sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:865

בית " ר , ולא על עתידו של אצ"ל . ברם בני התישחורת שבכינוס לא יכלו , ולא רצו לשלם מס כולשהו לדיפ לומאטיה . בלא לדחות את דבריו של ראש בית"ר , ובלא כוונה להרגיזו , לא פיקפקו להעלות מעל בימת הדיונים מנבכי לבבם : 'מה שלפנים היה קיצוני ומהפ כני , נעשה היום לדבר מובן מאליו והכרחי . משום זה יש צורך ליצור בגולה עורף בשביל הנוער הלוחם בארץ ישראל' ( נתן בידרמאן , פולין . ( 'קיבלנו חינוך של הקרבה למעשים נועזים , אולם בגיל הבגרות חברים עוזבים אותנו , כי אין אפשרות להגשים את כל הדברים הנועזים הללו . יש לחפש פיתרון בשביל עשרות אלפי הבוגרים האובדים לנו . עומדת לפנינו השאלה : מהי דרכנו - ? היה זמן , שצריכים היינו לנהל עבודה תרבותית , לאור המאורעות האחרונים — החינוך צריך להיות מכוון כלפי ההקרבה העצמית . יש להכריז על חובת העלייה . את הדרך לכך ימצא המעוניין בעצמו ... הנני מסכים לדעת הקצין בגין על כיוון העבודה החינוכית שלנו , לבל יבואו הדורות הבאים בטענות עלינו , שלא עשינו כלום למען עצמאותנו . משום זה יש להעמיד את ההכשרה הצבאית בראש כל העבודה . בית"ר הצעירה תלמד . יש לה זמן די והותר . מגיל השמונה עשרה יש ללמוד את תורת ההגנה והכיבוש' ( אשר סופר , פולין . ( 'הדרך בה התנהלנו לפני חודשים אחדים היא הקלף האחרון שנזרק — קלף המרד והמעשה המהפכני . הכינוס צריך להחליט , אם אנו ממשיכים לשחק בקלף זה או לא . תפקיד הכינוס הוא לפזר את הערפל , ולגלות את הדברים שכולנו חושבים עליהם , אבל לא כולם מדברים עליהם' ( אריה קוצר . ( ניסוח בית"רי מובהק ושקול נתן שליח ארץ ישראל שלום רוזנפלד : 'רעיוננו הנשגב נשאר בתוקפו . אף קוצו של יו"ד אין צורך לשנות בו . לדבר אפשר רק על טאקטיקה , כיצד לעשות את הכול , אבל עלינו להיזהר מעצבנות ומהיסטריה ... בארץ נמצאים צעירים שעושים מה שעושים . אנו אוהדים להם ומכירים שיש מישקל רב לפעולותיהם . אבל אסור להגזים ולצעוק : ר ק מהפכנות , והשאר מיותר . נחוץ לקבוע , שהגורם של דם צריך להיכנס למילחמת שיחרותו , אבל אל נא נשכח מתי ואיך . יש חושבים , שצריכים לאבד את עצמם לדעת לשם דף היסטורי יפה . אינני חושב ככה . רוצה אני לחיות ולראות בעיני את המתנה העברית , אם גם הנני מוכן ומזומן בלי חיסוסיס להקריב את חיי כש > היה צורך בכך ... להציג כבר כעת את הכול על הקלף האחרון חלילה לנו מעשות זאת ' . דברים יותר אצ"ליים השמיע שליח אחר מטעם שילטון בית"ר אריה ב ן א ל י ע ז ר : 'יש צורך להבדיל בבית"ר בין בית הספר , שהוא בית"ר הצעירה , ובין צבא מהפכני ופוליטי — בית " ר המבוגרת ... אם יש משהו בארץ שמקיים את בית"ר - זאת היא עבודת האירגון / אצ"ל . / אין אנו מדברים עוד על הגנה , כי אנו נכנסים לתקופה חדשה , תקופה של כיבוש ' . ואילו את התיסה בקוטבה השני ייצג איש לאטביה , זלמן לוינברג . 'אנו חייבים לשאוף לכוח ולעמדות , וכיום יש אפשרות להשיגם . רוצני להזהיר מפני ציונות של "אין מה לאבד , " שהטיף לה הקצין בגין . אין דבר מסוכן יותר מזה . יש מה לאבד , ויש מה לקבל דווקא היום . קיימת אפשרות של התיישבות בית"רית בארץ ישראל , ואין להזניחה . אין לפחד מהפראסה , שאנו הולכים בעקבות מפא . " י עלינו להיות כוח ממשי בארץ ובגולה ... אי אפשר לחיות שנה או שנתיים על חשבון פעולות של יום אחד . אין לחפש לגיוס שם חדש . יש מושג קדוש שנוצר בדאנציג : גיוס שמו . ראש בית"ר אמר לנו לפני שנים רבות : החייל הטוב יודע לחכות . יש לנו סבלנות ואין אנו היסטריים . אבל החייל הטוב יודע גם לעשות , ובמושג "לעשות" אני מבין עבודה פוריה של תפיסת עמדות ומישקל בארץ ' . להזדהות גמורה עם בגין , אם לא למעלה מזה , יצא בדבריו ד"ר ישראל שייב / אלדד , / המורה מבית המידרש למורים בווילנה , מתלמידיו של אורי צבי גרינברג . הוא בא לומר , שיש שברובה 'חריקת הדלת ' , שלדעתו מביאה תועלת , שכן מעוררת תשומת הלב שגנבים התגנבו לתנועה הלאומית , והגנבים הם י כניעה והתרפסות . שייב ראה לנגד עיניו את הגרדום של בן יוסף , בלא שיוכל לתת את דעתו לענייני טכס בקשר לגרדום . בעניין האירגוני העקרוני התבטא : 1871 ' איני רואה הבדל איכותי בין ההסתדרות הציונית החדשה לבין ההסתדרות הישנה . שתיהן אינן מתאי מות לצורכי העם . איני מאמין בדיפלומאטיה . באיזו רשות מדברים אנו על בר גיורא ובר כוכבא , אם אין אנו מאמינים , שמעטים יכולים לנצח את הרבים ' . קריאה לשוב אל בית"ר הגדולה , היציבה , שעקרונותיה אינם בני שינוי , קרא אהרן צבי פ רו פס / 'חשוד אני בעיני רבים כמינימאליסט . 1872 אלה , שדגלו לפני ( 1871 ע ' 'מטשר ראשון / כד . ( 1872 והיו שעשו ל 1 עוול וכינוהו 'הווייצמאניסט הבית"רי' ' ) דער נייער רוטג / קובנה , . ( 1938 . 9 . 25

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help