sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:50

נניח שכד הוא , שהריוח הוא חטא , אד בלי ריוח אין רכוש , אין קולוניזאציה , לכן יחי הר י ו ח , אם רצוננו בק 1 ל 1 ניזאציה . דוגמא שניה : בית חרושת לנייר המעסיק מאה פועלים ומשלם לפועליו 35 זוזים ליום . בא גרגשי ופתח בית חרושת אחר , עם מכונות כמו שלי , פועלים גרגשים טובים כמו שלי והם מקבלים 20 זוז ליום . מה יהיה 7 או שעלי לסגור את בית החרושת שלי , כלומר , נסיגה אחורנית בהתיישבות , או למען המטרה הקדושה — ל ה ו ר י ד את ש כ ר ה ע ב ו ד ה . זה נגד הצדק , אד אם ההתיישבות קודש , גם זה קודש . נניח שיש הסתדרות פועלים בגרגשיה , הסתדרות חזקה , המתקיימת לא על נדבות , אלא על מס חבר . 30 , 000 חבר מכניסים 3 מיליון זוזים ; התעשיה משלמת זאת . והנה , נניח שנתאספו כל מומחי החשבונות הנייטראליים ומצאו , כי סיבת החולשה של הסחורה הגרגשית בשוקי אירופה ואמריקה הוא העודף המכביד של 3 מיליונים . מה דורשת ההתיישבות ? אל מס , אל הסתדרות , חטא ! בכל ארץ אחרת הייתי מורד בזאת , אד אם ההתיישבות היא אליל , אני משתחווה ומקריב הכל , או שאין התיישבות . היה לנו שם באירופה צדק : אל תבדילו בין גזע לגזע בקניית ירקות , בקבלת פועלים . חטא הוא לשקול את הגזע של הסוחר הישר בירקות ושל הפועל הבא למכור את שריריו . עבירה היא , אד אני אעשנה . יש מגילה שלימה של מקרים כאלה של קודש הנהפך לעבירה , ועבירה — לקודש , יען כי בזמן של התיישבות אין צדק , אין משפט ואין אלוהים בשמיים ; יש רק חוק יחיד המכריע ומכניע את הכל : התיישבות . ומכיון שכולנו יודעים זאת , ולא רק אני , בן המעמד הבורגני , כי אם גם בן אותו מעמד הנושא בכל העולם את דגל תיקון החברה — הרי גט הוא מרכין את ראשו בפני שירות הקולוניזאציה . לכן כל הפאתוס הסוציאלי הוא שקר אובייקטיבי . אין לו מקום ; הוא מזהם ומרעיל את האוויר , משחית כל חלקה טובה . כקולוניזאציה — כמלחמה . במלחמה — משתנים כל הערכים . אין לחייל חופש ואין מוסר , מלבד חוקי המלחמה — מלבד חוקי ההתיישבות . אין פועל ואין בורגני . יש רק חיילים מסוגים שונים — פרש , רגלי , תותחן . הצבא שלנו צבא מתנדבים הוא . מי שאינו רוצה — בל יבוא , אך מי שבא — אין בשבילו צדק עוד ! אכן , יש גם בימי מלחמה הגבלות לאכזריות . יש הגבלות החל 1 ת על האוייב ויש הגבלות על החייל . מנסים כמה שאפשר להקל עליו את שירותו . למה ? לא מפני שיש לו זכויות , אלא מפני הטעם הפשוט והציני ו לתת ל 1 אותם התנאים שבלעדיהם לא יוכל להתייצב במערכה , לא יהיה חייל עוד , אם תתבונן בטנדנציה האובייקטיבית בגרגשיה , ארץ שיש בה רמת חיים

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help