sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:120

טובה לא תצמח מכך , שבמזרח גליציה חיים בצוותא פולנים ואוקראינים , ובמודאביה גרמנים וצ'כים . הוא , זאנגוויל , שמע , כמובן , על כל שיטות ה"א 1 ט 1 נ 1 מיה הפרסונאלית , " אך אין הוא מאמין בהן . האמצעי היחיד הוא ל ^ ים ביניהם גבול טריטוריאלי ; ובמקום בו לא ניתן לע * ים גבול ביניהם , משום שהגזעים מעורבים זה בזה יתר על המידה , באותן הערים ובאותם הכפרים — שם יש לנקוט את האמצעי היחיד — "חלוקה מחודשת של הגזעים . " יש להגיע להסכמה בינלאומית , שלפיה ייקבע תחום המושב של כל אומה , להכשיר את "תחום המושב" בשביל הגירה גדולה , ואז פשוט לצוות על כל היוונים באנאטוליה להגר ליוון ועל כל התורכים ממאקדוניה לטלטל עצמם לתורכיה . אני זוכר בבירור : הוא הזכיר את שתי האומות הללו , והדבר היה בדצמבר . 1917 כעבור שש שנים נתקיימה נבואתו : על פי הסכם השלום של לחאן " החליפו" תורכיה ויוון את מיעוטיהן ; למעלה ממיליון וחצי יוונים נאלצו לנטוש את אנאטויליה ולהתיישב ביוון וכמה מאות אלפים תורכים נצטוו לצאת מדרום הבאלקאנים ולנחות בתורכיה האסיאתית . החילופים נתבצעו בדרך שלא עלתה בקנה אהד עם תכניתו של זאנגוויל — באכזריות , מתוך רעב ובדמע ; אך העיקרון היה אחד , וחבר הלאומים סמך עליו ידיו , בהכירו שהאמצעי הראדיקאלי היחיד לפתור בעיות כאלה נעוץ ב"חלוקה מחודשת של הגזעים על פני כדור הארץ . " ואולם אז לא האמנתי לזאנגוויל ; אמרתי , שהעולם הנאור לא יסכים לעולם לשרשרת גירושים כזאת , כי כן , יהא הטיפול זהיר כאשר יהיה , עצם הדבר — הגירה מתוך כפיה — הוא מעשה נורא שלא נשמע כמותו . — מדוע , "נורא" — ? שאל זאנגוויל והוסיף לפרח & לפני את טיעוניו . אין הכרח שיהא הדבר "נורא . " מעשה ילדות וסנטימנטאליות טפשית הוא בימינו לראות בהגירה המונית טרגדיה . מיליונים אנשים מהגרים שנה שנה , ותשעים ותשעה אחוז מהם מגיעים על ידי כך לאושר . הגירה המונית אינה טרגדיה , היא אחת התופעות הבריאות ביותר של החיים הסוציאליים היום . — אבל לא כשהדבר מתחולל תוך כפיה ! ועל כך אומר זאנגוויל , שאף זה אינו אלא תירוץ ילדותי . כל הגירה היא פרי "כפיה , " אלא שהאילוץ עדיין אין שמו "חוק : " שמו "רעב" או "פוגרום , " וההגירה אינה מאורגנת , אלא בגדר תוהו ובוהו . מוטב איפוא אלף מונים שהאילוץ ייקרא "חוק , " שהתנועה תהא מאורגנת משני הצדדים , ובתוך כך ידע המהגר שהוא אינו יוצא לגלות , כי אם אל עמו שלו , כדי ליצור את אחדות העם ... [ 1926 ]

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help