , בזכות זה יתיר מישהו את הכישוף גם מעליכן . " וה"סאטרגים" של האבן נאותו והניחונו לעבור . אחר כך החל היום להחשיך וממעבר "בוניפאציוס , " שקרץ משמאלנו באורות אייו הקטנים , פרצה הרוח , רוח מצויה , שבכל זאת החישה מעט את הילוכנו . אך לא עברו גפ עשר דקות , והרוח גברה , וגברה מאד , ומאדימאד , אחריכך — סוערת שוצפת ... מעודי לא ראיתי שרוח תיזעף כל כך בשעה שהשמים בהירים והבארומטר נורמאלי . אף על פי שהשורש "זעף , " אינו מדויק , לא היו מדחפות , לא היו התפרצויות , אלא מין כוח מתאמץ והולך במתינות ובהדרגה . אילו דחפה הרוח מדחפה אחת , כי עתה נתכםחו כל מפרשינו , משום שלצמצם את שטחם בשעת עיקוף השוניות לא היינו מספיקים , הספינה הושחתה , כאילו אחזתה רוח תזזית , נוטה הטיה כלשהי לצידה האחד ובוקעת את הגלים כאנית מוקשים . החבלים המתוחים עד קץ המו מאד ושלד הספינה המאומץ אף הוא , עד קטון לוחותיו' השיב על המיה זו בבת קול ככלי הכנור . — שירת הברבור של שרה א . "' עלי להוסיף אי אלה הסברים לתיאורו הפיוטי של באייבסקי על מאבקנו ליד חופי סרדיניה עת חצינו את מעבר בוניפאציו : את מעגן אורוזי נאלצנו לעזוב לא רק משום ש"פקעה סבלנותנו , " אף לא מתוך שהלכו ואזלו מצרכי המזון ומלאי הדלק שלנו , אלא גם משום שהרוח שנשבה מצפון התחילה פונה מזרחה והיתה עלולה בהתחזקה לנתק את שרשרות עוגנינו ולהטילנו על סלעי החוף . הבעיה שהועמדה לפני היתה הרת אסונות מכל הבחינות : החוף המזרחי של סרדיניה לא היה יכול עוד להסתירנו מפני הסער הצפוני , כי מכף אורוזי , צפונה , פונה החוף יותר ויותר מערבה עד למעבר בוניפאציו . אילו היה מעבר זה שבין סרדיניה וקורסיקה שקט , כי אז היה לא רק מסתירנו מהסער המשתולל , אלא גם מאפשר לנו לקצר את הדרך לפחות במאה מילין ימיים . אך ברגע שהתקרבנו למעבר בוניפאציו , כבר מרחוק אפשר היה להבחין כי נתיב מים זה הפך לגהינום של סער ורוח . בכניסה ל"בוניפאציו" רתחו המים בהעלותם רוכסי גלים וקצף לבן . סילוני מים אדירים פרצו משם כאילו מתוך מעשנה ענקית , מלווים ברוח סופה . רוח זלעפות מערבית זו התגברה על ה"צפונית" שהשתוללה בים הפתוח ויצרה מעין מיםדרות של סופה מערבית בשטחו של הסער הצפוני . " הנצליח לחצות את מסדרון הסופה המערבית — , " זאת היתה השאלה שהצגתי לפני באייבםקי , ה"נוסטרומו" ( רב המלחים , ( שזה לו שלושים שנה שהוא משרת במפרשיות , ולפני המכונאי הראשי שטיינברגר שהזמנתים להתיעצות . דעתם היתת שלילית . ,, אין מה לדבר על התקדמותנו צפונה , " אמר באייבםקי , "לעולם לא נצליח לחצות את המסדרון , דהיינו להתגבר על הזרם והרוח הנושבים מתעלת בוניפאציו . בכוח הרוח והזרם האדירים האלה "ניזרק" עשרות מילין מהחוף , מערבה . יתירה מזו , אני חושש שאם גם נצליח לחצות את אזור הסופה המערבית ניפול לתוך אזור הסער הצפוני בלב ים ומה עוד" — הוסיף , ,, — כי חושש אני פן לא ' ישאר לנו אחר התמרון אף מפרש אחד הראוי לשימוש כל שהוא , וזה עוד לפני שנחצה את המסדרון . " " כמות הדלק שנשארה ברשותנו היא מצומצמת — , " העיר ,, באנדי , " המכונאי הראשי — , "ואם נצטרך להתקדם ברוח נגדית ובמהירות שהתקדמנו בה עד כה ( שלעתים לא עלתה על שני מילין לשעה ) יש סכנה שנשאר בלב ים ללא דלק " !

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help