sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:120

את מנות המזון נאלצנו לצמצם למינימום . הקפיטן פוסקו לגז מאד על שהחלטנו לצאת בתנאים אלה . ביום ה 30 ~ באוגוסט הפליגה איפוא ספינת האימונים העברית "שרה א " ' למסע הבכורה שלה , כשעל סיפונו ? 22 פרחי קצונה " ) קאדטים' בלעי'ז ) ו 12 אנשי צוות . חוץ ממני היה בל הצוות המקצועי איטלקי . כרב חובל הספינה נתמנה הקפיטן פאבונה , ממדריכי בית הספר הימי של צ'יביטאווקיה . אני עצמי שירתי כמפקד המסע ובסולם הדרגות של הצוות נרשמתי כסגן מפקד הספינה . התלמידים מילאו תפקידים מקבילים לתפקיד אנשי הצוות על הסיפון , במכונה ובמשק הספינה . שיטה זאת איפשרה לחניכינו ללמוד למעשה את כל שלושה השרותים ולמלא את כל התפקידים מנער הסיפון ועד מפקד הספינה לסירוגין . ההדרכה על הספינה כללה : תורת הימאות המעשית' תורת התיבול ( טאקילאז , ( ' תמרוני עוגנים , ניווט מעשי , אוקיאונוגראפיה ותורת המשק ומינהל הספינה . נוסף על כך הם עסקו בספורט המגן ובהתאגרפות . למן הרגע בו הציגו את כף רגלם על סיפון המפרשית , נצטוו החניכים לנהוג בהתאם לתנאי ה"אטיקט" שהדרכתים עוד בהיותם בין כתלי בית הספר . על חוקי נימוסים אלה היה עליהם לשמור , ליד השולחן , ברחוב ובשעת קבלות פנים . רבי החובל העתידים של הצי העברי חייבים היו להקפיד על הופעתם החיצונית ולדעת להתנהג בחברה אירופית . בצ'יביטאווקיה וב"קאםטל אמארא די סאביא '' ( ליד ניאפולי ) הטעינה "שרה אי" מטען של לוחות לחביות יין , ומשם הפלגנו לםיביליה , שבספרד . עברנו דרך מיצר בוניפאציו , ובמפרץ ליאון , הידוע לשימצה , נתקלה ספינתנו בסערה הקשה הראשונה . חלק גדול מהחניכים התחיל סובל ממחלת הים . תקלת המסע הראשונה נגרמה על ידי הניצוצות , שפרצו מצנור המנוע , והבעירו דליקה . הסכנה היתה גדולה בגלל מטען העץ שלנו , אך התגברנו עליה חיש מהר . לא הספקנו להפטר מצרה אחת והנה פקד אותנו אסון חדש : בטלטולי הסערה החזקים נפלט חלק ניכר של הבותון מבין דפני הספינה , ודרך הסדקים שנוצרו התחילו חודרים מים . לרוע המזל חדלו לפתע שתי המשאבות מלפעול , וכל המאמצים להפעילן היה לשווא . המים קלהו לתוך האניה ואנשי הצוות היו קצרי יד מלהוציאם . הזעקתי את התלמידים וגייסתים למלאכת השאיבה . צורתם היתה עלובה מאד . ריכזתים בחרטום הספינה ופקדתי עליהם להתפשט . תחת סילון מים קרים כקרח , חזרו לאיתנם תוך רגעים ספורים . מעתה השתתפו כולם בשאיבה — הצוות על קציניו והחניכים . הלבנה האירה את הים . הגלים התנפצו אל חרטום הספינה ברעש והמולה . עליתי עם הקפיטן פאבונה לחדר המפות ומצאנו , כי חוף המבטחים הקרוב ביותר הוא מעגן ספרדי זעיר , שלפי האינפורמציה בספר הנמלים , לא היה בטוח כל עיקר מפני רוחות חזקות . מפאת הרוח הנגדית התקדמנו באיטיות רבה . המים בירכתי הספינה עלו במידה ניכרת . ירדתי לסיפון כדי לזרז את השאיבה . אנשי הצוות נראו עייפים מאד , ואילו החניכים התחרו זה בזה על מהירות השאיבה . כך נמשך הדבר כארבע שעות . הרוח יללה , הגלים שטפו את הסיפון והשאיבה נעשתה יותר ויותר איטית . אחד המלחים הפסיק את המלאכה ונפל באפיסת כוחות על הסיפון . ידעתי כי גם חבריו לא יאריכו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help