sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:945

לקצץ את כנפיו . זאת היא תמצית הפשרה הפאת סאית , זאת ולא אחרת . עכשיו אני מבין מדוע דיבר אדוני אחרי פגישת העיתונאים בווארשה על הסתלקות , "אם כזאת היא דעת הרוב ... " כעת מנצלים את העובדה שרגלי אינן יכולות להוליך אותי לכול מקום שאני רוצה ושאינני יכול לצאת עוד פעם לחוץ לארץ , מדברים מאחורי גבי עם אנשים בתקווה שהדברים לא יגיעו לאוזני , ומחפשים בני ברית לז'בו טינסקי נגד האצ"ל , אשר יחד עם "הנאמנים" יקומו על הגורם האנטי ז'בוטינסקאי להכותו מכה ניצחת ... את אדוני הלעיטו באינפורמציה כוזבת . "אנשים טובים" הסיתו את ראש בית"ר נגד האצ"ל הסתה ממושכת ושיטתית . טעמים ונימוקים היו להם , והם מצאו להם סמוכין בפזיזות דעת של איזה בחור , באופי לא נוח לבריות , ובכוס התמרורים שממנה אני שותה והולך . מי עושה את זאת - ? אלינוער [ קשה לפענח למי נתכוון בכינוי זה . [ שמשון לא אינה רעות , וסמדר נוהגת כשורה , אבל אלינוער מקנאה ורוקמת נכלים . כך היא "מגלה" דברים שלא נאמרו וכוונות שלא עלו על הדעת , שולחת מיכתב לכאן , טלגראמה לשם , לוחשת במיסתרים על אוזנו של יהיר צעיר לימים , ופותרת את החידה התמימה בשקרים משקרים שונים , הכול לפי השומעים ולפי ההירהותם . אם ישמע לי אדוני ואם לא ישמע - ברצוני להזהיר : אלינוער ראשיתה תחנופים ואחריתה תזנונים , ומראש ועד סופה — נכלים ומירמה . את קערת הנבלים הזאת יש להפוך על פיה . האצ"ל הוא לא רק מישגב לתנועה , הוא גם המטה שבו יעשה אדוני את האותות . ועל המטה יוכל להישען בביטחון ובגאווה , אם רק ייתן לו לצמוח במלוא כוחו . לא צריך לשים לב לפיתרונות של אלינוער , ולא צריך להקשיב ללחישו תיה . האצ"ל איננו "חותר נגד ז'בוטינסקי , " אלא מכין בשבילו את שרביט המושל . החותרים הם אלה שאינם מעוניינים בהגשמת הרעיונות אלא בעניינים קטנוניים משלהם ' . בו במיכחב אף כתב רזיאל לז'בוטינסקי בעניין היחסים עם בית"ר בגולה , והזכיר את ההתחייבות למצוא איש מתאים למישרת 'מנהל החינוך ' , והכוונה למנהל ההכשרה הצבאית בשילטון בית"ר , בסמכות של חבר שילטון . תפקיד זה לא משך את אנשיו , ולאחרונה הטילו על 'איש ממדתגה ראשונה ' , ש'איננו יכול להחלץ ממקומו ביום אחד ' . כן הזכיר את 'עניין התאים : ' 'בהיותי חולה בפאתס ביקרני מזכיר השיל טון . בתוך שאר העניינים דיברנו על עניין התאים הידועים בפולאניה . הוא שאל מה ייעשה בהם , ואני עניתי , כי נמסרם להנהלה המקומית / ר '' ל לנציבות . / על זה ענה , כי לפי דעתו מוטב לחכות לבוא מנהל החינוך / ר '' ל מנהל ההכשרה הצבאית , / ובזה גמרנו באותו מעמד . בשובי לווארשה נפגשתי עם המנהל / המפקד / המקומי / הוא פרופס ;/ לדעתו צריך היה למסור את התאים מייד , ועניתי כי מצדי הצעתי זאת בפאריס , אבל למזכיר יש דעה משלו . גמרנ 1 בהחלטה , שאם המזכיר יבטל את התנגדותו יימסרו התאים מייד . בינתיים נסעתי ואת דעת המזכיר לא קיבלתי עד היום הזה , לא לחיוב ולא לשלילה . אף על פי כן הודעתי כבר למסור אותם , מפני ששמעתי על הדרישות התכופות לכך ' . מסתבר , שהודעת רזיאל בדבר 'מסירת התאים' לא הגיעה לתעודתה , ברם אף ייתכן שביצועה השלם עוכב בידי 'מקבל ההודעה ' . מזכיר שילטון בית '' ר , מרדכי כץ , ביקש להיות זהיר בעניין 'מסירת התאים / כשהוצעה לו בפאריס , ואילו לאחר מכן , עם מינויו של מנחם בגין לנציב בית"ר פולין , ועם מינוי מנהל ההכשרה הצבאית , דומה היה הדבר שהמחלוקת האירגונית והמישמעתית קרובה להצטמצמות עד כדי ביטול מאליה . רזיאל ויתר על הצעות בעסקי עלייה , ואף על עבודתו העצמאית של סטאבסקי , וכל זאת משום 'הדאגה לאינטגראליות של התנועה ולסמכות מוסדותיה המר כזיים ' . ביחס לתפקידו של מנהל החינוך / ההכשרה הצבאית / ביקש רזיאל מראש בית"ר , שייצור באחת מהארצות תנאים נוחים לעבודה ; 'בגולה לא ייתכן לעבוד בתנאים של ארץ ישראל ' . רזיאל הציע להקים בית ספר מרכזי למותם / למדריכים / 'שיוציא מחזור אחר מחזור בלי הפסק ' . אומנם לא ידע רזיאל להעריך נכונה את מהות פעולתו של שטרן בגולה , ולא שקל את תוכניותיו של שטרן ? עד סופן . בסתר לבו ראה את שטרן כאיש יומרות גדולות , שהן למעלה מכוחו הסגולי , והאמין שלא יספיק כוחו של שטרן להביא תמותת באצ"ל , שעליו ישלוט מפקדו . ברם בהשפעת שטרן וחבתו ראה רזיאל תככים , ואף נכלים , בעבר 'האזרחי' של מחנה ז'בו טינסקי , ובכללו - אף באישי בית '' ר , שאינם פעילים באצ"ל גופו . בתמימותו לא ראה סכנות אישיות ואיר גוניות בכפיפתו , וראה סכנות יתירות דווקא בכפיפתו של ראש בית"ר .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help