sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:80

כולם ל"מדינות אומוית , " לשונותיהם — לשונות מדעה , ויש לערוב לאוטונומית הפנימית שלהם , לקיים את בתי הספר ושאר מוסדותיהם הלאומיים בכספי תקציב המדינה , ולאשר את זכותם להטיל מסים על חבריהם . ייצוגם בפארלמנט המדינה צריך להיות הוגן ופרופורציה ; וכל זה בלא כל הבדל בין שמספרם של בני הלאום הוא רב ובין מועט — ; אותן הזכויות ללאום המהווה תשעים אחוז מכלל אוכלוסיית המדינה וללאום המהווה את שאר עשרת האחוזים או פחות מכך . זה היה הרעיון המנחה שלנו בהלסינגפורס . לא הגשמנו אותו לא ברוסיה ולא במדינות אחרות , אך נשארנו נאמנים לרעיון הלסינגפורס , ואני , למשל , מטפח תקווה עזה , שהמדינה הראשונה שתגשים אותו תהיה ארץ ישראל שלנו — לאחר שניהפך בה לבעליה . אם מאמינים האדונים הבטלנים האלה , שהערבים יסכימו להסדר כזה , שוב אין צורך להתווכח על כך בינינו היהודים : אנו היהודים כבר מסכימים לזה — אפילו שוביניסט וקיצוני ואוכל אדם כמוני הקטן הולך אל הערבים ואומר להם . אחים , אנו היהודים התלכדנו כולנו סביב הצעה כזאת , ובכן — התקבלזה ? ואולם אחינו הערבים ישיבו : — לא , אלה דברים בטלים . אין וו כלל שאלה של זכויות , זוהי שאלה של מספרים בלבד : מי יהווה את הרוב ב"פלשתינא" ? ולמרבה הצער יהיו אחינו הערביים צודקים בהחלט . אני מאמין שהאנושות מתקדמת , ואם כך , הריני מאמין , כי תוך מאה שנה בקירוב תהיה כל מדינה דו לאומית או תלת לאומית או רב לאומית . ועם כל זאת לא יהא מנוס מכך , שאותה מדינה , שבה יהא ללאום מסויים רוב ניכר , תישאר היא בפועל מדינה לאומית של אותו לאום , וכל שיווי הזכויות של בני מיעוט אחד או של שניים או שלושה מיעוטים , — יישמר מעמדם תוך רגישות מקודשת ככל שתהיה — לא יוכל לשנות את העובדה הזאת ו כל מדינה — תהא חוקתה אשר תהי — הינד . ותוסיף להיות מדינה לאומית של הרוב הלאומי שלה . העיקרון הזה יש ל 1 שני יוצאים מן הכלל : א ) אם הרוב חסר כל כושר תרבותי , כמו , למשל , הכושים בדרום אפריקה ( אף על פי שאין לדעת כלל אם לעולם יישארו אלה חסרי כושר תרבותי ) ; וב ) אם אין לה למדינה משטר דמוקרטי והיא נשלטת באלימות . ואולם בתנאים תקינים , כלומר , בארץ שבה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help