sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:118

הוועדה המלכותית , שכלל שחור על גבי לבן הצעת "חליפין" בין ערבים ליהודים . במקרה הנדון טמונה במושג "חליפין" מידה רבה יותר של צביעות י במדינה היהודית , מדינת זוטא , כפי שהוצעה , יושבים קרוב לשש מאות אלף ערבים , בעיד שבשטחים המוצעים לערבים יושבים אולי עשרת אלפים יהודים , ואולי אף פחות מזה . ועדת פיל עמדה על כך בעצמה , ומשום כך לא השתמשה במושג "חליפין" אלא פעם אחד בלבד : בעצם דיברו אנשי הוועדה על "העברת ערבים . " הוועדה המלכותית התכוונה לכד ברצינות ובפירוש : כפיה . אמנם , אחר כך הסבירה הממשלה הבריטית פעמים אחדות , שאין היא אפילו מעלה על דעתה אפשרות של הגירה מאונס של הערבים , ואפשר להאמין לה בהחלט בעניין זה ו מה שאין כן הוועדה המלכותית שהבינה את הדברים אחרת — בדין וחשבון שלה מובא התקדים התורכי המוגדר "תקדים מאלף מאוד , " ואין הוא מסוייג בשום הגבלות . אמנם , כל תכנית החלוקה בוטלה כעפרא דארעא . אך אין לעובדה ז 1 ולענייננו ולא כלום . רצוני להדגיש כאן את העובדה , שאותו הרעיון , — הפאראדיכס האפיקורסי של זאנגוויל , מוסיף לחיות ולזוע במוחות בני אדם , ובעניין זה אין צורך להיות דיקטטור פאשיסטי דווקא . מה שנראה היה לי ראוי לתשומת לב גדולה עוד יותר היתה דרך הגבתם של המוחות היהודיים שלנו לאותו רעיון . בוודאי יאמינו לי , כי בעצם הציטוט שאני מצטט מדברי הציונים הרשמיים אין משמע הדבר שעמדותיהם מוצאות חן בעיני : להיפר , מאוד מאוד להיפר . אולם גם הם , הציונים הרשמיים , נמנים עם חבורת האנשים המודרנית , ואף הם שייכים ברובם למגמה הדמ 1 קרטית , וגם הם יהודים ומתייראים מפני סיבוכים אנטישמיים בגולה . ומשום כך אופייני הדבר גם לכל אנשי הציונות הרשמית שעטו כמוצאי שלל רב על רעיון ה"העברה , " ולא רק מפני שהמושג "העברה" עורר בלבם זכרונות מתוקים ודשנים של הכנסה . לא : דווקא באותה ההצעה של "הגירה" ראו הם את עיקר החשיבות שבכל תכנית החלוקה . - מכל השטויות אשר להן הם נתפסו בפרשה י של מהתלת החלוקה , הנני חושב שטות ז 1 לחמורה ביותר , הואיל ועל ידי כך הם סייעו לשטן לפתוח את מלוא פיו , עד ששוב לא יסגרנו , — ומכל זה לא יצא ולא כלום . ואולם גם זה אינו שייך לענייני . היום אני מדבר רק על כך , שאל נכון כבר מיותר וחסר תועלת להשתיק את הגישה לבעיית הלאומים , או "בעיית הגזעים , " כפי שמכנים אותה כעת , ששמעתיה לראשונה מפי זאנגוויל . " הטוב הדבר ליהודים , " ? או "רע ליהודים — " ? כאמור , בראשית דברי , איני בטוח . ועדת פיל ניסתה ליישם את הרעיון לטובתנו ; המופתי וחסידיו מהרהרים בוודאי בכך , שביום מן הימים ישתמשו הם באותה ארץ ישראל ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help