sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:86

יתירה מזו . כאשר יותר לארץ ישראל להתגבש כמדינה בעלת רוב ערבי , יהא זה רק תחילת המשכו של תהליך הערביזאציה . צעדה הבא של המדינה יהיה להצטרף לפדרציה ערבית או פאן "ערבית ! ומשמע הדבר הוא , שהיהודים , אילו גם היוו מיעוט ניכר בתוך ארץ ישראל שכזאת , היו שוקעים לדרגת מעמד של חלק זעיר מאוד בתוך המדינה הגדולה . לסיכום : תחבולת המדינה הדו לאומית היא חסרת ערך . הבעיה בעיקרה נשארת כפי שהיתר :. רוב יהודי או רוב ערבי . אם יסכימו היהודים למעמד של מיעוט , בחסותו של משטר דו לאומי , הרי זה מעשה התאבדות . ואין אף לצפות לכך שהלאומיות הערבית תקדם בברכה את הסיכוי ההפוך . כמה מאנשי הרוח של אגודת הארוווה הגדולה לפטפוט מאשימים אותי בכך , שאני מפחיד ומרתיע את הערבים מכל פשרה הגיונית . הם טוענים שכל אימת שמעלים פשרה כזאת אני מזדרז לשים את ה"הצגה" לאל , על ידי שאני חושף את מלכודותיה הנסתרות . אין ספק שבמקרה הנוכחי יחזרו ויעלו את ההאשמה הזאת : אגודת האחווה לפטפוט תתלונן על כך , שהערבים היו מניחים עצמם להתפתות על ידי מחסום הבטחון של חוקה דו לאומית אילמלא גיליתי להם אני , או מישהו כמותי , את הסוד שמחסום הבטחון מדומה , והנושא הבלתי נעים של המחלוקת הבלתי נעימה מוסיף להיות , באורח בלתי נעים , אותו נושא r מי נועד לשלוט בארץ ישראל ? רוב יהודי או רוב ערבי ? בתשובה יכול אני לחזור על מה שאמרתי לחברי הציונים לפני שנים אחדות במאמרי "על קיר הברזל" שכתבתי בשנת : 1923 כל ההאשמות הללו אינן אלא הבל הבלים , פרי סנוורים , והן מבוססות על אשליה נואלת שאפשר לרמות את הערבים על ידי נוסחות נבובות . אין צורך שאני או מישהו כמותי יגלה את המלכודות הנסתרות : אי אפשר להסתירן . כל ערבי ששמע או שעשוי לשמוע על חוקה דו לאומית יגיב מיד ובאורח אינסטינקטיבי , בלא שייזקק לזירוזי או להדרכתי , כי כל זד . יכול להיות יפה מאוד , אך לגמרי לא נוגע לעניין . הנקודה היחידה החשובה היא — הרוב . הנה כי כן , שמעתי על לאומנים ערביים המוכנים בהחלט להציע לנו היהודים את כל הערובות של משטר דו לאומי בתנאי שנסכים להישאר מבחינה מספרית מיעוט . אני מודה שיש רגעים בהם חולם גם אני חלומות על הסכם ערבי יהודי בעניין ארץ ישראל . נכון , אלה הם רגעים של עייפות יוצאת מגדר הרגיל , או , אולי , של הזדככות יוצאת מגדר הרגיל , שלפי דברי האומרים , הינה חוויה השמורה רק לנשמות או למוחות עייפים לחלוטין . ואז אני חולם על עצרת פאן ערבית גדולה שיושבים בה נציגים מרצועת ארצות ארוכה המשתרעת מאגאדיר עד בצרה ; והציר היהודי , הניצב לפני אותה עצרת , טוען בגלוי

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help