sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:863

יש לנו הרושם , שאנו עומדים לפני התקופה השלישית של הציונות . התנועה הלאומית של ישראל החלה מ"ציונות מעשית , " אחרי כן באה "הציונות הפוליטית , " ועכשיו אנו עומדים על מיפתן "הציונות הצבאית . " המזיגה תבוא אחר כך בין הציונות הצבאית והציונות המדינית . הסמלים שלנו הם : קאבור תארי באלדי . קאבור לא היה משיג את שיחרור איטאליה בלי גאריבאלדי . ' ראש בית"ר שאל שאלות ביניים : ' ראש בית"ר : יזכור נא אדוני את אחוז האיטאלקים והבלתי איטאלקים באיטאליה . בגין ; אנסה להביא דוגמא ממילחמת השיחרור של האיר לאנדים . אפשר להילחם בארץ אחרת בשביל המולדת . ראש בית"ר : יגיד נא לי אדוני , איך יכניס את החיילים הבית"רים לארץ בלא חסד זריםי בגין : אמרתי , שאנו עומדים לפני תקופה של ציונות צבאית ולא בתוכה . אני רוצה , שנתחיל כבר ליצור את הכוח הצבאי שלנו , שלא יהיה תלוי בחסד זרים . אם יווצר הכוח , תבוא גם עזרת הגולה . ל ו ינב ר ג : באילו דרכים י בגין : אני מציע רק רעיון . כיצד להגשימו ידונו מומחים . ראש בית"ר : השם אדוני לב לפרופורציה של הכוה הצבאי העברי בארץ והכוח הצבאי הערבי ? בגין : אנו ננצח בכוחנו המוסרי . אילו היו מגשימים את תוכנית החלוקה . כלום היינו שותקים , כלום היינו מסתפקים בנאומים גרידא ז אני בטוח , שגם בפרופירציה של היום היינו מקימים חומה חייה נגד החלוקה , ואילו גם נופלים היינו — היינו נלחמים . מן ההכרח שיגיע לידי מילחמה בלתי אמצעית , שבלעדיה הולכת הציונות ונחרבת . בית"ר תהיה נאלצת ללכת בדרך זו , כדי להציל את הציונות . אני מתכבד להציע בתור סמל לעבודתנו ולמילחמתנו החדשה , לשנות את הסעיף ד' של הנדר הבית"רי . בסעיף זה אמור : '' אכין זרועי להגנת עמי , ולא אשא זרועי אלא להגנה . " אני מציע במקום המלים "לא אשא זרועי אלא להגנה" לשים את המלים : "ולכיבוש מולדתי . " כל הזמן שאפנו לכוח . הכוח נוצר . ישנם מיליונים , שאין להם מה להפסיד . תפקידנו הוא לנצל את הכוח החבוי בהם . ' הדברים נאמרו , והשאלות נשאלו בחריפות , אבל בכול הרצינות הראויה לכינוס ולנושא הגדול . הצד החלש שבדברים היה , שנאמרו בדרך של הנחות ומסקנות חדמשמעיות על סמך השקפה שהגבילה עצמה מל כתחילה ללא דיון על כל האספקטים ועל כל הגור מים הקובעים במערכה ההיסטורית , ובאופן כזה נש ארה פתוחה לקריאות שאלות הביניים של ראש בית"ר ושל לוינברג . דומה הדבר , שאת התשובה לשאלות נתן בגין בעצם סופם של דבריו : 'יש מיליונים שאין להמ מה להפסיד , ' וקרוב לוודאי שדווקא הדב ריבו הללו העלו את חמתו של ראש בית"ר ונסכו חריפות בדברי תגובתו , ללא כל ספק בלא כוונה של פגיעה אישית . ראש בית"ר לא התנגד לשינוי נוסח הנדר , אף לא גילה את ההצעות והתוכניות שהועלו בפורום אחר , שוודאי אין להכריז עליהן בכינוסים , וודאי לא קודם שנעשה עניין פירסומן נחוץ , ראוי , מועיל . ראש בית"ר אף לא נכנס לבירור מלא של בעיית המצפון והכוח המוסרי , והרי אף בגין טען בתשובה לשואליו : 'אנו ננצח בכוחנו המוסרי , ' ואף לא נכנס לדיון מלא בסיכונים שבמילחמה המוצעת , משום שבלעדיה הציונות נחרבת . ראש בית"ר ראה את עצמו אחראי לדחייתה של אותה מילחמה , ואפילו לא בא לגלות את כל מחשבותיו ואת כל ספקותיו , הירשה לעצמו להגיב בלשון קיצונית , בטענה שלא הרי ישראל כהרי איטאליה , תוך הדגשת הסכנה הגדולה , למעשה , אם לא יושם לב לתנאים שבמציאות כולה , ולהלכה , אם יאבד בכלל האמון במצפון העולם , והייאוש יקבע את דרכו של העם . ואלה דברי ראש בית"ר , עם סיום דבריו של בגין . ראש בית"ר אמר : ' הרשוני לדגיד לכם כמה מלים . חריפות . בתור מורה שלכם צריך אנ לעשות זאת . תסלחו לי , אם אדבר מעט קשות . יש כל מיני רעש . יש שריקה , ויחסי אני ויחס אחרים לשריקה הוא שונה . אנו סובלים שריקות מכונה , עגלה וכוי , והדבר מובן . ואולם אין לסבול את חריקת הדלת , כי אין בה כל תועלת . אין בת צורך . גם הנאום וגם מחיאות הכפיים הם הרייקת דלת שאין בה טעם ותועלת . אין בבית"ר מקום לפיט פוט כזה ... הדברים שנשמעו מפי האדון בגין הם חריקה כזאת , וצריך באכזריות לדכא כל מיגי חריקות כאלו . נכון , יש צורך ברוח גאריבאלדי , ולד , יש מקום בבית"ר . אולם אט רוצים לעבור לשיטה זו — זוהי חריקת הדלת . מעשה גאריבאלדי — הוא חשבון אריתמיטי . הוא קיווה לרוח האיטאלקים . היתד , מצדו פשוט ספיקולאציה . לולא . עלה גאדיבאלדי , היה בא אחר ומצליח , מכיוון שהצד המכריע גר בארצו . גם באירלאנדיה היה אותו הדבר . רוב האיר לאנדים הקאתולים גרו על אדמתם . ואנו י התחלנו את חציו נות בבושה . הבושה היא בזה שאיננו נמצאים בארץ ישראל . ואפילו נהיה גיבורים , כגגר מי נתקוממי שאלת הכניסה לארץ ישראל קודמת להתפרצות הגבורה . לארץ ישראל באנו בכוח המצפון של האנושות , והודות לזה יש היומ לאהדים מאתנו העוז לדבר דברים כאלה . והצבנו ביחס לכוח הערבי בארץ י — בקרב היישוב היהודי — יש כל מיני יהודים . אולם לב כל הנוער הערבי נוטה אתרי הכנופיות . ובפרט זה יש לשים לב למצב האסטראטגי בארץ : הלא הערבים יושבים בהרים . חוץ מזה הם יכולים להשיג עזרה מעבר הירדן ומשאר הארצות השכנות , ואנו — מהגולה הרחוקה . נשק הם מביאים מהארצות הסמוכות , ואנו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help