sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:920

' ספורט לאומי ' ' הספר הלבן' היה קרוב לפירסומו הרשמי . תוכנו הענייני — האנטי ציוני — כבר היה ידוע , והדאגה בלב המחנה היתה מרובה . ז'בוטינסקי ראה כורח להגביר את תנופת העלייה ה'בלתי ליגאלית ' , כשהעלייה ' הליגאלית' עלולה להיות נגמרת והולכת . אותו זמן כתב שיר מיזמור ל'ספורט הלאומי' - להעפלה : ' הספורט הלאומי שאני ממליץ עליו בלבביות בפני הנוער היהודי שמו העלייה החופשית . זהו ללא ספק הספורט האציל ביותר בעולם ... הספורט הלאומי היהודי מסייע לפרוץ מחסום העומד בדרכם של מיליוני נפשות רעבות . הוא מסייע להמון חסר בית לזכות במולדת והופך אותו לעם . שאר מיני הספורט אינם סוף סוף אלא מישחקים . הספורט שלנו — רצינות קדושה ... אין לדבר עליו כעל אמצעי להתיישבות , אבל בתורת אמצעי לפרוץ על ידו מיכשולים פוליטיים מסויימימ , להכריח את העולם להיזכר במשהו שהיה בוודאי שוכחו , לעשות את הצד שלנו לפופולארי כעם המאוהב באמת בספורט ומתייחס בכבוד להרפתקאות ... וקודם כל לשמור בתוכנו , בכול הנשמות היהודיות , על ניצוץ של גאווה ואף עקשנות והכרה , שגם בזמן הקשה ביותר אי אפשר לכבול את ידינו . למען מטרות אלו ועוד מאה כאלו ממליץ אני בכול לבי על הספורט הלאומי , ומסיר אני את כובעי בפני אותם "השקצים" ( הפירחחים ) המבקשים לרומם תואר זה ושיזכו לכתר שלו . "ie 0 קילקלתי את ילדיכם , לימדתי אותם לנפץ מישמעת ( ופעמים — זגוגיות , ( ניסיתי לשכנע אותם ( במאמר ' על האח , [ ' שהתרגום האמיתי של "אלף בית " אינו " ללמוד לקרוא , " אלא "ללמוד לירות . " תמיד עשיתי כך , וחשד מקנן בלבי שעד עכשיו לא גרם הדבר לילדים נזק רב . לפיכך אני מקווה , שהגורל לא יקפח אותי מן הכוח ומן הכבוד להמשיך באותה שיטה מחנכת עד קץ מלאכת העט שלי . . . אילו אני עכשיו בגיל המבורך שבו אפשר להיות "פירחח , " יודע אני מה הייתי עושה . מה היה גודל הסירות שחצו בהן קוזאקי זאפורה'ה את הים השחור וירו על השולטן בקונסטאנטינופול ז ! מי חשב אז על "טונאג , "' מי בדרך כלל שמע על זה בימים ההם י . . . אחרי ככלות הכול כבר חלפו עלומי , וכשצעיר הייתי , אפילו לא חלמתי שיגיעו ימים כאלה . אבל אילו נער אני היום , קודם כל יושב הייתי ובודק מה נחוץ לספורט הלאומי שלנו , מה צריך להיות גודלה / של הסירה / שאוכל אני ותריסר ידידים , פירחחים כמוני , לעשות את הקפיצה . ( 1955 נוסח אחר : 'פילסודסקי / 'פולתיה . ' ( 1959 עי' עדות זרז'בסקי ; שכטמאן , ג , 202 ( מיכתב שכט מאן ליעקבי , . ( 1939 . 4 , 27 על עלייה ג' רמז ל . רחלין , 'אונזער וועלט . 1939 . 7 . 14 ' , הכורח לרכוש ספינות להעפלה , משום שאין הספנים הזרים מוכנים לסכן חייהם , ויש לקיים את ההעפלה בספינות יהודיות שצוותן יהודי , נעשה גלוי כבר באביב . 1939 לימים דובר על כך בעיתונות ( אפשר לרכוש ספינה להעברת 1000—800 מעפילים בסך 6—5 אלפים לי"ש — שכטמאן , 'דער נייער וועג , , ( 1939 . 8 . 11 ' עי' להלן , פרק קי . ( 1960 'מאנוענט , 1939 , 4 , 28 ' , 'המשקיף / . 1939 , 5 . 5 עי' שכט מאן , ג , . 204—203 במסיבה מטעם הצ"ח בווארשה הסביר ( 1939 . 5 . 11 ) ז'בוטינסקי — על פי וג'בוד — שהעלייה לי גאלית , ההגבלות הן בלתי ליגאליות , וש'האמצעי הטוב ביותר לבטל את החוק הוא שבירתו המתמדת , וזו משמעותה של עלייה ב . ' אם יגיעו יהודים ללא הפוגה לחופי הארץ , למרות ההגבלות ולמרות האיסור — מן ההכרח שההגבלות יבוטלו . העלייה ב' היא אחד המכשירים הפוליטיים העצומים , זו מילחמה בין שני עמים תרבותיים , שאנו מוכרחים לזכות בה' ' ) די טאט / — 1929 . 5 . 14 הביא יצחק אבנרי . ( פלה המתוכננת כמיפעל מיוחד עד 20 אלף , ועד שלושים , וארבעים ואף חמישים אלף . אותה תוכנית הניחה מראש , שרובם של המעפילים יגיעו חמושים , ויעלו אל חוף ארץ ישראל לאור היום , ואפילו בכוח הנשק . בקשר לתוכניות הגדולות ניהל יצחק זרז'בסקי , בשיתוף עם ד"ר שכטמאן וד " ר אלכסנדר רפאלי , משא ומתן מפורט עם הממשלה הפולאנית בעניין רכישתן של ספינות גדולות . האונייה הגדולה שנדונה רכישתה לראשונה היתה 'פולאסקי' — 195 s אונייה גדולה שהפליגה בקו הסדיר קונסטאנצה —חיפה . הפולאנים דרשו תמורתה 40000 לי"ש 200000 = ) דולאר = מיליון זלוטי פולאניים במחיר הרשמי , ופחות בשער השוק השחור . ( האונייה נבדקה בנמל גדאנסק ( דאנציג , ( והמשא והמתן עשוי היה להגיע לסיומו המוצלח , אלא שבינתיים חלה התמורה החמורה במצב הבין לאומי , וביצוע העיסקה נעשה בלתי אפשרי . 1959 באפריל 939 ו נוסד ואושר בלונדון 'באנק לעלייה ' , בהון יסוד של 60000 לי"ש . כמנהלי הבאנק נקבעו 1 ז'בוטינסקי , יעקבי וקלינגר . תפקידו של הבאנק היה לעזור לעלייה של יהודים מפולין , רומניה , הונגאריה , גרמאניה , צ'יכוסלובאקיה , איטאליה , ושאר ארצות אירופה . באנק זה לא הספיק לפתח את פעולתו .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help