sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:164

במקומם . ז ה היה עשוי להיות גורם חשוב בוויכוח : שהרי כל השאר אינו אלא מליצות . האחד גידפני על שאני רוצה לשלח את כל היהודים נגד רצונם לעבר הירדן r מוחל . השני חירפני על שאני רוצה לנהל תעמולה למען ממשלה שהיא , לדעתו , ריאקציונרית : מוחל . מה משמעותו של כל זה ? דבר אחד בלבד היה יכול להיות בעל משמעות ! מישהו , נוצרי ליבראלי או סוציאליסטי , היה מצהיר בשם מפלגה או עתון , כי הוא מתנגד לכל הגירה יהודית של ממש , או לפחות — שאין הוא רואה כל נחיצות בהגירה כזאת . למלה כזאת ציפיתי וציפיתי — לדאבוני , לשווא . מניסוי מעניין זה נובע , כאמת ששתיים כפול שתיים הן ארבע , שאם רוצים לנהל מדיניות ריאלית למען הבראתו הפוליטית של המצב היהודי כאן , בתחום מרכז מזרח אירופה , יש לכלול בגלוי ובהרחבה את שאלת ההגירה , ודווקא הגירה בקנה מידה ניכר , בפרקים הראשונים של התכנית ; משום שבלעדי זאת נחפש לשווא בעלי ברית ריאליים , אפילו בקרב הליבראלים , אפילו בקרב אותם החוגים השמאליים שעוד אפשר להתחשב בהם הלכה למעשה . בכל החישובים הללו אני מתעלם במתכוון מן השאלה , לאן אפשר וצריכים להגר , אולי יואיל נא ברוב טובו הקורא להיזכר , כי בשבילי שני המושגים הגירה המונית וארץ ישראל הם שמות נרדפים . ואולם כאן אנו מנתחים את הבעיה מצד אחר , אנו מנתחים מחלה שבה נגועים מוחות יהודיים ידועים . הייתי מוחל להם אילו היו חסידי ההגירה לגיאנה ; הייתי מוחל להם אפילו על רצידיב אטאוויסטי [ הישנות מחלה תורשתית , [ כגון האמונה בהגירה מפוזרת , כמו חברת "עזרה" הגרמנית ע"ה , שדגלה בנאמנות בכד , שמכל מאה מהגרים יהודים יש להרכיב עשרים קבוצות ולשלחם לעשרים ארצות . אבל לגבי סוג המנהיגים והפובליציסטים שאני מדבר בהם , העניין גרוע מזה . כשמזכירים את השאלה — בין שזה פובליציסט יהודי ובין שזה פקיד נוצרי , שר בבית הצירים או שגריר בז'נווה , — לא איכפת להם אם נודעת לשאלה חשיבות ואם לאו , אם יש לה פתרון ואם אין , ומה תהיינה התוצאות אם יניחו את השאלה בלא פתרון : הם יוצאיס ידי חובתם באמירת ה"דאלוי" ורואים בכך נוסחה מספיקה בתכלית כדי לעבור לסדר היום . ואני אומר לכם , עמיתים חשובים , שאין עוברים בכר אל סדר היום , אלא לחורבן . ח-ו-ר-ב-ן , שננו את המלה בעל פה , והלוואי ואהיה אני הטועה . אם כבר עוסקים בהטחת מלות נאצה כגון בגידה , הריני חושב לבוגד כל אדם המסייע להעלים את דבר דחיפותה של הדחופה שבבעיות , המעסיקה את יהדות מזרח אירופה . מאז ומתמיד היתד . it שאלה דחופה , אולם כיום יותר מאי פעם . אמנם , הזאב ישן י בחדשים האחרונים הוא התנפל על אנשינו לעתים רחוקות יותר מכפי הרגיל . ואולם , הרי לא יתכן שמישהו יהיה חמוד

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help