sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:962

ורגליהם כבולות . ' וג'בוד עמד על הרושם , שהערבים עושים כחסרי ישע , ואילו היהודים נהנים מעזרתם של יהודי העולם , ודיבר באנטישמיות של האדמיניסטראציה בארץ ישראל , ואף של קציני הצבא , ואף של מישרד המושבות גופו . והסיבה האמיתית לאנטישמיות : 'עמדת אהדה לאנשים הקמים ונאבקים לזכויותיהם . אנו מחבבים אנשים המוכנים להיאבק , אפילו אם אנו סבורים שהם בלתי צודקים לגמרי . עלי להגיד , שאני מרגיש יראת כבוד ידועה בפני אנשי 1 . R . A . / המחתרת האירית / הקופצים והקוראים בבית המישפט : "אנו מסרבים ללמד זכות על עצמנו" או "אל אירלאנד נצור , " או "תחי הריפובליקה . " אצל היהודי אין אתה משיג זאת . הערבים קמים ונלחמים ועורכים טבח . ואל תטעו בדבר , הם רצחו מתוך בני עמם הם לא פחות משרצחו מקרב היהודים , והם רוצחים גמורים . ומאידך גיסא — היהודים קוב - לים תמיד ומבקשים צדק . זוהי , כמובן , תוצאה של 1800 שנות עבדות ... עמדת תחנונים , חיי כריעת ברך , משפיעים השפעה רעה מאוד על יחס הכבוד של כל האומות ליהודים . ' והוא אף חזר בפומבי על המלצתו הישנה : 'הם מוכרחים להתנגד , אם אינם רוצים לכרוע לעולם' t 'ראשית כל יש לו ליהודי הזכות האנושית של גישה חופשית לביתו . ויהיה כל שיהיה החוק על נעילת שער בפני עולים - כל יהודי יראה את עצמו מוצדק לעשות כל מה שביכולתו להפרת חוק זה ... כל עוד שתשרור אחדות בקרב היהודים לא יעמוד בפניהם שום כוח . ספינת עולים יכולה להעלות עולים בחופי תל אביב כל עוד חיים בה 50 ו אלף יהודים הרוצים בכך . ' עצתו של וג'בוד כוונה לכך , שהיהודים לא יצייתו לגזירות ולא יקבלו את דיני העלייה והקרקעות , שהרי 'הדרך הטובה להרוס את האדמיניסטראציה המקומית היא לסרב לשלם מסים . ' ... דברים אלה היה להם הד גדול בעולם היהודי . 2049 ההעפלה נהיתה הנשק הגדול — ואף העיקרי - נגד המזימה הבריטית , ועדיין ראו בה רבים מיפעל ' ריביזיוניסטי' מובהק , אף על פי שכבר החלו להגיע השיירות של 'הקיבוץ המאוחד . ' 'סבורים שהמארגנים / של העלייה הבלתי ליגאלית / הם מקורבים לריביז יוניסטים . ברם סירובה של הסוכנות היהודית להודות , שממשלת הוד מלכותו יש לה הזכות החוקית להטיל הגבלה כולשהי על העלייה , זולת ההגבלה מבחינת כושר הקליטה הכלכלי , פירושה שה"עסק" נהנה מתמיכה מוסרית מצד העם כולו . כללו של דבר , היהודימ נוטלים את הדבר לידיהם ומתעלמים מסמכות השליטונות' .-05 ° ומזימת הבריטים היו לה מתנגדים מבפנים , ובייחוד בפנים בית הנבחרים . ידידי ישראל וציון הביעו מחא תם החריפה , ובראשם הקולוניל וג'בוד , שתגובתו ( 1939 . 6 . 5 ) בבית הנבחרים בלונדון היתה קולעת ומוחצת מאין כמוה . בנאומו זה הזכיר את גורלן של הספינות ' אסתיר , ' 'אסימי , ' ו'אגיוס ניקולאוס' ( שעליה ירו הבריטים , ( ועוד , ואמר את דברו הנאמן על ההולכים בהן לשם הצלת הגוף : ' אנשים אלה הם לאמיתו של דבר עבדים נמלטים . הם נמלטו מגרמאניה , ששם מצבם גרוע מעבדות כושים . בשנות השיבעים של המאה שעברה הוצא חוק , שעבד שהציג את כף רגלו על ספינה בריטית , נעשה בעצם הדבר הזה בן חורין , ואין להסגירו לאדוניו . בית הנבחרים דן בשאלה , נחקק חיק העבדים הפליטים , והצי / הבריטי / הגשים אותו . החוק שימש להפסקת סחר העבדים בים סוף . עכשיו משמש הצי למטרה ממש הפוכה י : לתפוס עבדים אלה ולהחזירם לאדוניהם . רדיפת היהודים בגרמאניה דומה שהשפיעה על הממשלה , ובייחוד על המימשל בפלשתינה , לתת יד ולעשות ממש אותה מלאכה בזויה שהיו מבקשים מהם אדוני העבדים בגרמאניה כיום . כל רגשותיה של אירופה הלכו לעזאזל בעשר השנים האחרונות . רק לפני 18 חודשים התמרמר בית זה וכול העולם כולו על ששיבעים יהודים הושלכו אל סלע באמצע הדאנובה , בלא יכולת ללכת לצ'יכוסלו באקיה או לחזור לגרמאניה . דבר זה עורר התמרמרות במידה כזו , ששר המושבות בעצמו הציע לאנשים אלה לעלות לארץ ישראל . עכשיו עושים אנו מלאכת לא-אנוש זו : מונעים מאלה להשיג את חירותם . ' , Parliamenlary Debates ( 2049 כרך . 2002—1992 , 347 הנ אום כולו הודפס ופורסם בארץ ישראל ( תחילת יולי ( 1939 מטעם 'ברית הנוער הלוחם , המיפקדה הארצית' ( מ"ז , פ , 84 א"צ , . ( s 25 / 2091 ( 2050 'טיינזס / . 1939 . 6 . 1 עיי לזר , 'אף על פי . 357 ' , לזר הביא שם , להלן , את כתבתו של העיתונאי ניקרבוקר ( יולי ( 1939 על עשרת האלפים היהודים המשוטטים בימים כעבדים כושים ותועים בדרכם למיקלט . ניקרבוקר מנה את הספינות ו ' אגיאוס ניקולאוס / 'סנדאר , 'אסתיר' הנודדות בים , ואת ' מרמורוד , שלא ידוע על גורלה . כן הזכיר את 'אטימי ' , ' פנגאיה צוניסטרר , 'ליזל' שפליטיהן הורשתה כניסתם לארץ ישראל . ניקרבוקר הזכיר אף שמוח של ספינות אחדות שהפליגו עם פליטיהן לקובה .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help