sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

עם נצחין הציונות . אין דין מלחמות ערב ישראל כדין מלחמותיהן של אומות רבות במערב ; עצם קבלת דין תבוסה והשלמה עם שינויים גיאופוליטיים היא היא חלק מתודעת הציוויליזאציה המערבית , שרישומה טרם ניכר בממלכות ישמעאל . מכאן , שאין להזות אימתי יבוא קץ המלחמות באיזור , וממילא מצטיירת תמונת מצב עגומה : למרבה הצער , הננו עם שנגזר עליו לאורך ימים לחיות על חרבו ! ואולם אין מנוס ממצב זה , כיון שלעת עתה אין לראות כל חלופה באופק . ז'בוטינסקי לא גרס מעמד של "יהודי חסות , " והבין כי כל ויתור , כל השלמה עם מעמד נחות , וכל "חלוקת" שלטון — לא זו בלבד שלא יהיו ערובה לשלום , אלא שסופם להביא לחורבן . ז'בוטינסקי לא חזה את התגבשותו של האיסלאם בתור כוח פוליטי אדיר , אף שצפה , כבר בשנת , 1927 כי העולם הערבי עתיד להתנתק מכבלי האימפריאליזם המערבי : "נכון הדבר שאירופה יכולה רק לדכא את הערבים , אך אינה יכולה להסתדר אתם על בסיס הדיכוי . לכן , גם אבד תאבד בסופו של דבר , 50 או 75 שנים , את כל הארצות המאוכלסות ערבים . אולי אפילו קודם , 30 שנה בקירוב . אך שלושים שנה היו יכולות להספיק — במשטר ראוי — כדי לתת לנו את האפשרות ליצור בארץ ישראל רוב עברי . " ז'בוטינסקי לא גרס והתקומם נגד עצם רעיון גירוש הערבים מארץ ישראל . תכניתו הנועזת של הסופר היהודי הציוני , אבי הרעיון הטריטוריאליסטי , ישראל זאנגוויל , בדבר "פינוי" הערבים , משום שהוא לא האמין באפשרות דו קיום יהודי ערבי במדינה יהודית , — לא נראתה לו לז'בוטינסקי . ואולם לאחר פרסום הדין וחשבון של ועדת החלוקה של פיל , בשנת , 1937 בו הוצעו , בין השאר , חילופי 1 אוכלוסין יהורים ערבים , נשתנתה במקצת דעתו . חילופי-אוכלוסין עשויים לשמש דרך יעילה ליישוב בדרכי שלום של סכסוכים בין עמים ניצים . עם כל זאת לא סמך ז'בוטינסקי ידיו על פתרון כזה ולא ראה בו מוצא יחיד . מתוך הנחה , כי שום פתרון טלאי אין בו כדי ליישב את הסכסוך המתמשך , — הלאומן הערבי פשוט אינו נוטה לקבל כל פשרה , — שולל ז'בוטינסקי את שלל התכניות שצצו ועלו מפעם לפעם ומצאו להם מהלכים במחנה הציוני : "דו לאומיות , " " קאנטונים , " "פאריטט" ( שלטון על בסיס שוויון בין שני העמים , ( "לא לשלוט ולא להיות נשלטים" וכיוצא באלה נוסחאות . כמה יסודות מהצעות אלו שזורים בתכניות המנסרות בחלל עולמנו עד עצם היום הזה . פולמוס מעניין נתעורר בעקבות מאמריו של איתמר בן אב"י , בנו של מחיה הדיבור העברי , על "פלשתיניזם" — הצעה לבנות מולדת משותפת לשני העמים , לטפח נאמנות לארץ אחת מצד כל ה"ילידים , " בלא הבדל גזע ואמונה . ז'בוטינסקי פסל "פלשתיניזם" זה מיסודו וראה בו גילוי מובהק של דה היסטוריזאציה ואנטי ציוניות . מומחה גדול היה ז'בוטינסקי לשאלת המיעוטים . כשנה התגורר בווינה , ( 1908-1907 ) בירת ממלכת האבסבורג , שהיר : ה בימים ההם "בית םפר חי ללימוד בעיות הלאומים , " וכך עמד מקרוב על תנאי חייהם של המיעוטים הלאומיים בקיסרות העות'מאנית . לשם קבלת הדיפלומה של מוסמך למשפטים כתב חיבור מקיף על "מימשל עצמי של מיעוט לאומי . " 13 מכתב לאוםקאר גרוזנברג , , 1 . 12 . 1927 כתבים , מכתבים , ת"א , עמ' . 85

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help