sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:141

האבו השואבת שבאמונה יש עוד דלת שלפניה אני נעצר , ולא לצורך נקישה בלבד : יש לי גם טענה . זוהי דלתה של היהדות המסורתית . אין הטענה קשורה בשום גורמים אישיים . עם עסקניהם אין לי כל עבר משותף , עם רובם לא נפגשתי מעולם . גם להבא איני יודע — אף על פי שאני מרגיש שמצויים אצלם מאגנטים עצומים , המושכים אליהם אטו מים נסתרים בנשמתי , אטומים שאינם מיכרים לי עצמי — אם כבר הכין הגורל מעין גג , שתחתיו עשויים הם להרגיש בנוח למדי וכבתוך ביתם בחברת אינטלקט מסוג שלי ושל כמוני . אווירת החינוך שקיבלתי ברוסיה הישנה ואחר כך באיטליה הישנה , היתה חדורה תפיסת עולם ראציונאליסטית ; לבסוף באתי לכלל הכרה , כמעט בבלי דעת , שאץ לאל ידו של הראציונאליזם לגלות לי את האמת היחידה , שראוי לדעתה , — מאין באתי ולאן אני הולך , ומה פירושו של הרעב בנשמתי . — ואולם כך נשאר הדבר , חלל ריק במוח ובמצב של תיק"ו , מאוחר מדי בשבילי ובשביל דורי למלאותו תוכן ; אבל בד בבד עם תודעה זו של חוסר שלימות עצמית נשארה בלב האמונה , שהמשכיל של העתיד היהודי , — עילית העסקנים של עם המדינה בשנת — , 1960 יהא מלא רוח האדמונית , קשור שוב באותו קשר אלחוטי לדופק תחום הסוד שכבר חתום בפנינו . אז התחלתי לחוש אותו "מאגנט , " והתחלתי להתבונן באותם האנשים שגם בימי חלדי לא ניתקו את הקשר האלחוטי ; תחילה הבנתי פחות מכפי שאני מבין כעת . תחילה חרה לי שאנשים שיש לאל ידם לגעת בשכינה , יתעסקו באותו זמן בעניינים פעוטים , גשמיים , אנתרופומורפיסטיים , כגון פולחן . אבל אז באה העת , שנתגלתה לי תגלית גדולה — שאולי שלושה רבעים של תרבות אמיתית מורכבים מפולחן וטקס . צדק וחירות מדינית נחתכים לשבט או לחסד בדרך הדיון המשפטי והנוהל הפארלמנטארי , וחזקה על כל הדו קיום של קיבוצים חברתיים שהיו שוקעים בפראות אילולא החזיק אותנו ברסן ברזל טקס בראשית של נימוסים ומנהגים . לאחר "תגלית" זו נתחוור לי באיזה עושר של עקשנות קדושה צריך מיעוט להתברך , כדי לשמר בתוכו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help