sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:957

להזכיר אף את 'שלמה בן יוסף ואחיו של שלמה בן יוסף , ' וכתב בהימנון בית"ר 'מגוב ריקבון ועפר' את השורה 'הוקם לנו גזע' במקום השורה המקורית : ' יוקם לנו גזע . ' שם פסק את פסוקו : 'ילדי בארץ ישראל מיטיבים "לכתוב" ממני , ברור יותר , קצר יותר . ממרחקים בשם מיליונים , חדור חרדת קודש ואהבה , אני שולח את חתימתי לאשר הם "כותבים" ואת ברכתי לאשר הם יעשו' .- " ?"' אחד 'הספר הלבן שאל ז'בוטינסקי לאופיה של תגובת הסוכנות והוועד הלאומי והשיב , 'שהיישוב הסוכנותי לא יגיב . גרוע מזה : הוא יפנה בעצמו לממשלה ויתחנן לפניה , שיהיה שיתוף פעולה בינו לבינה ... הוא ישלים עם הכול וללא יוצא מן הכלל ; הוא יקבל באהבה את המכות הקשות ביותר . ' ... הרי ' עמוקה וכוללת היא סבלנותו של היישוב , ' בייחוד ש'הספר הלבן מכוון במישרין נגד הגולה ולא נגדו ( חוץ מן האיסור של רכישת קרקעות . ( בקיצור : אין לצפות ל'גבורה' מיוחדת מצד היישוב הסוכנותי . והוא שאל היאך יתייחסו לאנשי המנגנון היהודיים המשתתפים במישרין בפעולות אנטי יהודיות , והעז להשיב על השאלה , ש'עוד מעט ונשמע אידיאולוגיה חדשה : כן , ביניין הארץ דורש שכול שוטר חרש יהודי ימשיך לבלוש ; ודווקא בנאמנות , בדביקות לויאלית - שאם לא כן עלולים לפטרו ממקום עבודתו . אולם הבלש יוסיף לשאול : ומה בדבר הסכנה לחיי ז אז נזכה גם לכך : כשם שריבונו של עולם צייד את קיץ בכתב ברזל ואיים בשיבעה עונשים על כל אשר יעז לפגוע ברוצח נחמד זה — כך גם יוכרז על חסינותם של המרגלים היהודיים ; והייתי יכול כבר היום לקרוא בשם העיתון , שבו יידפס מאמר , שישתדל להוכיח עד מה קדושה היא שליחות הבילוש ; אף בשמו של המחבר לא אתקשה לקרוא . ' ומשהגיע לשאלה האקוטית של ההבלגה כבר לא דיבר בנוסח של מאורעות , אלא בנוסח של מילחמה , והזכיר שנגד אווירוני גרמאניה במילחמת העולם הראשונה יצאו אווירוני בריטאניה להתקיף ערי גרמאניה , אף על פי שידעו מראש שיפגעו 'גם בחפים מפשע , בנשים , ואולי גם בילדים . ' במילחמה אין שואלים מה 'עדיף' — לירות או לא לירות , אלא זו השאלה האחת הראויה : מה 'גרוע יותר : ' 'להישחט ולהשתעבד ללא התנגדות או להתנגד בכול האמצעים , אף האכזריים ביותר , מכיוון ש"עדיף" אינו קיים במיקרה זה כלל . כל הקשור במילחמה הוא "רע" ו"טוב" אינו קיים כלל . עת יורה אתה לעבר חיילים זרים - אל נא תעשה שקר לעצמך ואל תדמה בנפשך , שיורה אתה ב"אשמים . " מה טוב זוכר אני את ה"אשמים" הללו שבחזית ארץ ישראל בשנת 1 1918 איכרים טורקים , בחורים פשוטים וטובים , ... ולאיש מהם לא היתה טענה לא נגד בריטאניה ולא נגד הלגיון שלנו , ולכול אחד מהם היתה אך שאיפה אחת - הביתה ... עת נורה אחד מהם , היה זה פשע נגד אלוהים ובני אדם , בדיוק באותה מידה כאילו היה נהרג מישהו מאתנו ואולי אף חטא גדול יותר , כיוון שאנשי הלגיון היו לפחות מתנדבים . אילו פתחנו בחשבונות מה עדיף , הרי החשבון פשוט מאוד : בר צונך להיות "טוב , " אנא , הרשה שיהרגוך וותר על הכול ... רק שאלה אחת אפשר להציג : מה גרוע יותר ן כלום להמשיך בהבלגה , להמשיך ולהשקיף בשקט על הרג יהודים ועל התגברותה של ההכרה בין הערבים שהפקר אנחנו , ולהשלים עם כך שאצל האנגלים ובעולם כולו מתחזק והולך הרושם שאנו בוץ , סמרטוט , שלא כדאי להביא בחשבון כבעל ברית בימי סכנה ... ? הגרוע מכול הסיוטים , שהעולם שמע עליהם אי פעם הוא הסיוט ששמו גלות ; וה גרועה והאפילה מכול תכונות הגלות היא המסורת של הפקרת הדם היהודי , הדם המותר , שביחס לשפי כתו אין איסור , ועליו אין משלמים כל מס . לתופעה זו הושם עכשיו קץ בארץ ישראל : אמן . -011 ' ! פעולות אצ"ל נתרחבו והעמיקו , ונתגבר החשש , שתנופח הפעולה העצמאית של אצ"ל תגרור התפרצותה של מילחמת אחים ביישוב , שתתפשט אל הגו לה . ידיעות אזעקה הגיעו ממקורות שונים , וז'בוטינ סקי ניסה מחדש לקשור חוטים אל ראשי ה'הגנה' מתוך תקווה שיצליח בלונדון מה שלא הצליחו בתל אביב . 2042 ' ) ( 2040 העלבון ; 'המשקיף . ( 1939 . 5 , 29 ' , ( 2041 מאחרו של דבוטינסקי 'אמן נדפס ב'מאמענט / 1939 . 7 . 9 ( כרך 'בסער , ( 218—209 ' , אף בישיבות הוועד הפועל הציוני ( מאי ; 1939 יוני ( 1939 נשמעו מעט דברים החורגים מן הקו הרשמי שהשתלט במדיניות הסוכנות , מפיהם של תאיר גרוסמאן - ) מדינתיים ( ' ופרץ ברנשטיין ' ) כלליים . ( ' הרב מא-ר ברלין הזכיר , שיש לא רק פסוק 'לא תרצח ' , אלא אף פסוק 'לא תחיה כל נשמה ' , ברם הרב פישמאן / מימון / נזקק להסביר דבריו נגד ה'הבלגה' ( א"צ , ; s 25 / 1836 . ( s 25 / 1835 ( 2012 הניסיונות הארץ ישראליים לחדש דיונים על אודות הסדר מוסכם נדונו מראש לכישלון , משום עמדתו של בן גוריון , שלא היה מוכן לוותר אף במשהו בסמכותו שלו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help