sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:43

מאשר שלושה רבעים של כוח המכונות שנצטבר כבר לעת הזאת ומונח במפעלי התעשיה בעולם . ואם נצביע על ארץ כמו ארצות הברית — הרי בה מצויים לפחות חמישה מיגזרי תעשיה גדולים ( מיכרות פחם , בארות נפט , מפעלי פלדה וברזל , תעשיית המכוניות ותעשיית הנעליים , ( שיש לאל ידם לייצר תוספת של 35 אחוז מוצרים לעומת מאכסימום התפוקה שיוצרה על ידיהם עד כה . כך הוא המצב כבר היום , ומה יהיה מחר 1 ומה יהיו פני הדברים כעבור 25 שנה ? שווי זוג הנעליים שינעלו נכדינו יהא מיוצג , אולי , כדי חמישה אחוזים ( או אחוז אחד ) על ידי עבודת שרירים , כלומר , ה"פרוליטאריון , " לעומת — 95 אם לא אף 99 אחוז — "רוח ומוח , " גולם ושיטה . לעת עתה מורגש הדבר הזה בחיים רק בחלקו , אך זוהי הנטיה האובייק טיבית של התפתחות המשק . מכד , שעקב הנטיה של ההתפתחות הכלכלית נדחק החוצה פועל השרירים , וככל שחולף הזמן , כן הוא נעשה פחות חשוב לגבי הייצור , — אין להסיק , חלילה , שככל שיחלוף הזמן כן יגיעו הפועלים אל סף הרעב . ממשבר הפרוליטאריון נובע רק הצורך לבדוק מחדש את יחסנו ל"פסיכולוגיה המעמדית" ול"מלחמת המעמדות" — לשני מושגים אלה , הקוסמים כעת לרבים בקרב הנוער היהודי . אסור לה לחברה להרשות מצב , שבו יגיע פועל השרירים אל סף הרעב , בשל העובדה שמיום ליום הוא הולך ונעשה למיותר — על פי תחזית ההתפתחות ; אסור לה לחברה להרשות זאת אפילו בגדר תחזית . חברה , שהיתר . מרשה התהוותו של מצב כזה , מן הראוי היה לרמסה , ובלי ספק אמנם ימוטטוד . על ידי מרד המונים , שבו ישתתפו הן הפועלים הרעבים והן כלל האנשים ההגונים . בכל חברה יש "רמת מחיה , " כלומר , אותה רמה ממוצעת בתחום המזון , הביגוד , הדירה והחינוך , ההולמת את השלב הנתון של התפתחותה , ונותנת לאדם ולמשפחתי את האפשרות לחיות "כבן אדם . " ומחובתה של המדינה להבטיח לכל פרט "רמה" ז , 1 בין שהוא צריך לעבוד ( כדי לייצר כל מה שהחברה זקוקה ל ( 1 שמונה שעות ליום או שבע או שלוש . כאשר מתוך מיליון פועלים רבע הם מובטלים , משמע הדבר , שאפשר להעסיק את כל המיליון , אם רק יסכימו להניח לכל פועל לעבוד רק שש שעות במקום שמונה , כפי שהיה קודם לכן , ובתוך כך לשלם לכל אחד מהם את שכרו תמורת שש השעות כשכר שקיבל קודם לכן תמורת שמונה שעות . על כך יש להילחם עד שתקבע זאת המדינה בגדר תקנה מחייבת על פי

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help