sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:20

השקפה על בעיות מדינה וחברה כאשר אני מבקש להתחקות על היסוד הפנימי של אותו הלך רוח יהודי חדש , שעד כה משמשת לו תנועת בית"ר [ ברית יוסף תרומפלדור ] את הביטוי המתקדם ביותר , אני מוצא אותו ברעיון על מלכותו של אדם . ככל שהוא אמור לגבי היהודי הוא מובע בהימנון בית"ר שלנו \ עברי גם בעוני בן שר . אם עבד , אם הלך — נו צרת בן מלר בכתר דוד נעטר . בא 1 ר ובסתר זכ 1 ר את הכתר עטרת גאון ותגר ... אני , שכתבתיו , נתכוונתי להחיל 1 על כל אדם , יווני או בן השבט באנטו , צפוני או אסקימוסי . הכל נבראו בצלם אלוהים : זאת למדנו מן הפרק הראשון של התנ"ך . התנ"ד אף מרחיק לכת מעבר להוד מלכות גרידא : הוא מרמז על כד שבני אדם כמוהם כמעט כאלוהים , או חצאי אל ; ברם , יהא זה דבר שבחיסר טעם להשתמש במונחים נשגבים כאלה בדיון , על כן הבה נסתפק במושג מלכות . מכל מקום , מגילת היוחסין של האדם שיסודה באצילות עליונה שאין למעלה ממנה , הוענקה , לפי מסורת עמנו , עם היוולדו של האדם הראשון . מסורתנו התנ"כית עולה איפוא , מבחינה זו , בקנה אחד עם אותו עקרון הגאווה המהווה את נשמת בית"ר : אפילו אני מושפל , משועבד , מדוכא — "הנני מלך 1 זהו חלק מחוברת שהחל ז'בוטינסק 1 1 לכתוב בשביל בית"ר בארצות הברית ולא השלימה עקב מותו , באוגוסט — . 1940 העורך .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help