sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:49

על בניין ציבור ותיקון ציבור ( הרצאה בתל-אגיב בש : ת ( 1928 המלה "התיישבות , " כפי שאשתמש בה , פירושה לא סוג 571 T של התיישבות , אלא כל הפרוצס שבעזרת ! מתיישבים במקום חדש , בעיר או בשדה . מה שאגיד פה אין זו פר 1 גרמה , כי אם נסיון של התקפה כדי לטהר את האווירה האידיאולוגית השוררת , לדעתי , בארץ ישראל , ובייחוד פה בתל אביב . הגורם המעניין אותי באווירה הציבורית הוא הפאתוס הסוציאלי אשר לחלק גדול של הישוב . איני מתכוון לאיזה מעמד או מפלגה , כי אם לכללו של הישוב האינטליגנטי לכל מעמדותיו ומפלגותיו . נפוץ בישוב הזה אותו פאתוס סוציאלי הבא מתוך הכרה עמוקה , שהציבור בימינו , בארץ ובעולם כולו , מבוסס לא על הצדק , וכל אדם נאור בעל מצפון חובתו לשאוף לתיקונו של המצב , לתיקונו של הציבור . הפאתומ הסוציאלי הזה הוא , כמובן , יפה וקדוש , ובכל ארץ אחרת ודאי הייתי מסכים , כי יפה ומועיל הוא . ואולם את הרצאתי זאת אני קורא כנסיון של התקפה למען גרש את הפאתוס הסוציאלי מתוך האטמו ספירה של ארץ ישראל . בתקופה הזאת , בארץ הזאת ולנוכח המטרות שלפנינו , פאת 1 ס זה הוא בעיקרו שקר . יאמרו שאני מתחיל בפאראדוכסים 1 הפאתוס קדוש — וצריך לגרשו , אולי פאראדוכס הוא , אלא , ההתיישבות כולה נבנית כאן מפאראדוכסים . כל צדק נעשה כאן לחטא , כל קודש — לעבירה . אביא דוגמאות אחדות מדומות , לא מהעם הזה ולא מהארץ הזאת . נקח לדוגמא את "גרגקרה , " שבה מתנהל פרוצס קולוניזאטורי . שם דרוש ר י ו ח , יען כי דרוש שיזרום לתוכה רכוש ח פ ש י . ויש תורה כלכלית האומרת , כי אביו של ריוח הוא ניצול , ואין שום מקור אחר לצמיחת ריוח מלבד ניצול כוחו של הפועל , הלא היא תורת עודף ערך העבודה .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help