sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:27

מידגם יצירי אנוש , שאינם חורגים מגדר הנורמאליות ועל כן ד . ם זכאים לתמיכה בלא חקירה אם עבדו ואם לאו . דרך אגב , יחסו של התנ"ר ל"עבודה" עלול לאכזב את כל אלה הנוטים לערוך פולח ? לעקרון עבודת השכיר . אל נכון רואה התנ"ד בעבודה קללה . נגזר על האדם שיאכל את לחמו בזיעת אפיים . היה זה עונש ; ואמנם , התקדמות האנושות מכוונת תמיד לשחרור האדם מתוצאות הקללה הזאת . כל הקידמה הטכנית התבטאה תמיד בנסיון להמציא מכשירים שישחררו את המפרנס לפחות מחלק מאמציו של . 1 מטרתה האמיתית של כל קידמה טכנית היתה תמיד ליצור "רובוט" — "גילם" בעברית — משוכלל כל כך , עד שיסכון ליטול לידו את כל המאמץ הפיסי הדרוש לייצור הנכסים החומריים , ויניח את האדם בן חורין ליהנות מאותם הנכסים באין צורך לרכשם בזיעת אפיים . הרו בו ט האמיתי הוא המיכון , וברור לנו איך התפתחותו דוחקת בקצב מזורז את עבודת השרירים אל שוליים המצטמצמים והולכים של פעילות הייצור , והזמן אינו רחוק , כשזיעת אפיים תישכח אפילו בעבודת פרך מסוג עבודת כורה הפחם . הדחף למאמץ פיסי הוא אחד התמריצים הנאצלים והעקשנים ביותר של הטבע האנושי , אך בחלוף הזמן יבקש האדם סיפוקו במידה גוברת והולכת בסוגי ספורט שונים . בתור אמצעי להשגת לחם דבר יום יום אין העבודה , לאמיתו של דבר , אלא עבדות , ומן הדין שמדינה מתוקנת תחתור לחסלה . בראשית המאה הנוכחית הוציא לאור יהודי אוסטרי , פופר לינקיאום שמו , ספר שלא זכה מעולם לפרסום רב , אך אני מאמין כי בעתיד יתברכו בו העמים כבסיס לכל שיקום חברתי . בגרמנית נקרא הספר — Pflicht Die Allgemeinc Naehr "חובת ההזנה הכללית . " פ 1 פר דגל בביטול חובת השירות הצבאי , והמליץ להנהיג במקומה שירות לנוער . על שירות זה יוטל לייצר את מלאי המזון , המלבוש והמעון לכל אדם במדינה , ככל שיהא זקוק להם מכל טעם שהוא . במלאם את חובת השירות הכללית הזאת במשך השנים המועטות הקבועות בחוק ימציאו , מצד אחד , כל צעיר וצעירה את המינימום הדרוש למחיה בשביל כל הנצרכים , ומצד אחר "יקנו" בכד לעצמם את הזכות לספק את צרכיהם ואת צרכי ילדיהם . אני בטוח שהחברה לעתיד לבוא תיבנה על עקרונות אלה ; יתירה מזו : אילו היו עיתותינו בידנו לבחון את התחיקה החברתית של המדינות הפרוגרסיביות השונות , כי אז היינו מגלים כי עד כמה שיש לתחיקתן החברתית ערך כל שהוא , הריהי הולכת בעקבות שיטתו של פ 1 פר . מעבר לייצור המינימום הזה בשביל הכל , על הכלכלה להיות חופשית . המדינה לוחמת בעוני , המדינה לוחמת בכשלון — אין זה מעניינה ללחום בהצלחה או בעושר שהוא פרי הצלחה , מאבק תוך שאפתנות , מאמץ שהוא

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help