sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:59

תוך כדי תהליך בנייתה של המדינה היהודית , אין בעל ההון נחשב בעינינו בגדר בעל הון והפועל אינו פועל . גם זה וגם זה אינם אלא בבחינת לבנים לבניין . האינטרסים שלהם , האישיים והמעמדיים , אושרם וצרותיהם , מפלותיהם והצלחותיהם , יש בהם עניין מבחינת המוקד הציו ני של נשמותינו רק עד כמה שיש בהם כדי לחזק או להחליש את תהליך צבירת 1 של הרוב היהודי בארץ ישראל . את כל השאיפות האנושות , הפרטיות והקולקטיביות , הסוציאליות , התרבותיות , הדתיות וכיוצא באלו לאין שיעור , — את כולן אנו משעבדים לפרימאט הקנאי של הרעיון הממלכתי , ואין אנו מכירים בשום ציוויים אחרים — ליתר דיוק , אפילו לא בשום אהדות אחרות . ומכאן נובעות כמה הנחות יסוד : ראשית , כדי ליצור רוב דרושים המוני בני אדם , והמוני בני אדם מצויים בקרב מחנה העמלים . המון אינו נוצר מנותני עבודה , כי אם ממקבליה . על כן "רוב עברי" ו"עבודה עברית" הינם בגדר שמות נרדפים . על כן מפעל , הנבנה על ידי עבודה שאינה עברית , לא זו בלבד שאין לה ערך לאומי , אלא להיפך — היא מהווה סכנה לאומית . ועידת הציונים הרביזיוניסטים בארץ ישראל החליטה להוציא את בעלי המפעלים ( מספרם קטן ) המעסיקים עבודה לא עברית מחוץ למפלגה . רצוי שבעקבות דוגמא ז 1 ילכו גם ארגוני ציבור אחרים , וכי בנקודה זו לא ייעצר התהליך . שנית , כל אדם בעל הון , הבונה בארץ ישראל את מפעלו הפרטי על בסיס עבודה עברית , יוצר עמדה חדשה לצמיחתו של רוב יהודי . על כן קדושה משיכת הון יהודי פרטי לארץ ישראל ( בתנאי שיעסיק עבודה עברית , ( ממש כשם שקדוש עקרון העבודה העברית : גם אלה הם בגדר שמות נרדפים . שלישית , אם תנאי הקיום החומריים או הרוחניים של הפועל היהודי ירדו מתחת לדרגת מינימום מסויים , יעקור הפועל רגליו מכאן . וממש כך יקרה , אם ירד מתח הרווחיות של המפעלים הפרטיים מתחת לדרגת מינימום מסויים ; המפעלים האלה ייעלמו , ההון יימנע מלבוא לארץ ישראל , ומספר העמדות בשביל הפועל היהודי יקטן וילך . על כן צו קדוש הוא לשמור על תנאי העבודה , וצו קדוש הוא לשמור על רווחיותו של ההון הפרטי . שוב , לפנינו שמות נרדפים . רביעית , בראותנו ישוב עברי , אחת היא לנו אם זו "קבוצה , " "מושב עובדים" או סתם "מושבה . " רק זאת נשאל : מה מספר היהודים כאן — ומה ניתן לעשות כדי להגדילו — ? והוא הדין בבית החרושת ובחנות , אחת היא לנו אם פרטיים הם או שיתופיים : אותנו מעניין רק מספר הפועלים היהודים ויציבותו של העסק .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help