sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:1001

א דבר אל הנוער היהודי גאום פומבי של זאב ז ' בוטינסקי ( פראג , 938 . 2 . 5 ו ) * אני חושב למ עיל , ברגע זה דווקא , להציב שאלות לעצמנו , וביניהן גם לבני הנוער היהודי י לאן , ו ... מה זה נוער ו אני עובד הרבה עם נוער , ותמיד הצבתי לי שאלה זו : מה זה נוער ז תמיד אומרים , שאלה בני אדם העומדים בגיל ידוע . יש כאן ציון אריתמיטי , ואפשר גם ציון שלילי : מכיוון שעדיין לא הגעת לגיל השלושים הרי אנו מכתירים אותך בתואר 'נוער . כשימלאו לך שלושים שנה תאבד תואר זה . סבורני , שלא כך אנו מבינים את המושג הזה . בהזדמנות קודמת כבר ניסיתי לעשות השוואה בין אביב לקייץ . אי אפשר לומר , שאביב זה 'קייץ שעדיין לא בגר . ' אביב — זה מצב מיוחד בטבע , שיש לו תפקידים מיוחדים וקסם מיוחד לו . קרוב לוודאי , שדבר זה מתייחס גם אל הנוער . יש טיפוסים של בני אדם , שבכול ימי חייהם הם נשארים צעירים , זיש בני אדם שאפילו לא נולדל צעירים . נוער - זוהי , בלא שום ספק , תכונה נפשית . אין ספק שמוצאים לעתים קרובות בני אדם שאומרים עליהם , כי מעולם לא היו צעירים . מה פירוש הדבר מנקודת המבט המעניינת את הנוער ביחס לשאלת החיים ? מה תפקידו של הנוער , מה משמעו י על שאלה פילוסופית ועמוקה כל כך אין ביכולתי לתת תשובה מחייבת וכללית . יכול אני רק להגיד מה שאני חושב . וכאן אני בא לסיכום הניסיונות , שנתנסינו כולנו . אני מדבר על ניסיונות , שבית '' ר ההסתדרות הצעירה עדיין — נתנסתה בהם . בית"ר זו צעירה — מלאו לה רק 15 שנה , ואף על פי כן כבר זכתה שהרבה מן הרעיונות , שהיו צריכים לפני 5 ו שנה להילחם להם , הוכרו פתאום היום על ידי הכול . נקודות המחלוקת של האידיאולוגיה הבית"רית — מדינת היהודים , רוב יהודי ואותו דבר המכונה בשם צבאיות — מי אינו זוכר בכמה עמל ובכמה פולמוס מר ומלא איבה עלה לנו הדבר . י אני זוכר היטב את הדבר . סבורני , שגם ידידינו הצעירים זוכרים דבר זה . אנו עמדנו על כך בתוקף : האמת הגדולה , שהוכרז עליה אז , התבטאה בדרישה למדינה יהודית . אמרו לנו : ראשית , זו שוביניות , ושנית - זה מן הנמנע . ארזר כך הצהרנו : במדינה צריך להיות רוב , בלא רוב אין מדינה ; לפיכך צריכה העלייה להיות גדולה , וכוי . ענו לנו כלום רוצים אתם ברוב כדי לדכא את האחרים ז — צבאיות ! אנו עומדים על דעתנו , שדרושה במדינה זו הגנה יהודית חוקית . אמרו : ראשית , זוהי צבאיות , ובכן - רע , שנית — זה מן הנמנע . בימינו הרי זוהי השקפה שאין איש מחזיק בה . מתנגדינו מדברים כיום על מדינה ואינם יכולים לצייר לעצמם , שאפשר להמשיך בהת יישבות באין חב . אני קורא פיסקה מתוך נאום אחד של ד"ר וייצמאן : 'כלום מאמינים אתם , שיהא ביכולתנו להישאר תמיד מיעוט ז . ' אומנם גילה את אמריקה . פיתאום שואפים הכול ליצור בשטח זה צבא יהודי . תמיד אנו מוצאים , שבני אדם אומרים על איזה דבר שהוא 'רע' ו'מן הנמנע . ' אחר כך באים החיים , טופ חים על פניהם ומוכיחים את ההיפך . בשביל בני אדם אלה היתה הציונות , בשעה שהרצל הופיע , רעה וריאקציונית , אבל בייחוד היתה בלתי ניתנת להגשמה . כל האנשים הרציניים — חוץ ממעטים יוצאים - בלן הכלל — היו בטוחים בהחלט שלא רק שהיא רעה , אלא שגם אי אפשר להגשימה . למשל , הצד המדיני : התקווה , שהמדינות הנוצריות תסכמנה להפוך את פלשתינה לארץ ישראל . אז - עדיין הייתי צעיר Medina Iwril * ( פראג ; 1938 . 2 . 18 , ( 'העם ' ; ( 1938 . 3 . 4 ) ' האומה' ( יוני . ( 1971 תירגם הילל הלאומי . נספח

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help