sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:74

אף הם עם סוג אנשים המתגעגעים על עמוד האש הגדול , לא , חלילה , במובן היהודי : מן הבחינה היהודית שייכים הם לסוג העבדים , סופגי מלקות ובולעי רוק , אבל זהו עניין אחר . גם אצל מומרים יתכן אותו הבדל . יש ש"השתמדו" חלף אסימונים ויש ש"השתמדו" חלף כתר , כדוגמת המלך הצרפתי אנרי הרביעי . כאשר נעשה יהודי לקומוניסט , הרי , לפחות , אין דרכו למכור עצמו חלף אסימונים — הוא יוצא ל"שמד" תמורת אשליה של תבערת עולם . וכשיהודי , בייחוד יהודי צעיר , בא אלינו , הריהו מתייצב נגד כל העולם ואומר : "או שיש משפט צדק בשבילי , או שלא יהיה צדק לאיש . במקום בו אני מלך , ככל המלכים האחרים , שם שרויה קידמה ? במקום בו נועלים את הדלת בפני , — שם מוטב שתעלו כולכם באש , ואני עוד אסייע בדבר . בלעדי אין גן עדן . בראשית ברא אלוהים את תביעתי . " דבר זה — או שימצא חן בעיני הבריות או שלא ימצא דון , אך זוהי עמדה שלמענה ראוי להוסיף ולהתקיים , לסבול למענה ולהילחם עליה . הרביזיוניזם והקומוניזם הם היום שני המתחרים היחידים בשדה הקרב על נפש הנוער היהודי — אני מדגיש — על הנפש . בשדות הקרב האחרים מתנהלת המערכה על הכרסות היהודיים , ובכלל אין שם נוער , הואיל ואין די בהיות אדם בלתי מבוגר כדי שייקרא צעיר . לא איכפת לי כלל , מי יזכה בכרסות . אחת היא לי . כי הכרסות נגררות ואילו הנשמות מוליכות , ואת הנשמות נגזול אנחנו , וזהו הקדיש שלי ביום השנה השלישי למותו של יעקב דה האז . [ 1940 ]

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help