sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:985

מנחם בנין הנציב בגין נכנס לעבודתו כנציב - - ודעתו נתונה תחילה למצבה האירגוני של בית"ר . הוא דאג לתיאום התוכניות והפעולות עם אצ"ל , וביקש להדק את הקשרים עם ארץ ישראל . על וירניק הטיל מחדש את עריכת ' המדינה / ולהוציא את העיתון בקביעות . עיתון פופולארי זה שותפו בו סופרים , שלא השתתפו בו קודם , ורוחו בכללה נעשתה לוחמת אף יותר מקודם . עם ( 2102 תציבותו : י . הלבורט , י . וירניק , ד . יוטאן , י . כרוסט פ . לאסקר , א . פוניחונסקי . יחד עם תנועת בית"ר בפולאניה - שלה בעיקר הקדיש הקצין פרופס את עשר השנים האחרונות - הננו מוסרים לו היום כבוד ומביעים את תקוותנו , שגם בעתיד בכול תפקיד ובכול מקום , אם בפולאניה ואם מחוצה לה , ימשיך את המסורת הנעלה שיצר במשך חמש עשרה השנים שעברו . יחד עם זה שלוחה ברכתנו הלבבית לנציב החדש - לקצין בגין . אנו שמחים וגאים , שבמקומו של אחד המעולים בין הוותיקים יבוא אחד המצויינים שבין הצעירים , שהספיק לכבוש לו , בזכות כישרונותיו ותכונותיו האישיות את אמונם והוקרתם הן של המוני הבית"רים בפולאניה והן של ההנהגה העולמית של בית"ר וראשיה . רצונו הפרטי של הקצין בגין היה לעלות לארץ ולהמשיך את שירותו הבית"רי שם . ואולם השילטון מצא לנכון לדחות את עלייתו לפי שעה , ולהטיל עליו , לפחות למשך זמן מסויים , את התפקיד האחראי הזה בפולאניה ... הננו בטוחים ומלאי תקווה , שמקומו יכירנו בתפקיד זה , ושהוא ידע למלא אותו מתוך כישרון , אחריות ומסירות בית '' רית - כדוגמת הנציב שלפניו - "" ' ... ראש בית '' ר שיגר לפרופס דברי הוקרה נאמנה מקרב לב = ש י ל ט ו ן ב י ת " י פאריס , 20 אפריל 1939 כבוד הנציב אהרן פרופס , קצין השילטץ וארשה . נציב נכבד וידיד אהוב , בזמנו קיבלתי את מיכתב אדוני , בו הידיעני על מסרו את תפקידי נציב בית"ר דפולאניה לידי הנציב החדש . יסלח אם עד היום לא עניתי : לא בשתי שורות של נוסחאות רגילים אגיב על מאורע כזה — על סיום המיפעל המכריע שעשה אדוני במשך עשר שנית עבודתו בלב הגולה . מינהגי הוא , במיקרים יקרי המציאות כשאזכה לדרוך על מיפתן בין תקופה לתקופה , להסתכל דומם במה שמעיד הרג » על העבר ומנבא לעתיד . לפני עשר שנים קיבל אדוני ברשותו בתריסרים קננים המפוזרים ברחבי פולאניה , אבל אתמול שלשום , כשהאזינו הקננים במדינה לברכת פרידתו של הנציב . הבנאי , היה מיספרם שבע מאית . ואולם אף צמ חת פליא זו איננה אלא חלק לנס עוד כביר ממנה : לפני חמש עשרה שנה , בימי שחרותו הראשונה יבלוויית חבר קטין של בני גילו , נטע אדוני את השתיל הזך שממנו צמחה בית"ר העולמית — דוגמא ואשכולה ליהדות המתחדשת , מעין המהפיכה המטהרת לנשמות עמנו בארצו ובגולה . מה תדיר , בימים האחרונים האלה , יעלו על זיכרוני ימי הםילחמה הרבה — וזכר הדור הצעיר של אותה תקופה , דור שלא הוכשר , דור שזכה לשמוע בת קול מן השמיים ומלבד מיעוט ער ועז לב אך מיעוט — לא האזין ולא הבין לקריאה . אילו — אז היתד . לנו בית"ר , מדינה היתה לנו היום . אבל עוד לא נגמר מהלך הזמנים , המשבר המכריע עוד בוא יבוא , ועתה ימצא לו הקול הקורא אזניים חדשות וגם ידיים מחודשות ו כי בינתיים עבר על ישראל הרוח הבית"רי . מעטים בעולמנו אלה שזכו כמוך , בעודם צעירים , להוביל עד עצם כף הבגרות מיפעל חברתי כה גדול ורב ערך : ואתה אדוני , פעמיים לכבוד הזה עלית . מה תוספנה לכתר הזה המלים שאגיד או אכתיב , מלות הלל או מלות תודה 7 ופי שבע מעברנו השוב העתיד , והתפקיד הבית"רי לקראתו . בשנים הבאות או ייהרס העולם או יתחדש ו אם סופו ליהרס , נאבד נא גם אנו העברים על שדה הדמים בשורת מגיני החירות והצדק ; ואם יתחדש העולם , אל יקום לתחייה בלעדינו . מכול התעודות שבגללן נוצרה בית"ר אין בכבדה מזו : להפוך r : t עם ישראל , מעדר עבדים מוכים , לגוי יודע קשת , 'גאיון ונדיב ואכזר . ' בית"ר נולדה לפני חמש עשרה שנים למען תהווה , ביום בגרותה , את הצבא העברי הכובש את מדינת ישראל . זהו , אדוני , תפקיד השעה ומצוות המחר העומדים לפניך , לפני אני , לפני כולנו . כעת מתכונן אדוני לצאת לשדות פעולה אחרים בכדי לשכלל ולסיים את מיסעלו ומי יודע איפה ועל איזה מישמר ימצאנו אותו היום הנכון והגדול ; אבל בטוחני שמו היקר לכולנו ייחרט עמוק על לוחות הזיכרון לניצחוננו כאשר עמוק נחרט על לוח התולדות לנעורי התגועה . לגברת רעייתו יואיל נא למסור את זאת ( והיא אמת שמתוך ניסיון עצמי למדתי : ( ברוב המקרים , הגבר מתיז ניצוצות — אבל את הבערה האשד , תשלם 1 קורבנו סאה , קורבנה סאתיים ו כה היה , כה יש , כה יהא . גם על זאת לא אנסה במלים לפרוע את חוב התנועה והנוער : אשתחווה מתוך כבוד נעלה וידידות רבה . מכבדו ומוקירו הנאמן (—) ז . ז'בוטינסקי ראש בית"ר ( 2101 ביהוזדינה . 1939 , ' מנחם בגין הצעיר בקרב ילדי בית"ר

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help