sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:53

בטוח אני כי זה ייווסד על יד הוועד הלאומי או במקומו והוא ישמש מין סינאט , ובהסכמת הרוב המכריע של הישוב יכריזו , כי חוקיו הם חוקים מוסריים מחייבים , וכל פעולה מתנגדת לחוקים אלה , לפקודות מוסד זה — תיקרא בגידה לאומית . החרמת העבודה ה ע ב ר י ת — בג י ד ה , השבתת פועלים — בגידה , שביתת פועלים — בגידה . והישוב ימצא אמצעים ליצירת היפנוזה פסיכולוגית של כפיה ציבורית , כדי להכניע את המורדים . אמצעי הכפיר . הציבורית , כשיש קהל למוד נסיון ויודע מה שהוא רוצה — מרובים הם וחזקים . וכה נדע לבנות את מקדש ה ק 1 מ פ ר 1 מ י ס הלאומי . אני מאמין בזה . כי אם לא כך , אני מתיירא שאנו הולכים במדרון כלפי מלחמה מעמדית אמיתית , שבה יתנגשו לא צד אחד מלא התלהבות וצד שני מרכין ראש , אלא כל צד עם האידיאולוגיה שלו והגאווה שלו . לכן חשבתי על התקפה בשלום , בשטח האידיאולוגי , כדי לטהר את האטמ 1 ספירה מהפאתוס הסוציאלי , היפה , ובייחוד נאה הוא לנו — נושאיו , ממציאיו — שבידנו נמסר , למען יבוא זמן ואנו נמצא לו פתרון . רציתי , כי בתקופה שאנו בונים את המעבדה שבה יעשה הפאתוס הסוציאלי את נסיונותיו , ודווקא בתוך ד' אמותיו , בזמן הבניין , בל נישא את שמו לשווא , כי הפאתויס הסוציאלי אין לו מקום ואין ב 1 טעם בתוך התקופה שאנו עוברים דרכה . אין כוונתי היום להסית את המעמד הבורגני לקום במרד אידיאולוגי , אף כי אינני מבטיח כי לא אשתתף במרד כזה כשיהיה בו צורך . ולחיפה יכול אני להגיד , אם בשמי אני אדבר , כי אם ארגיש כעבור זמן מה שאני ושכמותי הננו אזרחים מסוג ב — , ' אצא ואסית למרד לשם הוד מעלתה ה ב 1 ר ז' ו א ז י ה [ הבורגנות . [ גם לנו יש חלום של תיקון חברתי ויש גם תורה כלכלית מדינית של עקרונות הבורגנות . יש תורה האומרת , כי רק שלושה גורמים הם בתוצרת : טבע , רכוש ועבודה , אך יש גם תורה , שאני מאמין בה יותר , הגורסת : טבע , רכוש , עבודה ומוח . ומארבעת אבות התוצרת — העיקרי הוא המוח . הוא ראשית הכל , וכאשר קטף וקלף האדם הקדמון את האגוז הראשון והחל לצבור אגוזים , פעל כבר האינסטינקט שלו בעזרת המוח . וכאשר גזר לו ענף עץ ועשה אותו מנוף , עשה זאת במוח . וכאשר אסף את שלושת המנוצחים הראשונים ולא המיתם , אלא עשה אותם עבדים והכריחם לעבוד , היה כבר המארגן הראשון ועשה זאת על ידי המוח . והריוח מניין ? שני גורמים אינם גמישים : הטבע והרכוש . הם משיבים בתוצרת רק מה שנתת להם . הריוח ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help