sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:903

התייעצות רבתי בפאריס ( 1939 . 1 . 1 -. 1 . 27 ) הוויכוחים הפנימיים בין בית"ר לבין אצ"ל החריפו והלכו , כך משום התארגנות ה'תאים' בפולין , וכך משום מגמת אצ"ל להבטיח לעצמו הגמוניה על מיפעל ההעפלה . הוויכוח האירגוני על ה'תאים' היה המשכו של הוויכוח הישן על מעמדה של בית " ר ארץ ישראל בתוך מערכות הנוער הלאומי , על תפקידי פלוגות הגיוס שלה , ועל שילובם של מפקדי בית"ר בהיירארכיה הכללית באצ"ל . והוויכוח בענייני ההעפלה נתגבר משום מגמת אצ"ל לדחוק את נשיאות הצ"ח מן המיפעל , ומשום התיקשורת הלקויה שבין אצ"ל בארץ ישראל , האחראי להורדת האנשים אל החוף , לבין מרכזי ההעפלה בלונדון ובווארשה ולישכות העלייה שלהם . עוד מלפני הכינוס העולמי השלישי , ובייחוד מלאחריו , תוכננה ההתייעצות , שתביא לכלל תיאום בין בית"ר לבין אצ"ל , שאם לא כן תוכשל המערכה 'הצבאית' ומערכת ההעפלה , ועל כל פנים תוכשל הרחבתן במ מדים הראויים להן לפי הצרכים המדיניים החמורים החדשים . כדי לדון בנושא 'יחסי בית"ר-אצ"ל' קרא ראש בית"ר ומצביא אצ"ל למועצה ' ) פגישה ( ' לפא ריס נציגים של הצ"ח , בית"ר ואצ"ל . אותה 'פגישה' קויימה ( 1939 . 2 . 1-. 1 . 27 ) בארמונו של שמעון מארקוביצ'י קליי'ה , ™ 30 שמזכירו ד"ר בנימין ( 1930 שמעון מארקוביצ'י קליי'ה , ( Marco vici-cieja ) חכל כלן הפעיל , ייסד בתחילת שנת 1938 'ליגה לפיתרון דפיניטיבי של הבטייה היהודית העולמית / שאת מגמתה הסביר בשתי חוברות ( בצרפתית ובאנגלית , דומות בתוכנן . ( החוברות באו כאילו לשמש תורה חדשה במקום 'מדינת היהודים' להרצל , שכמסתבר היתה לו דגם ורקע בשעת כתיבה . שם החוברת הצרפתית היה : 'הבטייה היהודית הטו למית , חומרתה ופיחרונה הדפיניטיבי / ושם החוברת האנגלית היה : 'מוצא מן הקושי הפלשתיני ופיתרון הבגגייה היהודית העולמית . ' בהן סיכם את המצב לאחר עליית היטלר וערב המילתמה העולמית , כש'הציונות נכשלה להשיג את מטרתה / ובהן טען , שהמצב יביא לידי זיהוי היהודים עם הקומוניסט , ושגורל הדימוקראטיה בעולם כרוך בבטייה היהודית , האנ טישמיות החדשה מביאה לידי ניאו פאגאניסם ; הרצל טעה , כשלא נתן דעתו לכך , שאלה שיישארו מחוץ לארץ ישראל יהיו במצב לא נוח , ושהפיתרון הציוני הוא רק לחלק מן העם . הוא קרא לסולידאריות הדתות נגד הניאו פאגאניסס , נגד הקומוניסט ונגד האנטישמיות . ביסוד טיעוניו , שהאור שות חומריות . אם תגידו כי רבים הם צדי העניין שבהם חשובה דעת האצ"ל מכול דעה אחרת - אפשר מאוד שאתמוך בהשקפה זו . בפגישתנו נסדר גם את הצד הזה ; והלא גם בלעדי כך לפני הפגישה , בעצם הרגע הזה , פה לפני אני , נעשית המלאכה בשי תוף ובהסכם תמידי עם בא כוחכם . כיצד אפשר ולמה מותר , אם כן , שבאותו הזמן תיראה לעיני כל התחרות גלויה כזו ז לא רציתי לתת רושם כאילו פוגע אני בערכו של האצ"ל , לכן גם היום לא אתערב עדיין בצורת איסור . הנני מציע לכם להוציא את האיסור ולהודיעני על הנעשה . עליכם לשלוח הוראה קטיגורית לכול הסוכנים שהאורגאן היחידי בגולה המיופה לסדר את העניינים האלה מטעמכם הוא המישרד הבית " רי . אצפה להודעה זאת מפיכם בהקדם האפשרי . נא למהר . כבר אמרתי לאותם ה"גורמים" הבלתי יהודים שאין כאן אלא אי הבנה והיא תתוקן בן רגע . ואני תקווה שלא יוכחשו דברי אלה . - ' ' ... ז'בוטינסקי הציע במיכתבו לקיים בקרוב מועצה משולשת פאריטטית , שתהא מוסמכת להביא להכרעה ולפיתתן את השאלות השנויות במחלוקת . אותה מועצה נתקיימה רק בסוף יאנואר 939 ו . ז'בוטינסקי כתב בו ביום לפרופס והודיע , שיקרא לפגישה של בית"ר ואצ"ל ו'ברית החייל' לכינון הס תדרות אחידה של הנוער . אף הודיעו , שדרש מה מפקדים בארץ ישראל שיפסיקו תעמולתם בתוך בית"ר , וששליחי ההעפלה של אצ"ל ינהלו את כל העניינים באמצעות מחלקת העלייה של שילטון בית"ר . במיכתבו הסביר את עניין 'הפאראדה' / ההעפלה הצבאית / של 10000 עברים חיילים , שיש לרכז את פרטיהם ותצלומיהם : 'לו הירשו פאראדה ממש - נחוצים חיילים ממש , אנשים שסיימו שירות צבאי . יש כאלה , או חייבים להיות , בשורות "ברית החייל , " ככול שישנם בשורות בית"ר . ' ז'בוטינסקי הסביר , שטעה מפקד 'ברית החייל' שסקין בדבריו ו אף אנשי בית"ר יתייצבו למיסדר , ואין התנגדות לכך , שחלק ייקרא בשם 'בית"ר , ' אלא שאת התפקיד לרשום ולארגן הטיל על 'ברית החייל' - זה 'ריזון ד'אטר' שלה . ברם בית"ר לא היתה מוכנה לוותר על זכותה הרא שונית אף בענייני ההרשמה הצבאית להתגייסות ולהעפלה . ( 1929 מ"ז , . 2 / 28 / 2 / 1 N דבר האיחוד ( בית"ר , 'ברית החייל / אצ"ל ) נראה כפיחרון סביר , ומרדכי כץ רצה בו . לדברי פרופס ( במיכתבו ליוניצ'מאן , ( 1958 . 12 , 9 ראה כץ שני קשיים לכך — הגיוס ' ) הסום הישן שלי . יש לבטלו , שהרי לא ייתכן שני סוגי חברים בהסתדרות אחת , ( והפרשי הגיל .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help