sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:872

הערכותבבית "ר ראש בית"ר לא חש עצמו בטוב , ולא גילה את לבו לחברים . מאמצו בכינוס הנוער שלו היה הפעם גדול מכרגיל , ואף הוויכוח שקיבל על עצמו לנהל בו היה חריף מכרגיל , ועם זאת היה מרוצה ביותר מרמתם של הדיונים , ואף מתוצאותיהם . לאברהמס בלונדון כתב , ( 1938 . 9 . 21 ) שאם מסביב שולט הדי פיטיסם , הרי בהצה"ר - גאווה , ו'אף לא שמץ דיפיטיסם בכינוס בית"ר . ' חשיבותו של הכינוס היתה גדולה בכול תחומי פעולתו , אלא שבכול זאת נזדקר אף בו — בכינוס הנוער - הנושא הפוליטי דווקא , כרקע לתוכנית פעולה צבאית מיידית . בנושא זה נמשך הוויכוח הפנימי זמן רב . על 'שתי השיטות המדיניות' שעמדו לדיון בכינוס עמד דיליון , 1877 כשאת האחת שהוצגה בייחוד ע"י ראש בית"ר , המתבססת על התוכנית המדינית המקובלת , הוא מגדיר : 'לחץ מדיני על כל הגורמים המכריעים , גיוס הסבל היהודי בגולה וניצול כל הגורמים הבינלאומיים המעוניינים בציונות גדולה ; . ' ... ואת ה שנייה זו מן הקוטב ההפוך , שבה צידדו 'כמעט כל דברי התנועה הצעירים' הגדיר : 'הדרך התכליתית היחידה היא דרך "הפעולה הישרה . " המטרה תושג רק בכוח העובדות המבוססות על "יד חזקה וזרוע נטויה" . ' האחרונים כסבורים היו , ש'השיטה המדינית המסורתית' נכונה והגיונית בתקופה נורמאלית , אלא שלא תועיל בתקופת החירום שבה שרוי העולם , שבה ' אין מקום לצדק ואין אוזן קשבת לנימוקי מוסר . דיליון הבטיח , שהדעות 'הקיצוניות' הן פרי קוצר רוח , אבל לא של ייאוש . מסקנתו היתה , שיש להבין את הוויכוח בווארשה , לא במובן זה , שבו 'התנגשו האלמנטים "המהפכני" ו"האזרחי" שבקרב בית"ר , כי בית"ר כולה היא תנועת שיחרור מהפכנית לפי רוח מהותה . הוויכוח הזה שייך לסוג חילוקי הדעות הטאקטיים : מי יכריע במילחמתנו לארץ ישראל , ה דיפלומאט או החייל ן . ' ( 1877 דיליון , 'במערכה' ( קובנה , ( פברואר , 1939 סוף מס קנתו ? 'יודעי המיקצוע' יצטרכו להכריע אס הגורם הצבאי , גורם 'המרד ' האבנטואלי , כבר מוכשר להכריע , 'אולם אל ניתן לו תפקידים למפרע , ' ערכין . אז יוטל על בית"ר , חוט השדרה של תנועת הצ"ח , להתוות דרכים חדשות ולהתאים את קו הפעולה שלנו למצב שנוצר . אני מאחל לכם הצלחה בתפקיד חדש וקשה זה . בוויכוח הכללי שמעתי את אחד מחברינו [ ז . לוינברג ] שהתאונן : מדוע דווקא אנו נוצרנו לסבל . הדבר תלוי בפירוש של יגון סבל . סבל או עבדות — לא . סבל כמעיין של התקוממות — כן . מסורת זו קיימת אצל הרבה עמים משוחררים , ובעיקר אצל עם ישראל . חג הפסח , למשל , סמלו מדור — מרירות ומרירות . "עבדים היינו , " אולם מכאן נובעת השאיפה לחירות . ' איני יכול לסבול את השירים הארץ ישראליים של מתנגדינו . הם שרים : ו " נומה עמק , ארץ תפארת , אנו לך מישמרת . " איזה מין מישמרת הם י — הרעיון המרכזי בכול שיריהם הוא שביעת רצון , שובע . איני סובל זאת , משום ששכחו את הזעם , את המרור . אינני רוצה , שאנו נשכח זאת . כששמעתי בית"רים צעירים שרים שירי נכר על אדמת נכר , חשבתי כיצד משבים את השירים האלה , כיצד ליצור את הגישה האמיתית לכול השירים האלה . אחר מותו של בית"רי כתבתי שיר . ניסיתי לעבדו — לא מצא חן בעיני . היום אני מביא אותו לפניכם מתוקן ושלם . מובנו הוא : אלוהים ליגון בחרתנו מן היום בו נקראתי לפלא של בית"ר וציון וסיני , יד אחים הסגירתני בכלא ותנעל בית אמי לפני . השרון והעמק לא לנו , לא קציר , לא קטיף , לא ביניין — אלוהים ליגון בחרתנו , ותבחר את אחי לתליין . זה הריב — לא נגמר הוא עדיין בין אדום ללבן ותכול : עוד שלם נשלם לך , קיין - את נשמות צעיריו ניטול ! כי סופן - או לבוץ ריקבונה , או למרוד בירושת הקלון . אנו מרד נקרא — ותבואנה עם העמק הזה לפידיון . טל מפרה , טל חיים — טל המרד ... הוי , רוותה כל ארצנו טלי ! נומה , עמק , מרחב התפארת , יתגשא גם עליך דגלי . כי אנחנו שדיך נטענו - בגלות , מעכו , על גרתם . אלוהים לשילטון בחרתנו על לבן ותכול - ואדומי .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help